Datos Identificativos 2011/12
Asignatura (*) Des. do Pensamento Matemático e a sua Didáctica I Código 652111206
Titulación
MESTRE: ESPECIALIDADE EN EDUCACIÓN INFANTIL
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo Anual
Segundo Troncal 5
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Coordinación
Mato Vázquez, Mª Dorinda
Correo electrónico
m.matov@udc.es
Profesorado
Mato Vázquez, Mª Dorinda
Correo electrónico
m.matov@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Capacidade para comprender a complexidade dos procesos educativos en xeral e dos procesos de ensino-aprendizaxe en particular (fins e funcións da educación e do sistema educativo, teorías do desenvolvemento e da aprendizaxe, o contorno cultural e social e o ámbito institucional e organizativo da escola, o deseño e desenvolvemento do currículo, o rol docente...).
A2 Coñecemento dos contidos para ensinar, comprendendo a súa singularidade epistemolóxica e a especificidade da súa didáctica.
A3 Analizar criticamente as concepcións da educación emanadas da investigación, así como as propostas curriculares da Administración educativa.
A5 Desenvolver estratexias que promovan a aprendizaxe autónoma e cooperativa do alumnado.
A11 Participar en proxectos de innovación relacionados co ensino e aprendizaxe que permitan introducir propostas encamiñadas á mellora da calidade educativa.
A19 Adquirir coñecementos didácticos relacionados coas distintas áreas co fin de crear un marco teórico que permita reflexionar sobre a práctica docente para mellorala.
A37 Utilizar cancións e xogos musicais como medio para facilitar a comprensión da realidade.
A38 Deseñar, aplicar e avaliar actividades, materiais e outros recursos que fomenten a creatividade infantil.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo.
B9 Autonomía na aprendizaxe.
B12 Capacidade de organización e planificación.
B14 Capacidade para detectar as súas propias necesidades de aprendizaxe ao longo da vida.
B15 Capacidade para asumir a necesidade dun desenvolvemento profesional continuo, a través da reflexión sobre a propia práctica.
B16 Capacidade para integrarse e comunicarse con expertos noutras áreas e en contextos diferentes.
B25 Utilización das TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Potenciar e desenvolver o coñecemnto de conceptos matemáticos básicos A2
A5
A11
B12
B14
B16
C3
C4
Avaliar e analizar o ensino de contidos matemáticos de xeito directo e transversal nas aulas de Educación Infantil de cara a súa posta en práctica na aula. A1
A2
A3
B7
B15
C4
C5
As matemáticas no curriculum escolar da Educación Infantil A19
A37
A38
B6
B9
B25
C8

Contidos
Temas Subtemas
A educación matemática
A linguaxe matemática
As primeiras operacións lóxicas
A construcción dos conceptos numéricos
As primeiras operacións aritméticas
A matemática e a vida (a xeito de transversal)

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta 2 122 124
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Ao tratarse dunha materia sen dereito a docencia, os estudantes traballarán os contidos da mesma de xeito autónomo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Descrición
O profesor indicaralle aos estudantes a duración concreta da proba.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta Realizarase unha proba mixta de carácter teórico práctico na data sinalada a tal efecto polo centro. Terá unha duración máxima de 2 horas e prantexaranse cuestións sobre aspectos teórico-prácticos que poderán abranguer todos os contidos da materia. 100
 
Observacións avaliación

Realizarase unha proba mixta de carácter teórico práctico na data sinalada a tal efecto polo centro. Terá unha duración máxima de 2 horas e prantexaranse cuestións sobre aspectos teórico-prácticos que poderán abranguer todos os contidos da materia.


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía básica:

ALSINA, C. y otros. (1996) Enseñar matemáticas. Barcelona. Graó.

BALBUENA, L. COBA, M.D. (1992). La matemática recreativa vista por los alumnos. Granada. Proyecto Sur.

BAROODY, A.J. (1988). El pensamiento matemático de los niños.

Visor-MEC.

CALLEJO, M.L. (1994). Un club matemático para la diversidad". Madrid. Narcea.

CASTELNUOVO, E. (1990). Didáctica de la matemática moderna. México. Trillas.

COCKCROFT, W. H. (1985). Las matemáticas sí cuentan. Madrid. MEC.

CHEVALLARD, Y. - BOSCH, M. - GASCÖN, J. (1997). "Estudiar Matemáticas. El eslabón perdido entre enseñanza y aprendizaje". Barcelona. Horsori.

COMAP (1999). Las matemáticas en la vida cotidiana. Madrid. Addison-Wesley.

DICKSON-BROWN-GIBSON. (1991). El aprendizaje de las matemáticas.

Labor-MEC.

DIENES/GOLDING (1987). Los primeros pasos en matemáticas. (libros 1, 2, 3). Barcelona.

FERNÁNDEZ BRAVO, J. A. (2006). Didáctica de la matemática en la Educación Infantil. Madrid. Editorial Grupomayéutica-educación.

FERNÁNDEZ BRAVO, J.A.(2004). Iniciación a las matemáticas. Nueve cuadernos de trabajo para e alumno de Educación Infantil (3 a 6 años). Madrid. Oxford University Press. Oxford Educación.

GAIRÍN, J.M. e SANCHO, J. (2002). Números y algorítmos. (cap.1-5). Madrid. Síntesis.

GALLEGO LÁZARO, C.[et al. (2005). Repensar el aprendizaje de las matemáticas para convivir comprendiendo el mundoBarcelona.Graó.

KNELLER, G. (1969). La lógica y el lenguaje en la educación. Buenos Aires. Ateneo.

MAZA, C. (1977) .Conceptos y numeración en la educación infantil.

Síntesis. Madrid.

M, D. (1990). El lenguaje matemático en el aula. Madrid. Morata-MEC.

ORTON, A. (1990). Didáctica de las matemáticas. Madrid. Morata/M.E.C.

SÁNCHEZ MARTÍNEZ, C. (1975). Enseñar a pensar. Madrid. Marsiega.

SKEMP, R. (1980). Psicología del aprendizaje de las matemáticas. Morata.

SHULMAN, L. (1974). Aprendizaje por descubrimiento. Trillas. México.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías