Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer os contidos comúns e específicos sobre as distintas disciplinas que impartirá no exercicio do seu labor profesional. |
A8 |
Desempeñar as funcións de titoría e de orientación co alumnado e a súa familia. |
A13 |
Capacidade para ser sensible á nova realidade social, plural, diversa e multicultural, desenvolvendo estratexias para a inclusión educativa e social. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B20 |
Compromiso ético. |
B27 |
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Iniciarse no coñecemento da biblia, das claves para interpretala e da teoloxía básica do cristianismo desde o Novo Testamento ata hoxe. |
A1
|
|
|
Capacidade para ser sensible á nova realidade social, plural, diversa e multicultural, desenvolvendo estratexias para a inclusión educativa e social. |
A13
|
|
|
Desempeñar as funcións de titoría e de orientación co alumnado e a súa familia. |
A8
|
|
|
Coñecer os contidos comúns e específicos sobre as distintas disciplinas que impartirá no exercicio do seu labor profesional. |
A1
|
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
Compromiso ético. |
|
B20
|
|
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade. |
|
B27
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A Biblia |
1.1 Estructura da Biblia, composición, xéneros literarios.
1.2 A historia de Israel e o Antigo Testamento
1.3 Os grandes personaxes e feitos bíblicos: os patriarcas, o Éxodo, os xuíces, os profetas, os sabios.
1.4 Os grandes temas bíblicos: Creación, Caída, Alianza, Éxodo, Mesianismo, Revelación, Evanxeo.
1.5 Didáctica dos contidos bíblicos. |
2. A Mensaxe cristiá
2.1 Xesucirsto |
2.1 Xesucristo
2.1.1 O seu contexto histórico e sociolóxico. Historicidade dos evanxeos.
2.1.2 O reinado de Deus. Parábolas e signos.
2.1.3 A morte e resurrección. Os relatos.
2.1.4 Xesús de Nazaret, nacido de muller e Fillo de Deus. As primeiras cristoloxía.
2.1.5 A pascua e os discípulos de Xesús: A Igrexa. Pentecostés. |
2. A Mensaxe cristiá
2.2 O cristianismo: a Igrexa.
|
2.2.1 O ser da Igrexa: misterio de misión e comunión.
2.2.2 O Pobo de Deus. Sacramentalidade histórica.
2.2.3 A identidade espiritual do cristián. Sacramentos e moral.
2.2.4 A moral cristiá: a lei do amor. Conciencia e Lei.
2.2.5Moral de actitudes, moral da persoa, moral social.
2.2.6 O sentido da historia humana. O mal e a esperanza.
2.2.7 Didáctica dos temas cristolóxicos, eclesiolóxicos, éticos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
5 |
5 |
10 |
Portafolios do alumno |
1 |
6 |
7 |
Proba mixta |
2 |
10 |
12 |
Sesión maxistral |
18 |
36 |
54 |
|
Atención personalizada |
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Estando atentos aos acontecementos e noticias relacionados coa materia ou a partir dalgún texto facemos comentario e debate participativo para esclarecer as súas raíces e fundamentos e mais os aspectos que afectan á asignatura e que axudan a comprender ou ampliar os contidos da mesma e a súa implicación na vida social e cultural. |
Portafolios do alumno |
Os comentarios e participacións na discusión dirixida na aula serán presentados por escrito polo alumno cunha perspectiva persoal e ampliada. |
Proba mixta |
Consiste nunha proba con dúas partes. Unha primeira, en forma de test, para constatar un coñecemento básico da Biblia; Unha segunda, con temas a desenvolver por escrito sobre os contidos da segunda parte dos contidos, A mensaxe cristiá. |
Sesión maxistral |
Son as exposicións de clase sobre os contidos nucleares do programa. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Proba mixta |
|
Descrición |
O Portafolios é un incentivo de participación na discusión dirixida e computa para avaliación. Require do alumno unha aportación persoal ao estudo da materia.
Procedemento avaliativo sobre todo para medir a adquisición de coñecementos polo alumno. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A inserción da actualidade nos contidos da asignatura mediante a discusión dirixida promove a participación activa do alumno e a súa motivavción, e acabará na presentación do portafolio correspondente. |
5 |
Portafolios do alumno |
O resumo das discusións ou debates feitos na aula, sempre cunha perspeactiva algo máis ampla e orixinal, será presentado polo alumno como mérito de cara á avaliación final. |
15 |
Proba mixta |
Terá dúas partes: un test de coñecementos bíblicos e unha redacción sobre algún dos contidos do curso. Ambas as dúas partes, sumadas, darán o promedio da cualificación final. |
80 |
|
Observacións avaliación |
A cualificación final do alumno que non participa nas discusións dirxidas e polo tanto non presenta o portafolio sobre as mesmas dependerá exclusivamente da proba mixta.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BARTOLOMÉ, J.J., CHÁVEZ, P., BISSOLI, C. (1996) Iniciación a la Biblia. Didáctica de la Biblia
Barcelona. Edebé CHARPENTIER, E. (1998) Para leer el Antiguo Testamento Estella
(Navarra). Ed. Verbo Divino CHARPENTIER, E. (1998) Para leer el Nuevo Testamento Estella (Navarra). Ed.
Verbo Divino RAHNER, K. (1979) Curso fundamental sobre la fe Barcelona.
GONZALEZ-CARVAJAL, L.Esta es nuestra fe
Santander
(1998)
|
Bibliografía complementaria
|
Busto Saiz. J.R. (1989). Cristología para empezar. Santander. Ed. Sal Terrae
Bartolomé, J. J. (1994). La resurrección de Jesús. Madrid, Ed. CCS. |
ASOCIACIÓN DE EDITORES (1992) Catecismo de la Iglesia Católica Madrid. CONCILIO VATICANO II (1993) Concilio Vaticano II. Constituciones.
Decretos. Declaraciones Madrid. Biblioteca de Autores Cristianos
GONZALEZ DE CARDEDAL, O. (1998) La entraña del cristianismo Salamanca. Sígueme KÜNG, H. (1977) Ser cristiano Madrid. Cristiandad LLOPIS, J., MORANTE, G. (1996) La fe de los cristianos. Didáctica del mensaje cristiano.
Barcelona. Edebé
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|