Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A3 |
Posuír e comprender coñecementos avanzados de acústica aplicados ao estudo da función auditiva. |
A34 |
Coñecer e dominar as estratexias de avaliación e intervención temperá. |
A70 |
Elaborar informes de exploración e de diagnóstico, de seguimento, de finalización e de derivación. |
A75 |
Comunicar de xeito oral e escrito as súas observacións e conclusións ao suxeito , aos familiares e ao resto dos profesionais que interveñen na súa atención, adaptándose as características do contorno profesional (educativo, sanitario ou asistencial). |
A77 |
Coñecer as estratexias básicas de investigación en Logopedia. |
A83 |
Coñecer e dominar o acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B2 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B4 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B6 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B9 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
B12 |
Traballar en equipo e, no seu caso, de forma interdisciplinaria. |
B13 |
Ter compromiso ético. |
B14 |
Ser creativo no exercicio da profesión. |
B16 |
Destreza e empatía nas relacións interpersoais. |
B18 |
Capacidade de se adaptar aos cambios. |
B21 |
Capacidade de análise e síntese. |
B22 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B23 |
Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información. |
B25 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B27 |
Saber expresarse en público. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Posuír, comprender e aplicar coñecementos avanzados de acústica aplicados ao estudo da función auditiva. |
AP1
|
BP1 BP3 BP6 BP11
|
CM1 CM6
|
Coñecer as estratexias básicas de investigación en Logopedia. |
AP38
|
BP17 BP20 BP22 BP24
|
CM3 CM6 CM7 CM8
|
Coñecer e interpretar as estratexias de avaliación e intervención temperá nos trastornos da audición. |
AP17
|
BP2 BP3 BP8 BP13 BP20
|
CM6
|
Elaborar informes de exploración, diagnóstico, seguimento, finalización ou derivación do neno con deficiencia auditiva, no que se especifiquen as súas capacidades auditivas. |
AP35
|
BP5 BP7 BP12
|
CM1 CM3
|
Comunicar de xeito oral e escrito as súas observacións e conclusións ao suxeito , aos familiares e ao resto dos profesionais que interveñen na súa atención, adaptándose as características do contorno profesional (educativo, sanitario ou asistencial). |
AP37
|
BP6 BP7 BP8 BP11 BP15 BP20 BP26
|
CM1
|
Coñecer e dominar o acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
AP41
|
BP1 BP21 BP22
|
CM3 CM6 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Técnicas de exploración funcional de la audición en jóvenes y adultos. |
Acumetría
Audiometría tonal liminar
Enmascaramiento
Pruebas supraliminares
Reclutamiento
Audiometría verbal
|
Conceptos básicos de acústica aplicados a la función auditiva. |
El sonido y sus propiedades.
La escala de decibelios.
Transmisión del sonido: reflexión, difracción, interferencia, resonancia, impedancia.
Acústica del habla.
La consulta de audiología: ambiente, equipamiento, calibración.
Audición normal e hipoacusia. |
Técnicas de exploración funcional de la audición en el niño. |
Audiometría por observación de la conducta
Audiometría por refuerzo visual
Audiometría lúdica
Pruebas de percepción del habla en el niño
Cuestionarios para padres y educadores |
Técnicas de evaluación objetiva de la audición. |
Impedanciometría.
Otoemisiones acústicas.
Potenciales evocados auditivos de tronco cerebral.
Potenciales evocados auditivos de estado estable. |
Detección e intervención temprana de la hipoacusia infantil. |
Programas de cribado auditivo neonatal.
Concepto de intervención temprana de la hipoacusia infantil.
La intervención centrada en la familia. |
Adaptación protésico-auditiva |
Prótesis no implantables.
Prótesis implantables.
Ayudas técnicas para el niño y el joven hipoacúsico. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
1 |
0 |
1 |
Presentación oral |
0 |
0 |
0 |
Estudo de casos |
0 |
0 |
0 |
Lecturas |
0 |
0 |
0 |
Prácticas clínicas |
0 |
0 |
0 |
Solución de problemas |
0 |
0 |
0 |
Proba de resposta múltiple |
0 |
0 |
0 |
Glosario |
0 |
0 |
0 |
Traballos tutelados |
0 |
0 |
0 |
Esquemas |
0 |
0 |
0 |
Prácticas a través de TIC |
0 |
0 |
0 |
|
Atención personalizada |
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades que se levarán a cabo antes de iniciar o proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos da materia.
Presentación da materia, dos profesores e dos alumnos. |
Presentación oral |
|
Estudo de casos |
|
Lecturas |
|
Prácticas clínicas |
|
Solución de problemas |
|
Proba de resposta múltiple |
|
Glosario |
|
Traballos tutelados |
Realizarase un traballo relacionado con algún dos apartados dos temas do programa que seleccionará o alumnado. A realización do traballo é individual. Os pasos a seguir son: selección do tema, documentación, guión xeral, sesións periódicas co profesor para o seguimento, preparación da presentación e exposición na aula. |
Esquemas |
|
Prácticas a través de TIC |
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas clínicas |
Traballos tutelados |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BESS FH, HUMES LE. (2005). Fundamentos de Audiología.. México, Manual Moderno.
DOYLE J. (1998). Practical Audiology for Speech-Language Therapists.. Londres, Whurr Publishers Ltd.
SALESA E, PERELLÓ E, BONAVIDA A. (2005). Tratado de Audiología.. Barcelona, Masson. |
|
Bibliografía complementaria
|
(). .
(). .
JUÁREZ A, MONFORT M. (2001). Algo que decir.. Madrid, Entha Ediciones.
BARLET X, GRAS R. (1995 ). Atención temprana del bebé sordo.. Barcelona, Masson - Fundació "la Caixa"
PASIK Y, y cols. (2004). Audioprótesis: enfoque médico, fonoaudiológico y electroacústico. 2º ed.. Buenos Aires, Mutualidad Argentina de Hipoacúsicos.
MORENO-TORRES SÁNCHEZ I (2004). Fonética y fonología. En: Lingüística para logopedas.. Málaga, Aljibe.
HERRÁN MARTÍN B (2005). Guía técnica de intervención logópédica en implantes cocleares.. Madrid, Síntesis.
MANRIQUE M, HUARTE A. (2002). Implantes cocleares.. Barcelona, Masson.
PARENTE ARIAS P (2002). Programa galego para a detección da xordeira en período neonatal. Xunta de Galicia, Consellería de Sanidade, Dirección Xeral de Saúde Pública. |
Recursos en línea: "acuaudio" |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|