Datos Identificativos | 2011/12 | |||||||||||||
Asignatura | Desenvolvemento de Habilidades Lingüísticas | Código | 652411203 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
1º e 2º Ciclo | Anual |
Segundo | Troncal | 6.5 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
1.- Os códigos lingüísticos según Basil Bernstein. | 1.1.- O código restrinxido: características. 1.2.- O código elaborado: características. 1.3.- Significado educativo da utilización destes códigos: problemas principais. |
2.- Bilingüismo e diglosia. | 2.1.- Problemática xeral. 2.2.- O caso galego: perspectiva histórica e estado actual da cuestión. |
3.- O traballo da lingua na aula: primeiras estratexias para o traballo semántico, fonético e morfosintáctico. | |
4.- A expresión oral. | 4.1.- Importancia do desenvolvemento da linguexe oral na escola. 4.2.- O texto oral e as necesidades de expresión. 4.3.- Habilidades para o desenvolvemento da expresión oral. 4.4.- Consideracións didácticas. |
5.- Comprensión lectora. | 5.1.- O acto lector. 5.2.- Tipos de lectura. 5.3.- Sistemas de aprendizaxe lector. 5.4.- Modelo interactivo da aprendizaxe lectora. 5.5.- Habilidades para o desenvolvemento da comprensión lectora. 5.6.- Consideracións didácticas. |
6.- Expresión escrita. | 6.1.- A legibilidade e o "estilo llano". 6.2.- A escritura “políticamente correcta”. 6.3.- Procesos de composición. 6.3.- Modelo de expresión escrita. 6.4.- Habilidades para o desenvolvemento da expresión escrita. 6.6.- Consideracións didácticas. |
SEGUNDO CUATRIMESTRE | |
7. O desenvolvemento da linguaxe oral entre os 6 e 11 anos |
7.1. As estructuras sintácticas complexas 7.2. A organización do discurso 7.3. A actividade metalingüística 7.4. A organización do campo semántico 7.5. O desenvolvemento das estratexias comunicativas |
8. O desenvolvemento da linguaxe en nenos cegos. | 8.1. Introducción 8.2. Desarrollo léxico 8.3. Desarrollo sintáctico 8.4. Desarrollo semántico 8.5. Desarrollo pragmático |
9.- Comprensión e redacción de textos | 9.1. Los problemas que plantea la comprensión de un texto 9.2. Procesos implicados en la comprensión 9.3. Cómo ayudar a los alumnos/as a superar las dificultades 9.4 LOLEVA, un método informatizado para evaluar conciencia fonológica y competencia lectora |