Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer os contidos comúns e específicos sobre as distintas disciplinas que impartirá no exercicio do seu labor profesional. |
A8 |
Desempeñar as funcións de titoría e de orientación co alumnado e a súa familia. |
A9 |
Planificar as materias no contexto social en que se van impartir, tomando as decisións axeitadas relativas á selección de obxectivos, organización de contidos, deseño de actividades ou criterios de avaliación. |
A13 |
Capacidade para ser sensible á nova realidade social, plural, diversa e multicultural, desenvolvendo estratexias para a inclusión educativa e social. |
B17 |
Capacidade para se integrar e se comunicar con expertos noutras áreas e en contextos diferentes. |
B27 |
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer os contidos comúns e específicos da Relixión Católica, e mais a súa didáctica para impartila no exercicio do seu labor profesional. |
A1
|
|
|
Desempeñar as funcións de titoría e de orientación co alumnado e a súa familia. |
A8
|
|
|
Planificar a asignatura de Relixión e Moral Católica no contexto social en que se vai impartir, tomando as decisións axeitadas relativas á selección de obxectivos, organización de contidos, deseño de actividades ou criterios de avaliación. |
A9
|
|
|
Capacidade para ser sensible á nova realidade social, plural, diversa e multicultural, desenvolvendo estratexias para a inclusión educativa e social. |
A13
|
|
|
Capacidade para se integrar e se comunicar con expertos noutras áreas e en contextos diferentes. |
|
B17
|
|
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade. |
|
B27
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Psicopedagoxía da Relixión |
1.1 A singularidade da Pedagoxía relixiosa
1.2 Un modelo: o Deus pedagogo.
1.3 A evolución relixiosa e moral do neno
1.4 Interacción do contexto sociocultural e o ensino relixioso escolar (ERE).
1.5 Didáctica dos contidos bíblicos.
|
2. ERE: O ensino relixioso escolar
|
2.1 A educación e a escola integradora.
2.2 O lugar do ERE na escola. Lexitimidade.
2.3 Identidade e dificultades do ERE.
2.4 O profesor de relixión. Identidade cristiá. A lexislación. |
3. O Currículo da área de Relixión Católica en clave de competencias
|
3.1 A competencia relixiosa e espiritual
3.2 O Currículo de Relixión Católica na Educación Infantil na lexislación educativa vixente
3.2.1 Obxectivos xerais.
3.2.2 Bloques de contido.
3.2.3 Materiais e recursos didácticos.
3.2.4 Criterios de avaliación. |
4. Opcións metodolóxicas
|
4.1 Materiais e recursos dispoñibles e necesarios.
4.2 Programación de Aula no ERE
4.2.1 Metodoloxía para a elaboración de programación de aula. Técnicas. Modelos.
4.2.2 Elaboración de Unidades Didácticas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
7 |
7 |
14 |
Proba obxectiva |
1 |
7 |
8 |
Sesión maxistral |
15 |
15 |
30 |
Traballos tutelados |
2 |
16 |
18 |
|
Atención personalizada |
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Ao fío da actualidade, empregando artigos dos xornais e mediante video-forum, faranse nalgunhas clases un intercambio de opinións para chegar á elaboración de criterios educativos |
Proba obxectiva |
Será a proba final, onde o alumno mostrará a asimilación persoal dos contidos do curso. |
Sesión maxistral |
Serán as sesións de gran grupo, onde o profesor desenvolverá e ampliará o temario do curso. Dentro delas estarán incluídas as discusións dirixidas. |
Traballos tutelados |
O alumno fará un traballo persoal, dirixido e asistido polo profesor, para mostrar a súa madurez sobre os temas da área e reflectir sobre as relacións relixión , sociedade e cultura actuais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Proba obxectiva |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Recursos: a prensa e vídeo-forum.
Medio complementario de avaliación.
As sesións maxistrais a cargo do profesor desenvolverán o temario do curso.
Os traballos tutelados serán propostos polo mesmo alumno, pero acordados co profesor e tutelados por este.
Para realizar o traballo tutelado o alumno debe entrevistarse persoalmente co profesor varias veces ao longo de cuatdrimestre. O profesor fixará uns prazos para facilitar esta atención personalizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
Exercicio de avaliación final en forma de proba obxectiva sobre os contidos da asignatura. |
50 |
Traballos tutelados |
Traballo de madurez, elixido polo alumno e tutelado polo profesor, encamiñado a unha reflexión persoal sobre temas de relixón, sociedade e cultura actual |
50 |
|
Observacións avaliación |
|
|