Bibliografía básica

Jewitt, Carey (ed.) (2009): The Routledge handbook of multimodal análisis, London & New York, Routledge.

Kress, Gunther (2005 [2003]): El alfabetismo en la era de los nuevos medios de comunicación, Málaga, Enseñanza Abierta de Andalucía.

Kress, Gunther (2010): "A social semiotic multimodal approach to human communication: implications for speech, writing and applied linguistics", en Caballero Rodríguez, Rosario & Mª Jesús Pinar Sanz (eds.), Ways and Modes of Human Communication (= Colección Estudios; 129), Cuenca, Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha & Asociación Española de Lingüística Aplicada, 77-92.

O'Halloran, Kay L. & Bradley A. Smith (eds.) (2011): Multimodal studies: exploring issues and domains, New York, Routledge.

Royce, Terry D. & Wendy L. Bowcher (eds.) (2007): New Directions in the Analysis of Multimodal Discourse, Mahwah, NJ & London, Lawrence Erlbaum Associates.

Bibliografía complementaria

Carrera, F. (2013): Comunicar 2.0. El arte de comunicar bien en el siglo XXI, Barcelona, Profit.

Kress, G. & van Leeuwen, T. (2001): Multimodal Discourse - The Modes and Media of Contemporary Communication, Londres, Arnold.

Kress, G. &Bezemer, J. ( 2009): Writing in a Multimodal World of Representation.The Sage Handbook of Writing Development, Londres, Sage.

Kress, G. (2005): “Gains and Losses: new forms of texts, knowledge and learning”, Computers and Composition, 22, 5-22.

Levine, Philip & Ron Scollon (eds.) (2004): Discourse and technology: multimodal discourse analysis (= Georgetown University Round Table on Languages and Linguistics). Washington, D.C.: Georgetown University Press.

Manghui, Dominique (2011): “La perspectiva multimodal sobre la comunicación. Desafíos y aportes para la enseñanza en el aula”, Revista Electrónica Diálogos Educativos, 22 (http://www.umce.cl/dialogoseducativos/n22/manghi)

O'Halloran, Kay L. (ed.) (2004): Multimodal Discourse Analysis: Systemic-Functional Perspectives (= Open Linguistics Series). London & New York: Continuum.