Temas Subtemas
TEMA 1. INTRODUCIÓN Á SOCIOLOXÍA 1.1. O carácter científico da socioloxía e o seu obxecto de estudo
1.2. O desenvolvemento histórico da ciencia sociolóxica
1.2.1. Contexto histórico do nacemento da socioloxía
1.2.2. Os precursores da socioloxía e os pais fundadores
1.2.3. Principais paradigmas teóricos da socioloxía
TEMA 2. METODOLOXÍA DA INVESTIGACIÓN SOCIOLÓXICA: PRINCIPIOS BÁSICOS 2.1. Métodos de investigación en ciencias sociais
2.2. Técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social
2.3. Como se elabora un proxecto de investigación social
TEMA 3. A CIENCIA SOCIOLÓXICA E A SÚA APLICACIÓN Á EDUCACIÓN 3.1. Educación e sociedade. A educación como fenómeno social
3.2. Concepto e obxecto de estudo da socioloxía da educación
3.3. Principais teorías sociolóxicas e a súa operatividade na socioloxía da educación
3.3.1. As achegas dos clásicos
3.3.2. Teorías sociolóxicas actuais
TEMA 4. CULTURA, SOCIALIZACIÓN E ESCOLA 4.1. Individuo, cultura e sociedade
4.1. Noción sociolóxica de cultura: trazos básicos
4.2. Cultura e educación
4.3. Educación e diversidade cultural: a escola fronte á multiculturalidade
4.2. O proceso de socialización
4.2.1. Definición e concepto
4.2.2. Socialización e internalización de roles
4.2.3. Algunhas teorías sobre a socialización
4.3. Os axentes ou contextos de socialización
4.3.1. A familia como axente socializador e a súa relación coa escola
4.3.2. O grupo de iguais: as subculturas xuvenís
4.3.3. Os medios de comunicación de masas
4.3.4. A escola. Función socializadora e funcións sociais

TEMA 5. ESTRATIFICACION SOCIAL, MOBILIDADE SOCIAL E EDUCACIÓN
5.1. Principais sistemas de estratificación social
5.2. Principais teorías sociolóxicas sobre a estratificación e a mobilidade social
5.3. Desigualdades de clase, xénero e etnia
5.4. O concepto de mobilidade social
5.5. Estratificación, mobilidade social e educación
TEMA 6. INSTITUCIÓN EDUCATIVA, ECONOMÍA E EMPREGO
6.1. Modelos teóricos que relacionan educación e desenvolvemento
6.2. Aspectos esenciais da relación entre educación e traballo na era da globalización
6.3. Biografía e segmentación social na transición escola-traballo
TEMA 7. EDUCACIÓN E CAMBIO SOCIAL 7.1. Cambio social e educación
7.2. A escola, axente de control social ou de modernización e cambio?
7.3. A institución educativa como espazo de contradicións e conflitos
TEMA 8. O PROFESORADO COMO CATEGORÍA SOCIAL E AXENTE EDUCATIVO: A SOCIOLOXÍA DO PROFESORADO

8.1. O profesorado como categoría social. Status e rol do profesor
8.2. O profesorado como axente educativo
8.3. O ensino como profesión. A socialización profesional do profesorado
TEMA 9. O ALUMNADO COMO GRUPO SOCIAL E AS RELACIÓNS EDUCATIVAS: A SOCIOLOXÍA DO ALUMNADO 9.1. O alumnado como grupo: composición social do alumnado nos diferentes niveis
9.2. As relacións sociais na aula. As interaccións na aula
TEMA 10. FUNDAMENTOS SOCIAIS DO CURRICULO 10.1. A construción social e histórica do curriculum
10.2. Curriculum oculto e curriculum manifesto
10.3. Os enfoques sociolóxicos do curriculum escolar