Datos Identificativos | 2012/13 | |||||||||||||
Asignatura | Socioloxía da educación | Código | 652G03028 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Terceiro | Optativa | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
Tema 1. Socioloxía da educación | 1.1. Definición e teorías da educación: O desenvolvemento da Socioloxía da educación e seus dilemas na actualidade. 1.2. Funcións da educación: Funcións sociais e políticas da educación. Problemas para a súa consecución. 1.3. Educación e sociedade:a educación como fenómeno social. Impacto das condicións sociais sobre os aspectos biolóxicos. |
Tema 2. Procesos de organización escolar |
2.1. Significado e definición do ensino e a aprendizaxe: a análise dos procesos de aprendizaxe na súa dimensión social. 2.2. Socialización e escola: o proceso de socialización. Institución escolar e socialización. Socioloxía da escola. 2.3. Centros escolares como institucións sociais do coñecemento. Significado social do aula e da relación educativa. 2.4. Profesorado e alumnado: A relación pedagóxica alumno/profesor e a autoridade pedagóxica no discurso educativo actual. |
Tema 3. Educación e desigualdade |
3.1. Desigualdade invisible: Desigualdades sociais que inflúen en que a escola non troque. Razóns e porques. 3.2. Grupos desiguais: Factores que inciden no fracaso escolar, e a súa influencia na sociedade actual 3.3. Exclusión social e educación ¿como buscar os factores para correxir o modelo educativo actual e reducir a exclusión? |
Tema 4. Reformas educativas e políticas públicas | 4.1. Sistemas de ensino:obxectivos educativos das reformas educativas. 4.2. Reformas educativas: Contrarreforma, LOGSE, ESO. Discusión das propostas e reforma educativas. 4.3. Políticas públicas: Limites e dificultades externas ó propio sistema educativo. Reforma da Formación profesional. Novo modelo de acceso á universidade. 4.4. Avalidación da calidade da educación. 4.5. Educación para a cidadanía: dereitos e deberes ciudadáns. Relacións humanas, convivencia e participación escolar. |
Tema 5. Sistema educativo e capital humano | 5.1. Análise do sistema educativo español: o sistema de ensino como construcción histórica e social. 5.2. Educación e capital humano: o sistema educativo e formativo. 5.3.Cambio e desigualdade da Universidade actual: o avance da muller. 5.4. Transición e mercado laboral. Educación e mercado laboral ¿están relacionados? |
Tema 6. Internacionalización da educación | 6.1. Comparacións dos sistemas educativos de educación superior. 6.2. Paradigmas e políticas da ciencia. |