Datos Identificativos | 2012/13 | |||||||||||||
Asignatura | Xénero, igualdade e educación | Código | 652G03007 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Primeiro | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
1. O concepto de xénero nas ciencias sociais |
1.1. Precisións terminolóxicas previas: diversidade, diferencia, igualdade, desigualdade. 1.1 Sexo, xénero e bioloxía. 1.2 Patriarcado Androcentrismo Misoxinia. 1.3 Feminismo como marco teórico, como movemento social e político. |
2. Institucións socializadoras e mandatos de xénero | 2.1. Mandatos de xénero como contidos culturais 2.2. O papel dos estereotipos na configuracion das identidades 2.3. Ámbitos a problematizar:Linguaxe, ocio e tempo de lecer: televisión, deporte, videoxogos, revistas; Familias Socialización profesional Política e poder. |
3. A coeducación: o compromiso colectivo de educar para a igualdade. | 3.1. Que é coeducar?. A coeducación como practica feminista. 3.2. O sistema educativo: Da escola mixta a coeducativa. O papel do xénero na construcción do éxito e do fracaso escolar. 3.2 Principais sexismos inseridos en institucións/servizos e/ou programas de acción educativa. Elementos de ánalise: estructura, cargos, normativa, organización dos espazos, relacións, contidos, expectativas en relación ó grupo destinatario. |
4. A violencia de xénero | 4.1 Agresividade, poder, violencia: precisións terminolóxicas 4.2 Mitos da violencia de xénero. 4.3. Masculinidade, feminidade e violencia 4.4. A educación na Lei integral de medidas de protección contra a violencia de xénero. 4.4. Propostas coeducativas |