Datos Identificativos 2011/12
Asignatura (*) Novas Tecnoloxías da Información e Comunicación para Intervención Logopedica Código 652425103
Titulación
MÁSTER EN INTERVENCIÓN LOGOPÉDICA NA INFANCIA E NA ADOLESCENCIA
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Coordinación
Iglesias Amorin, Fernando
Correo electrónico
f.amorin@udc.es
Profesorado
Iglesias Amorin, Fernando
Correo electrónico
f.amorin@udc.es
Web
Descrición xeral O Máster en Intervención Logopédica na Infancia e na Adolescencia ten como principal obxetivo lograr unha formación especializada de carácter profesionalizador permitindo a súa vez unha iniciación no campo da investigación sobre os transtornos da linguaxe. A materia de Novas tecnoloxías fará fincapé naquelas ferramentas para a información e a comunicación que poden axudar ao logopeda como profesional e futuro investigador. O uso de recursos multimedia e/ou na rede é fundamental para a labor de avaliación e interverción en todo tipo de problema da linguaxe.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A22 Coñecer, analizar e explorar novas formas de comunicación e expresión que favorecen as novas tecnoloxías da información e comunicación.
A25 Coñecer e seleccionar programas, ferramentas e software de intervención logopédica para o traballo reeducativo coas novas tecnoloxías da información e comunicación.
A28 Deseñar e planificar sesións de intervención e apoio logopédico con ferramentas da rede.
B2 Aprender a aprender.
B6 Traballar de forma colaborativa.
B17 Capacidade de organizar e planificar.
B27 Saber expresarse en público.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer, analizar e explorar novas formas de comunicación e expresión que favorecen as novas tecnoloxías da información e comunicación. AP11
Coñecer, seleccionar e utilizar programas e recursos multimedia para a creación de contidos para a intervención logopédica. AP13
Coñecer, seleccionar e utilizar deseñar ferramentas da rede para planificar sesións de intervención e apoio logopédico. AP14
Aprender a aprender BP1
Traballar de forma colaborativa e cooperativa aprendendo a organizar e planificar o traballo, desenvolver a tarefas e presentar o realizado fronte ao público. BP5
BP16
BP26
Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información. CM3
Coñecer e analizar de forma crítica o papel das TIC na sociedade da información. CM6

Contidos
Temas Subtemas
Novas tecnoloxías e sociedade da información.
Características da sociedade da información. Papel das novas tecnoloxías na globalización económica, política e cultural. Neoliberalismo e pensamento único. Novas tecnoloxías como producto de mercado. Desigualdades sociais e fenda dixital. Papel liberador ou opresor das TIC.
Novas tecnoloxías e atención a diversidade. Modelos de comunicación e integración das TIC. Enfoques educativos no uso das TIC. Novas tecnoloxías y acccesibilidade. Atención a diversidade con medios tecnolóxico-didácticos.
Creación de contidos e elaboración de recursos multimedia para a avaliación e intervención logopédica. Programas de software libre, gratuito e comercial para a elaboración de recursos multimedia. Creación de contidos multimedia para a atención á diversidade e o tratamento de problemas da linguaxe.
Recursos e ferramentas na rede para a intervención logopédica. A filosofía do software libre en rede. Gratuidade, "share" e "freeware". Recursos e redes sociais para compartir productos multimedia para a avaliación e intervención logopédica. Ferramentas para a xestión, creación e publicación de contidos. Cooperación e colaboración entre profesionais da logopedia.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 2 0 2
Discusión dirixida 1 0 1
Lecturas 0 2 2
Prácticas a través de TIC 9 18 27
Sesión maxistral 6 6 12
Traballos tutelados 10 20 30
Proba oral 6 12 18
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Explicaciones, preguntas e debates para aproximarnos aos coñecementos previos dos estudantes no campo das TIC.
Discusión dirixida Resposta a unha serie de preguntas baseadas na lectura de varios documentos para a posta en común e debate.
Lecturas Lectura e análise crítico dunha serie de documentos.
Prácticas a través de TIC Realización dunha serie actividades que conlevan o uso de programas de software libre, gratuito e comercial e o uso da rede de Internet.
Sesión maxistral Explicacións por parte das profesoras dos contidos do programa e as actividades a realizar.
Traballos tutelados Os estudantes levarán a cabo en grupo unha serie de actividades dirixidas polas profesoras que se centrarán na creación de recursos multimedia e no uso das ferramentas web para a atención aos problemas da linguaxe.
Proba oral Os distintos grupos presentarán fronte a clase os traballos tutelados realizados.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Descrición
A organización das tarefas realizarase en pequenos grupos de traballos que serán atendidos polas profesoras de forma individual. As tarefas colevarán o uso de programas de software libre, gratuito e comercial así como o uso da rede de Internet para a creación de recursos multimedia e ferramentas na rede.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Discusión dirixida Se avaliará a resposta a preguntas sobre documentos e posta en común e debate levado a cabo na clase. 10
Traballos tutelados Se avaliarán os recursos multimedia e ferramentas na rede creados para a atención aos problemas de linguaxe. 45
Proba oral Se avaliará a presentación oral do traballos tutelados. 45
 
Observacións avaliación
A avalización da materia centrarase na presentación oral dos traballos tutelados realizados polos grupos de estudantes. A nota obtida na presentación destos traballos tutelados completarase cos resultados obtinos noutras actividades de clase como as lecturas, resposta a preguntas, debates e discusións dirixidas.

Fontes de información
Bibliografía básica Toledo Morales, P. (2002 ). Accesibilidad en la red. Diseños de web para todos. . Archidona:Ediciones Aljibe
Toledo, Morales P. (2001). Accesibilidad, informática y discapacidad. Sevilla. Mergablum
Nova Escola Galega (2007). Competencia dixital e ferramantas TIC. Revista Galega de Eduacación, nº 38..
Chacón Medina, A. (2007). LA atención a la diversidad con medios tecnológico-didácticos. En Nuevas Tecnologías para la educación en la era digital. Ortega Carrillo J.A. y Chacón Medina A. (Coord.). Madrid. Pirámide
Area Moreira, M. (2004). Los medios y las tecnologías en la educación. Madrid. Pirámide.
Sánchez Montoya, R (2002). Ordenador y discapacidad. Guía práctica de apoyo a las personas con necesidades educativas especiales. Madrid: CEPE
Iza Mikeleiz, M (2002). Recursos tecnológicos en logopedia. Archidona: Ediciones Aljibe
Alcantud Marín, F. y Soto Pérez, J. (coords.) (2003). Tecnologías de ayuda en personas con trastornos de comunicación. Valencia: Nau Llibres

Bibliografía complementaria

http://www.logopediadigital.org/

http://www.logopediadigital.org/revista/

http://www.espaciologopedico.com/

http://w3.cnice.mec.es/recursos2/atencion_diversidad/02_00.htm

http://observatorio.cnice.mec.es/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=236&mode=thread&order=0&thold=0

http://www.discapnet.es/Discapnet/CAstellano/default.htm

http://www.sidar.org

http://personal2.redestb.es/jamosa/lengua.htm

http://www.parasordos.com

http://www.ucv.ve/tartamudez.htm

http://blog.educastur.es/ticynee/category/logopedia/

http://www.uv.es/bellochc/pdf/pwlogo1.pdf


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Seguimento continuo da materia dende o primeiro día de clase. Adecuado traballo cooperativo a nivel de grupo.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías