Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer os contidos comúns e específicos sobre as distintas disciplinas que impartirá no exercicio do seu labor profesional. |
A7 |
Adquisición de destrezas para adoptar metodoloxías activas, participativas e creativas, e desenvolver o currículo a partir de situacións significativas para o alumnado, ao asumir un papel de orientador, facilitador e guía da aprendizaxe, e procurar a motivación e o interese do alumnado pola aprendizaxe. |
A18 |
Recoñecer, desde unha perspectiva crítica, que o exercicio da función docente ha ir perfeccionándose e adaptándose aos cambios científicos, pedagóxicos e sociais ao longo da vida, o que implica a necesidade de formación continua. |
A28 |
Saber utilizar o xogo como recurso didáctico e como contido de ensino-aprendizaxe. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B9 |
Autonomía na aprendizaxe. |
B11 |
Capacidade de análise e de síntese. |
B13 |
Capacidade de organización e de planificación. |
B24 |
Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas. |
B28 |
Recoñecer a necesidade de implicarse nunha aprendizaxe ao longo da vida. |
B29 |
Resolución de problemas e toma de decisións. |
B30 |
Utilización das TIC no ámbito de estudo e contexto profesional. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
•Consolidar a formación matemática necesaria que permita ter un coñecemento profundo dos contidos matemáticos básicos que configuran o currículo da Educación Primaria.
•Elaborar procedementos prácticos para desenvolver os razonamentos e a creatividade nas actividades didácticas dirixidas a formar o pensamento matemático.
•Conseguir unha formación teórico-práctica que nos permita xerar procesos para que o neno chegue ao coñecemento matemático polos seus propios medios, respectando as súas estratexias e canalizando as súas conclusións.
•Utilizar modelos, técnicas, materiais específicos e recursos apropiados para o desenvolvemento de actividades que impliquen o descubrimento e a construcción de conceptos matemáticos.
|
A1 A7 A18 A28
|
B1 B2 B3 B9 B11 B13 B24 B28 B29 B30
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.-O ENSINO E A APRENDIZAXE DAS MATEMÁTICAS.
2.- OS RECURSOS PARA O ESTUDIO DAS MATEMÁTICAS.
3.- OS NÚMEROS NATURAIS. SISTEMAS DE NUMERACIÓN.
4.- ADICIÓN E SUBSTRACCIÓN.
5.- MULTIPLICACIÓN E DIVISIÓN.
6.- FRACCIÓNS E NÚMEROS RACIONAIS POSITIVOS. EXPRESIÓNS DECIMAIS.
7.- AS MAGNITUDES E A MEDIDA.
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
2 |
72 |
74 |
|
Atención personalizada |
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Ao tratarse dunha materia sen dereito a docencia, os estudantes traballarán os contidos da mesma de xeito autónomo. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
O profesor indicaralle aos estudantes a duración concreta da proba. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
Realizarase unha proba mixta de carácter teórico práctico na data sinalada a tal efecto polo centro. Terá unha duración máxima de 2 horas e prantexaranse cuestións sobre aspectos teórico-prácticos que poderán abranguer todos os contidos da materia. 100
Observacións avaliación |
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
ALSINA, C. ? FORTUNY, J.M. (1994) "La matemática del consumidor" (Institut Català del Consum:Barcelona)
ÁLVAREZ, A. (1995) "Uso de la calculadora en el aula" (carpeta E.S.O.) (Narcea:Madrid)
ÁLVAREZ, A. (1996) "Actividades matemáticas con materiales didácticos" (Narcea:Madrid)
ANTÓN, J.L. y otros (1994) "Taller de Matemáticas" (carpeta E.S.O.) (Narcea:Madrid)
BATANERO C., CAÑIZARES J., DÍAZ GODINO J.C. (1987) Probabilidad (Síntesis:Madrid)
CASTRO, E. (ed.) (2001) "Didáctica de la Matemática en la Educación Primaria". (Síntesis: Madrid)
CHAMORRO, Mª del CARMEN (coord.) (2003) Didáctica de las Matemáticas para Primaria. (Pearson: Madrid)
CHEVALLARD, Yves - BOSCH, Marianna - GASCÖN, Josep (1997) "Estudiar Matemáticas. El eslabón perdido entre enseñanza y aprendizaje" (Horsori: Barcelona)
COMAP (1999) Las matemáticas en la vida cotidiana (Addison-Wesley: Madrid)
CORBALÁN, F. (1995) "La matemática aplicada a la vida cotidiana" (Graó:Barcelona)
CRUZ C., GONZÁLEZ C., LLORENTE J.(1997) Actividades sobres Azar y Probabilidad. Narcea. M.E.C.
FERNÁNDEZ BRAVO, J. A. (2.002): La Numeración y cuatro operaciones básicas: La investigación y el descubrimiento a través de la manipulación. Editorial CCS, Madrid
FERNÁNDEZ BRAVO, J. A. (2.002): El material Numerator. (Juego para el alumno) Editorial CCS. Madrid
FISHER, R. - VINCE, A. (1990) "Investigando las Matemáticas" 4 vol. (Akal:Madrid)
GALLEGO LÁZARO, CARLOS... [et al.] (2005) Repensar el aprendizaje de las matemáticas Matemáticas para convivir comprendiendo el mundo (Graó: Barcelona)
GORGORIÓ, N.; DEOULOFEU, J.; BISHOP, A. (coords.) (2000) Matemáticas y educación Retos y cambios desde una perspectiva internacional / (Graó: ICE de la Universitat de Barcelona; Barcelona)
LLINARES, S. - SÁNCHEZ, M.V. (1990) "Teoría y Práctica en Educación Matemática" (Alfar:Sevilla)
MAZA, C. (1989) "Sumar y restar" (Visor:Madrid)
MAZA, C. (1991) "Multiplicar y dividir" (Visor:Madrid)
N.C.T.M. (2003) "Principios y Estándares para la educación matemática" (S.A.E.M. Thales:Sevilla)
Os libros da colección "Matemáticas: cultura y aprendizaje" da editorial Síntesis.
|
Recursos web: |
Facultade virtual da Universidade da Coruña: http://fv.udc.es/ | |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|