Temas Subtemas
TEMA 1. Aproximación ao concepto de educación. Escola e de sistema educativo 1.1. Ambito conceptual. Caracterización científica
1.2. Escola tradicional e crise escolar
1.3. Fins, valores e principios deontolóxicos da educación
1.4. Culturas escolares
TEMA 2. Movementos e institucións educativas contemporáneas 2.1. Primeiras teorías da modernidade pedagóxica. Os pioneiros da escola contemporánea: JJ Rousseau, JH Pestalozzi e J Froebel
2.2. O movemento da Pedagoxía liberal e a Escola Nova.
Orixes, desenvolvemento, expansión e incidencias. A Ferrière, M Montessori, O Decroly, C Freinet e J Dewey
2.3. Teorías educativas socialistas e marxistas. K Marx, Engels, A Makarenko e A Gramsci. Pedagoxía libertaria e correntes antiautoritarias. Ferrer Guardia, S Neill e C Rogers
2.4. E educación como proceso emancipador. As pedagoxías críticas. Milani, P Freire
2.5. As correntes críticas á institución escolar. Bourdeau, Passeron, Baidelot e Establet. Teoría desescolizadoras. I Illich e E. Remier. O planeamento da pedagoxía crítica. H Giroux
TEMA 3. O sistema educativo en España 3.1.