Datos Identificativos 2011/12
Asignatura (*) Relixión I Código 652211231
Titulación
MESTRE: ESPECIALIDADE EN EDUCACIÓN PRIMARIA
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Segundo Optativa 3.5
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas
Coordinación
Garcia Vilariño, Andres
Correo electrónico
andres.gvilarino@udc.es
Profesorado
Garcia Vilariño, Andres
Correo electrónico
andres.gvilarino@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura, igual que Relixion.1 e Historia das Relixions forman parte do conxunto de asignaturas de Did. da Relixión Católica, do Plano de Estudos agora extinto das Titulacións de Mestre. Asignatura sen docencia. Para acceder aos contidos e preparar o exame cómpre poñerse en contacto co profesor.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecementos básicos e específicos sobre as distintas disciplinas que ten que impartir no exercicio do seu labor profesional un mestre de Educación Primaria.
A13 Capacidade para ser sensible á nova realidade social, plural, diversa e multicultural e desenvolver estratexias para a inclusión educativa e social.
A17 Desempeñar as funcións de titoría e de orientación cos alumnos e coas súas familias.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B19 Capacidade de adaptarse a novas situacións nunha sociedade cambiante e plural.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecementos básicos e específicos sobre a A Biblia e o Cristianismo, ao nivel dun graduado universitario e profesor de Educación Primaria. A1
A13
A17
B6
B19
Capacidade para ser sensible á nova realidade social, plural, diversa e multicultural e desenvolver estratexias para a inclusión educativa e social, tamén no que afecta ás crenzas relixiosas dos alumnos e as súas familias. A13
Capacidade de adaptarse a novas situacións nunha sociedade cambiante e plural, especialmente no ámbito sociorrelixioso A13
B19
C6
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4

Contidos
Temas Subtemas
1. A Biblia 1.1 Estructura da Biblia, composición, xéneros literarios.
1.2 A historia de Israel e o Antigo Testamento
1.3 Os grandes personaxes e feitos bíblicos: os patriarcas, o Éxodo, os xuíces, os profetas, os sabios.
1.4 Os grandes temas bíblicos: Creación, Caída, Alianza, Éxodo, Mesianismo, Revelación, Evanxeo.
1.5 Didáctica dos contidos bíblicos.
2. A Mensaxe cristiá
2.1 Xesucirsto
2.1 Xesucristo
2.1.1 O seu contexto histórico e sociolóxico. Historicidade dos evanxeos.
2.1.2 O reinado de Deus. Parábolas e signos.
2.1.3 A morte e resurrección. Os relatos.
2.1.4 Xesús de Nazaret, nacido de muller e Fillo de Deus. As primeiras cristoloxía.
2.1.5 A pascua e os discípulos de Xesús: A Igrexa. Pentecostés.
2. A Mensaxe cristiá
2.2 O cristianismo: a Igrexa.
2.2.1 O ser da Igrexa: misterio de misión e comunión.
2.2.2 O Pobo de Deus. Sacramentalidade histórica.
2.2.3 A identidade espiritual do cristián. Sacramentos e moral.
2.2.4 A moral cristiá: a lei do amor. Conciencia e Lei.
2.2.5Moral de actitudes, moral da persoa, moral social.
2.2.6 O sentido da historia humana. O mal e a esperanza.
2.2.7 Didáctica dos temas cristolóxicos, eclesiolóxicos, éticos.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida 5 5 10
Portafolios do alumno 1 6 7
Proba mixta 2 10 12
Sesión maxistral 18 36 54
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Estando atentos aos acontecementos e noticias relacionados coa materia ou a partir dalgún texto facemos comentario e debate participativo para esclarecer as súas raíces e fundamentos e mais os aspectos que afectan á asignatura e que axudan a comprender ou ampliar os contidos da mesma e a súa implicación na vida social e cultural.
Portafolios do alumno Os comentarios e participacións na discusión dirixida na aula serán presentados por escrito polo alumno cunha perspectiva persoal e ampliada.
Proba mixta Consiste nunha proba con dúas partes. Unha primeira, en forma de test, para constatar un coñecemento básico da Biblia; Unha segunda, con temas a desenvolver por escrito sobre os contidos da segunda parte dos contidos, A mensaxe cristiá.
Sesión maxistral Son as exposicións de clase sobre os contidos nucleares do programa.

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Proba mixta
Descrición
O Portafolios é un incentivo de participación na discusión dirixida e computa para avaliación. Require do alumno unha aportación persoal ao estudo da materia.

Procedemento avaliativo sobre todo para medir a adquisición de coñecementos polo alumno.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Discusión dirixida A inserción da actualidade nos contidos da asignatura mediante a discusión dirixida promove a participación activa do alumno e a súa motivavción, e acabará na presentación do portafolio correspondente. 5
Portafolios do alumno O resumo das discusións ou debates feitos na aula, sempre cunha perspeactiva algo máis ampla e orixinal, será presentado polo alumno como mérito de cara á avaliación final. 15
Proba mixta Terá dúas partes: un test de coñecementos bíblicos e unha redacción sobre algún dos contidos do curso. Ambas as dúas partes, sumadas, darán o promedio da cualificación final. 80
 
Observacións avaliación
A cualificación final do alumno que non participa nas discusións dirxidas e polo tanto non presenta o portafolio sobre as mesmas dependerá exclusivamente da proba mixta.

Fontes de información
Bibliografía básica

  • BARTOLOMÉ, J.J., CHÁVEZ, P., BISSOLI, C. (1996)
    Iniciación a la Biblia. Didáctica de la Biblia
    Barcelona. Edebé
  • CHARPENTIER, E. (1998)
    Para leer el Antiguo Testamento
    Estella (Navarra). Ed. Verbo Divino
  • CHARPENTIER, E. (1998)
    Para leer el Nuevo Testamento
    Estella (Navarra). Ed. Verbo Divino
  • RAHNER, K. (1979) Curso fundamental sobre la fe
    Barcelona.
  • GONZALEZ-CARVAJAL, L.Esta es nuestra fe
  • Santander (1998)

    Bibliografía complementaria Busto Saiz, J.R. (1989). Cristologia para empezar. Santander. Sal terrae
    Bartolomé, J.J., (1994). La resurrección de Jesús. Madrid, Ed. CCS

  • ASOCIACIÓN DE EDITORES  (1992)
         Catecismo de la Iglesia Católica
         Madrid.
  • CONCILIO VATICANO II  (1993) Concilio Vaticano II. Constituciones. Decretos. Declaraciones
         Madrid. Biblioteca de Autores Cristianos
  • GONZALEZ DE CARDEDAL, O.  (1998)
         La entraña del cristianismo
         Salamanca. Sígueme
  • KÜNG, H.  (1977)
         Ser cristiano
         Madrid. Cristiandad
  • LLOPIS, J., MORANTE, G.  (1996)
         La fe de los cristianos. Didáctica del mensaje cristiano.
         Barcelona. Edebé

  • Recomendacións
    Materias que se recomenda ter cursado previamente

    Materias que se recomenda cursar simultaneamente

    Materias que continúan o temario

    Observacións


    (*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías