Datos Identificativos | 2012/13 | |||||||||||||
Asignatura | Aspecto Éticos e Xurídicos na Investigación Biomédica | Código | 653462112 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Mestrado Oficial | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Optativa | 2 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
CLASES TEÓRICAS Tema 1. Ciencia, técnica, sociedade e ética. A Bioética. A liberdade de investigación. Concepto, alcance e límites. Tema 2. Ética e profesións sanitarias. A deontoloxía profesional. Bioética e Deontoloxía. A responsabilidade: ética, deontolóxica, xurídica. ¿Hai unha ética específica para o investigador? Tema 3. A relación asistencial. Modelos de relación. Do paternalismo á autonomía e os dereitos. Tema 4. Bioética e dereitos humanos. Os dereitos dos pacientes ou usuarios. Os deberes dos pacientes ou usuarios. Tema 5. A investigación biomédica. Fundamento. Conceptos básicos. Tema 6. A ética da investigación biomédica. Panorama histórico. Perspectiva sistemática Tema 7. O marco xurídico da investigación biomédica. Perspectiva histórica. Perspectiva sistemática. Tema 8. Os procesos de toma de decisións. Información e documentación. O consentimento informado. A confidencialidade. Os comités éticos de investigación. Tema 9. A investigación con seres humanos ou con material de orixe humana. Tema 10. A experimentación con animais. Tema 11. Algunhas cuestións especiais. O placebo. A investigación en grupos vulnerábeis. A investigación xenética. Problemas de xustiza en investigación. |
CLASES PRÁCTICAS 1. A historia da ética da investigación biomédica 1.1. O Código de Nuremberg. 1.2. A Declaración de Helsinki. 1.3. O Informe Belmont. 2. A Lei de investigación biomédica 3. O caso Willowbrook 4. Investigación e grupos vulnerábeis As clases prácticas teñen como obxectivo estimular a reflexión e afacerse ao manexo dos principios, valores e dereitos presentes na investigación biomédica. Diríxense principalmente ao desenvolvemento das habilidades argumentativas e á posta en funcionamento dos coñecementos adquiridos nas sesións teóricas e na aprendizaxe individual e colectiva. |