Datos Identificativos | 2011/12 | |||||||||||||
Asignatura | Medio social e cultural e a súa didáctica | Código | 652G01025 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Terceiro | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
Unidade 1: Introdución ao medio social e cultural | - Conceptos e interpretacións sobre do medio social e cultural - Medio social e cultural e a relación coas ciencias sociais - O coñecemento do medio e as ciencias sociais na formación dos/as mestres/as |
Unidade 2: Ensino/aprendizaxe do medio social e cultural na Educación Infantil | - O medio e o/a neno/a e a súa relación para a aprendizaxe - O currículo na Educación Infantil: contidos sociais e culturais - Os contidos: tipos, organización, selección, aplicación - As competencias básicas - Métodos, procedementos e recursos. Métodos para o coñecemento do medio. Recursos educativos e materiais curriculares. - As unidades didácticas. O traballo por proxectos - A avaliación: definición e finalidade. Características, tipos e aplicacións no ensino/aprendizaxe. |
Unidade 3: As coordenadas espazo e tempo e a formación do pensamento social | - A comprensión do espazo e o tempo: a capacidade, experiencia, conceptualización, a medición do espazo e do tempo - O entorno como recurso. A integración nas coordenadas espazo-temporais. O entorno na actualidade - Os valores sociais. A diversidade |
Unidade 4: Recursos e materiais didácticos sobre o medio social e cultural | - Recursos e soportes. Recursos da aula e do centro escolar. Recursos externos. - Elaboración de materiais didácticos: funcións, clasificación, contexto. O deseño de actividades - As fontes de documentación nas ciencias sociais como recurso. |
Unidade 5: Temas formativos para o coñecemento do medio social e cultural de Galicia | - Patrimonio cultural. Concepto e aplicación á educación - Introdución ao coñecemento do medio social e cultural de Galicia - Medio e actividade humana - Temas de xeografía, historia, etnografía, etc. de Galicia para o coñecemento do medio - Temas monográficos desenvoltos ao longo da historia |
Unidade 6. O entorno como recurso. |
- Coñecemento do entorno inmediato. - O potencial educativo do entorno. - A elaboración de propostas educativas. - O traballo e as actividades en relación co patrimonio cultural do entorno. - A vida cotiá. |