Datos Identificativos 2011/12
Asignatura (*) Acústica e Audioloxía Código 652425101
Titulación
MÁSTER EN INTERVENCIÓN LOGOPÉDICA NA INFANCIA E NA ADOLESCENCIA
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Medicina
Coordinación
Sarandeses Garcia, Adolfo
Correo electrónico
adolfo.sarandeses@udc.es
Profesorado
Salorio Corbetto, Marina
Sarandeses Garcia, Adolfo
Correo electrónico
adolfo.sarandeses@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura tiene el objetivo de brindar al logopeda el conocimiento básico para su intervención en la terapia de personas con déficit auditivo. Dado que la relación de la audición con la voz, el lenguaje, la comunicación y las habilidades cognitivas es íntima, consideramos que el logopeda debe comprender los aspectos fundamentales de la audiología para poder desempeñar su tarea con eficacia. Además, esta base teórico-práctica le permitirá mejorar su interacción con los otros profesionales en el contexto de la atención interdisciplinaria. Los conocimientos adquiridos al finalizar la materia serán aplicables a varios aspectos de la intervención, desde la interpretación de datos e informes audiológicos proporcionados por otros profesionales, como el otorrinolaringólogo y el audioprotesista, hasta el diseño de un espacio acústicamente accesible durante la sesión y el empleo de estrategias adecuadas para maximizar la interacción comunicativa.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A3 Posuír e comprender coñecementos avanzados de acústica aplicados ao estudo da función auditiva.
A34 Coñecer e dominar as estratexias de avaliación e intervención temperá.
A70 Elaborar informes de exploración e de diagnóstico, de seguimento, de finalización e de derivación.
A75 Comunicar de xeito oral e escrito as súas observacións e conclusións ao suxeito , aos familiares e ao resto dos profesionais que interveñen na súa atención, adaptándose as características do contorno profesional (educativo, sanitario ou asistencial).
A77 Coñecer as estratexias básicas de investigación en Logopedia.
A83 Coñecer e dominar o acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B2 Aprender a aprender.
B3 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B6 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B9 Capacidade de observar e de escoitar de forma activa.
B12 Traballar en equipo e, no seu caso, de forma interdisciplinaria.
B13 Ter compromiso ético.
B14 Ser creativo no exercicio da profesión.
B16 Destreza e empatía nas relacións interpersoais.
B18 Capacidade de se adaptar aos cambios.
B21 Capacidade de análise e síntese.
B22 Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada.
B23 Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información.
B25 Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B27 Saber expresarse en público.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Posuír, comprender e aplicar coñecementos avanzados de acústica aplicados ao estudo da función auditiva. AP1
BP1
BP3
BP6
BP11
CM1
CM6
Coñecer as estratexias básicas de investigación en Logopedia. AP38
BP17
BP20
BP22
BP24
CM3
CM6
CM7
CM8
Coñecer e interpretar as estratexias de avaliación e intervención temperá nos trastornos da audición. AP17
BP2
BP3
BP8
BP13
BP20
CM6
Elaborar informes de exploración, diagnóstico, seguimento, finalización ou derivación do neno con deficiencia auditiva, no que se especifiquen as súas capacidades auditivas. AP35
BP5
BP7
BP12
CM1
CM3
Comunicar de xeito oral e escrito as súas observacións e conclusións ao suxeito , aos familiares e ao resto dos profesionais que interveñen na súa atención, adaptándose as características do contorno profesional (educativo, sanitario ou asistencial). AP37
BP6
BP7
BP8
BP11
BP15
BP20
BP26
CM1
Coñecer e dominar o acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. AP41
BP1
BP21
BP22
CM3
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Técnicas de exploración funcional de la audición en jóvenes y adultos. Acumetría
Audiometría tonal liminar
Enmascaramiento
Pruebas supraliminares
Reclutamiento
Audiometría verbal
Conceptos básicos de acústica aplicados a la función auditiva. El sonido y sus propiedades.
La escala de decibelios.
Transmisión del sonido: reflexión, difracción, interferencia, resonancia, impedancia.
Acústica del habla.
La consulta de audiología: ambiente, equipamiento, calibración.
Audición normal e hipoacusia.
Técnicas de exploración funcional de la audición en el niño. Audiometría por observación de la conducta
Audiometría por refuerzo visual
Audiometría lúdica
Pruebas de percepción del habla en el niño
Cuestionarios para padres y educadores
Técnicas de evaluación objetiva de la audición. Impedanciometría.
Otoemisiones acústicas.
Potenciales evocados auditivos de tronco cerebral.
Potenciales evocados auditivos de estado estable.
Detección e intervención temprana de la hipoacusia infantil. Programas de cribado auditivo neonatal.
Concepto de intervención temprana de la hipoacusia infantil.
La intervención centrada en la familia.
Adaptación protésico-auditiva Prótesis no implantables.
Prótesis implantables.
Ayudas técnicas para el niño y el joven hipoacúsico.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 1 0 1
Presentación oral 0 0 0
Estudo de casos 0 0 0
Lecturas 0 0 0
Prácticas clínicas 0 0 0
Solución de problemas 0 0 0
Proba de resposta múltiple 0 0 0
Glosario 0 0 0
Traballos tutelados 0 0 0
Esquemas 0 0 0
Prácticas a través de TIC 0 0 0
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Actividades que se levarán a cabo antes de iniciar o proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos da materia.
Presentación da materia, dos profesores e dos alumnos.
Presentación oral
Estudo de casos
Lecturas
Prácticas clínicas
Solución de problemas
Proba de resposta múltiple
Glosario
Traballos tutelados Realizarase un traballo relacionado con algún dos apartados dos temas do programa que seleccionará o alumnado. A realización do traballo é individual. Os pasos a seguir son: selección do tema, documentación, guión xeral, sesións periódicas co profesor para o seguimento, preparación da presentación e exposición na aula.
Esquemas
Prácticas a través de TIC

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas clínicas
Traballos tutelados
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica BESS FH, HUMES LE. (2005). Fundamentos de Audiología.. México, Manual Moderno.
DOYLE J. (1998). Practical Audiology for Speech-Language Therapists.. Londres, Whurr Publishers Ltd.
SALESA E, PERELLÓ E, BONAVIDA A. (2005). Tratado de Audiología.. Barcelona, Masson.

Bibliografía complementaria (). .
(). .
JUÁREZ A, MONFORT M. (2001). Algo que decir.. Madrid, Entha Ediciones.
BARLET X, GRAS R. (1995 ). Atención temprana del bebé sordo.. Barcelona, Masson - Fundació "la Caixa"
PASIK Y, y cols. (2004). Audioprótesis: enfoque médico, fonoaudiológico y electroacústico. 2º ed.. Buenos Aires, Mutualidad Argentina de Hipoacúsicos.
MORENO-TORRES SÁNCHEZ I (2004). Fonética y fonología. En: Lingüística para logopedas.. Málaga, Aljibe.
HERRÁN MARTÍN B (2005). Guía técnica de intervención logópédica en implantes cocleares.. Madrid, Síntesis.
MANRIQUE M, HUARTE A. (2002). Implantes cocleares.. Barcelona, Masson.
PARENTE ARIAS P (2002). Programa galego para a detección da xordeira en período neonatal. Xunta de Galicia, Consellería de Sanidade, Dirección Xeral de Saúde Pública.

Recursos en línea: "acuaudio"


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías