Metodoloxías Descrición Cualificación
Traballos tutelados Unha vez entregado o traballo dentro do prazo fixado, a cualificación provisional, á espera da corrección do traballo, será de N 2max/2. Posteriormente, tralo seu corrección e en función da adecuación do mesmo aos obxectivos marcados no enunciado suscitado e da ejecución do mesmo, o profesor cualificará o traballo cun número de puntos de cualificación N2 de 0 a N 2max. Esta cualificación é inapelable.
A non realización do traballo, unha vez aceptado por parte do alumno, a cancelación do traballo polo profesor durante a súa realización ou a súa entrega fóra de prazo, non dan dereito á obtención de ningún punto de avaliación, pero tampouco supoñerá ningún tipo de sanción para o alumno, nin desconto de ningún tipo no resto de puntos de cualificación que poida obter o alumno.
8
Sesión maxistral Valorarase a asistencia regular ás clases da asignatura (incluíndo as clases dedicadas á solución de problemas). A asistencia só se valorará cando supoña unha porcentaxe maior ou igual que o 80% do número de controis de asistencia realizados. puntos de cualificación asignados N3. Puntuación máxima N3max puntos. Os alumnos que poidan xustificar documentalmente o seu imposibilidad de asistir ás clases (a criterio do profesor da asignatura), poderán obter unha puntuación equivalente a esta mediante a realización dun traballo voluntario baixo as normas de traballos complementarios que se explican no correspondente apartado da guía académica.
2
Prácticas de laboratorio prácticas de laboratorio, cando se realicen, formarán parte do conxunto de actividades, para as cales o alumno está obrigado a realizar un mínimo delas como condición obligatoria para poder aprobar a asignatura, e que se denominarán actividades complementarias, e que inclúen ademais das prácticas de laboratorio: Saídas de Campo, Eventos Científicos e/ou Divulgativos, e Talleres, que poderán realizarse ou non ao longo do curso, en función da disponibilidad material e presupuestaria.
A participación nas actividades complementarias, así como a partipación en Programas de Actividades Extracurriculares con Recoñecemento Académico Potestativo, organizadas ou coordinadas polo Área de Ingeniería Eléctrica, poderán reportar ao alumno puntos de cualificación adicionais estipulados na normativa específica de cada unha destas actividades, que se farán públicos no momento en que se convoque cada actividade. O número total de puntos de cualificación que obteña un alumno polo conxunto destas actividades se denota como N4 e o seu valor máximo será N4max.
2
Solución de problemas Véxase o exposto no apartado de Sesión magistral. 2
Proba obxectiva O mecanismo de corrección dos exames de desenvolvemento escrito é o seguinte. Inicialmente o alumno conta en cada exercicio co número de puntos máximo asignado a ese exercicio Pi,max. Por cada erro cometido ou apartado non resolto do exercicio iranse descontando puntos do exercicio en función dos cálculos non realizados e da gravidade dos erros, ou de en que medida os erros simplifiquen o modo de resolución do exercicio, tamén se poderán descontar puntos pola falta de orde ou legibilidad na resolución do exercicio, podéndose chegar a un mínimo de puntos de 0 en cada exercicio. Obtense así un número inicial de puntos en cada exercicio Pi.
Para determinar o número de puntos de cualificación N1 tómanse en consideración, ademais dos puntos obtidos en cada exercicio do exame escrito, un conxunto de condicións adicionais que poden referirse, por exemplo, ao número mínimo de exercicios de cada tipo en que o número inicial de puntos debe ser maior do número de puntos necesarios para aprobar o exercicio Pi,aprob, ou ao número mínimo de prácticas que é necesario realizar, etc. O número máximo de puntos de cualificación do exame, en caso de non cumprirse algunha destas condicións denomínase NS.
En concreto, sexa Ppi o número previo de puntos de exame obtidos inicialmente no exercicio i trala corrección do exame e Q o número de actividades complementarias da asignatura levadas a cabo durante o curso. O número total de puntos de cualificación N1 obtidos no exame e os puntos definitivos asignados Pi a cada exercicio calcúlanse mediante as seguintes fórmulas:
FÓRMULA 2
M=(N1max/Pmax)*Suma{1,NE}(Ppi)
FÓRMULA 3
Si CAA (Condición Adicional A )=Non entón
Si M<NS entón N1=M
Si non
Para i en {1,2,..., NE}: Pi=(NS/M)*Ppi;
N1=NS+QT;
Si non
Para i en {1,2,..., NE}: Pi=Ppi;
N1=M+QT;;

FÓRMULA 4
Condición Adicional A: (función lóxica CAA: valor Si ou Non)
Para i en {1, 2, …, Q}:
Si realizouse a actividade complementaria i entón qi=1, si non qi=0;;
QR=Suma{1,Q}(qi)
Para i en {1, 2, 3, …, NE}:
Si Compensación=Non entón
Si P i>=Pi,aprob entón di=1, si non di=0;
Si non
di=Pi/Pi,max;;
CA =Suma{1,NA }(di)
CB=Suma{NA +1,NA +NB}(di)
Si Compensación=Non entón
CA1=(CA =>int(NA /2)+1).
CA2=(CB>=int(NB/2)+1);
Si non
CA1=(CA =>NA /4+1/2).
CA2=(CB>=NB/4);
CA3=(QR>=Qmin)
Si (CA3) entón
QT=0
si non
QT=QR-Qmin;
NS=NS12
Si ((N2>0) e (CA1) e (CA2)) entón NS=NS3;
CAA=CA1 e CA2 e CA3

O mecanismo de corrección dos exames tipo test é o seguinte. Ás preguntas respondidas correctamente asígnanselles Pi=Pi,max puntos de exame. Sexa fi a probabilidade de acertar ao azar unha pregunta. Ás preguntas respondidas incorrectamente asígnanselles Pi=-(fi*Pi,max) puntos de exame, si a resposta non está xustificada (considérase respondida ao azar) e P i=0 puntos de exame si a resposta está xustificada, aínda que sexa erróneamente. Ás preguntas non respondidas non se lles asignan puntos de exame.
Nos exames tipo test, ademais das follas de enunciados e as de respostas, o alumno entregará as follas en que realizou os cálculos. Durante a revisión do exame, as preguntas respondidas de modo incorrecto, cuxa resposta atopar xustificada nas follas de cálculos, poden obter unha valoración en puntos de exame, en todo caso non superior a Pi,max, en función do tipo e número de erros realizados durante os cálculos, así como da xustificación que o alumno expoña para os erros cometidos. Os alumnos que non acudan á revisión de exame nas datas establecidas para iso, renuncian expresamente aos puntos que puidesen haberlles correspondido en caso de revisar as follas de cálculos entregadas.
O número total de puntos de cualificación N1 obtidos no exame e os puntos definitivos asignados a cada exercicio calcúlanse mediante as seguintes fórmulas:

FÓRMULA 5
M=(N1max/Pmax)*Suma{1,NE}(Ppi)
FÓRMULA 6
Si CAB(Condición Adicional B)=Non entón
Si M<NS entón N1=M
Si non
Para i en {1,2,..., NE}: Pi=(NS/M)*Ppi;
N1=NS+QT;;
Si non
Para i en {1,2,..., NE}: Pi=Ppi;
N1=M+QT;;

FÓRMULA 7
Condición Adicional B: (función lóxica CAB: valor Si ou Non)
Para i en {1, 2, …, Q}
Si realizouse a actividade complementaria i entón qi=1, si non qi=0;
QR=Suma{1,Q}(qi)
NS=NS12
Si (N2>0) entón NS=NS3;
CAB=(QR>=Qmin)
Si (CAB) entón
QT=0
si non
QT=QR-Qmin;
O parámetro “Compensación” das condiciones adicionalé pode modificarse trala revisión dos exames a criterio discrecional do profesor, sempre que ao facelo non baixe a cualificación de ningún dos alumnos que se obtería aplicando esa condición.
80
Saídas de campo Véxase o exposto no apartado de Prácticas de Laboratorio. 2
Eventos científicos e/ou divulgativos Véxase o exposto no apartado de Prácticas de Laboratorio. 2
Obradoiro Véxase o exposto no apartado de Prácticas de Laboratorio. 2
 
Observacións avaliación


Consideración das porcentaxes
de cualificación


As
porcentaxes de cualificación indicados na táboa deste apartado
teñen únicamente carácter orientativo, e inclúense na táboa por
esixencia da aplicación informática. As porcentaxes reais finais de
cada unha das actividades de avaliación son variables e dedúcense
da aplicación dos procedementos de cualificación explicados nesta
guía docente, dado que a participación en varias das actividades
evaluables é de carácter voluntario, o que implica que nalgúns
casos entrarían no cómputo da porcentaxe de cualificación da
actividade correspondente e noutros non, así como o feito de que a
asistencia a clase compute únicamente, cando os puntos de
cualificación sen a súa consideración non chegan á cantidade
esixida para a superación da asignatura. Debido a este feito, estas
porcentaxes non se corresponden coas marxes establecidas na memoria
verificada da titulación, que non permiten ter en conta a
complejidad do cálculo da cualificación do procedemento que aquí
se emprega, sendo por outra banda a normativa de avaliación da
Universidade, á que trata de axustarse esta guía docente, de
aprobación moito máis recente que a referida memoria da titulación.


Cálculo da cualificación
global da asignatura

A
cualificación da asignatura, de acordo co R.D. 1125/2003 de 5 de
setembro (B.Ou.E. do 18.9.2003) vén expresada segundo unha escala
numérica de 0 a 10, con expresión dun decimal, de acordo coa
seguinte táboa:





















0-4,9



Suspenso
(SS)



5,0-6,9



Aprobado
(AP)



7,0-8,9



Notable
(NT)



9,0-10



Sobresaliente
(SB)




Obtense sumando o número total
de puntos de cualificación obtidos ao longo do curso nas distintas
probas de avaliación N e
multiplicándoo por (10/Nmax)


As probas que poden realizarse ao
longo do curso para obter puntos son as seguintes:


  1. Calquera dos exames escritos das
    convocatorias oficiais. Puntos de cualificación asignados: N1.
    Puntuación máxima N1max puntos.



  2. Traballos voluntarios
    relacionados coa asignatura ou con temas do Área de Coñecemento de
    Ingeniería Eléctrica. Puntos de cualificación asignados: N2.
    Puntuación máxima N2max puntos.



  3. Asistencia
    regular ás clases de pizarra da asignatura. A asistencia só se
    valorará cando supoña unha porcentaxe maior ou igual que o 80% do
    número de controis de asistencia realizados. Puntos de
    cualificación asignados
    N3.
    Puntuación máxima
    N3max
    puntos. Os alumnos que poidan xustificar documentalmente o seu
    imposibilidad de asistir ás clases de pizarra (a criterio do
    profesor da asignatura), poderán obter unha puntuación equivalente
    a esta mediante a realización dun traballo voluntario
    baixo
    as normas de traballos complementarios que se explican no
    correspondente apartado da guía académica.



  4. A
    participación activa nas actividades complementarias, que poderán
    realizarse ou non ao longo do curso, en función da disponibilidad
    material,

    presupuestaria
    e temporal, así como a participación en Programas de Actividades
    Extracurriculares con Recoñecemento Académico Potestativo,
    organizadas ou coordinadas polo Área de Ingeniería Eléctrica.
    Puntos de cualificación asignados:

    N4.
    Puntuación máxima
    N4max puntos.
    Estes puntos computaranse únicamente cando o número de puntos de
    cualificación sen a súa consideración, e sen ter en conta os
    posibles puntos adicionais por asistencia ás clases da asignatura,
    sexa igual ou superior a N 4min.


O
número total de puntos de cualificación das probas de avaliación,
N,
calcúlase segundo:

FÓRMULA
8


Si
N1+N2&lt;N4min
entón


NPR=
N1+N2


si
non


NPR=
N1+N2+N4;


Si
NPR &gt;= Nmax/2 entón


N=
mínimo{Nmax, NPR}


si
non


Si
NPR+N3 &gt;= Nmax/2
entón N=Nmax/2


si
non N= NPR;;


Consideración especial das
prácticas para asignaturas de plans de estudo extinguidos.


Para
os alumnos matriculados en asignaturas de plans de estudo extinguidos
ou no seu último curso de impartición, considerarase que teñen
realizadas todas as prácticas da asignatura si xa realizasen as
prácticas nalgún curso anterior e existise constancia diso nas
listas de prácticas gardadas. En caso de non cumprirse algunha
destas condicións será preciso chegar a un acordo individual entre
cada alumno e o profesor responsable da asignatura. Este acordo pode
incluír a realización dun exame de prácticas ou de traballos
alternativos.


Mención
específica da segunda oportunidade:


O
procedemento de cualificación das probas de avaliación de segunda
oportunidade para as asignaturas das titulaciones de grado é
exactamente o mesmo que para as da primeira oportunidade. Con todo é
posible que o coeficiente S
que
se utiliza nas constantes de cualificación, cambie na segunda
oportunidade, si previamente á data de revisión de exames
publicáronse novos resultados das enquisas de avaliación do
profesorado, a partir das cales calcúlase este parámetro.


Ademais
faise fincapé específicamente en que os traballos tutelados
voluntarios só poden realizarse durante o periodo establecido en
cada cuatrimestre e en ningún caso entre as datas comprendidas entre
a finalización do periodo de clases e o comezo do periodo de
avaliación da segunda oportunidade. A este efecto convén resaltar
que o procedemento de cualificación permite obter a totalidade dos
puntos de cualificación dispoñibles, a partir da realización da
proba obxectiva, sen a realización de traballos adicionais.


Valores das constantes de
cualificación


FÓRMULA
9


Nmax=100


N1max=100


N2max=12*S


N3max=8*S


N4max=20*S


N4min=40


Smin=0,3


Pi,aprob=Pi,max/2



Onde S é un parámetro de
valor comprendido entre 0 e 1.


O valor do parámetro S
determínase como segue. O primeiro ano en que se imparte unha
titulación o parámetro S ten o valor 1. Os anos seguintes o
parámetro S calcúlase da seguinte forma:


Sexa Dmax
a máxima puntuación posible que pode obter un profesor nunha
asignatura nas enquisas de avaliación que realizan os alumnos,
naqueles puntos que sexan relevantes para a acreditación do
profesorado (na actualidade o punto 24:”Globalmente estou
satisfeito co profesor desta materia”), e sexa D a
puntuación obtida polo profesor da asignatura nas últimas enquisas
con resultados dispoñibles. Entón :


FÓRMULA 10


Si
D&lt;=Dmax/2 : S=Smin


Si D&gt;Dmax/2
: S=Smin+(1-Smin)*(2D/Dmax-1)


Xustificación
do cálculo do parámetro S: A preparación, tutorización, control e
corrección dos traballos voluntarios, así como o control
individualizado de asistencias, e a organización de actividades
complementarias, supón unha carga adicional de traballo e dedicación
para o profesor que ten únicamente sentido cando o alumnado
recoñécea e valóraa. Por esta razón, utilízase o parámetro S no
sistema de cualificación. Desta forma introdúcese unha
realimentación no sistema de cualificación que fai que estes
mecanismos adicionais de avaliación adquiran un peso na
cualificación final que sexa función da satisfacción do alumno co
sistema de avaliación utilizado. Idealmente, este parámetro debería
afectar aos alumnos que evalúan o sistema en cada curso académico.
Con todo, o marco temporal no que se realizan as enquisas, se evalúan
e publícanse os resultados pode facer que isto non sexa posible en
todas as avaliacións do curso académico, polos que os alumnos dun
curso veríanse afectados, na primeira ou na segunda oportunidade,
polas cualificacións dadas polos alumnos do curso anterior. Este non
é un procedemento ideal, pero é o único viable ata a data.


Convén ademais ter en conta que,
mentres que o profesorado evalúa aos alumnos de xeito obxectivo, e
estes gozan dun conxunto de dereitos de control e reclamación das
cualificacións, podendo en todo momento estar informado de quen e
como lles evalúa, o profesor nesta universidade, é evaluado
mediante unha pregunta nunha enquisa anónima, de forma completamente
subjetiva e sen que existan parámetros obxectivos de avaliación,
así como sen que poida saberse quen evalúa e como, de maneira que
se puidesen ejercitar por parte do profesorado os dereitos de control
e reclamación que debería ter nunha cuestión tan importante. Coa
utilización deste coeficiente de cualificación fáiselle consciente
ao alumno de que mediante a súa avaliación do desempeño do
profesor inflúe nun xeito directo e objetivable no traballo do
mesmo.


FÓRMULA 11


Para as
Condición A dicionalé A e B:


Si
produciuse algunha ausencia xustificada documentalmente, e así
recoñecida polo profesor, a algunha das actividades complementarias:


Qmin=90*(Q
-(número de ausencias xustificadas en actividades
complementarias))/100


En caso
contrario


Qmin=70*Q/100


O valor de
Q min redondéase ao número enteiro máis próximo, en
caso de haber 2 números enteiros igual de próximos, considérase o
máis elevado.


NS12=50


NS3=60


Compensación=Non


Redondeo


Os
cálculos dos puntos de cualificación obtidos realízanse con todas
as cifras decimales que permita o programa de cálculo empregado. A
cualificación final obtida redondéase e exprésase cunha única
cifra decimal. Así por exemplo, unha cualificación de 4,92 equivale
a 4,9 e é suspenso, mentres que unha cualificación a partir de 4,95
equivale a 5 e é aprobado.