Datos Identificativos 2011/12
Asignatura (*) Estratexias de Intervención Temperá nos Trastornos do Desenvolvemento Código 652425106
Titulación
MÁSTER EN INTERVENCIÓN LOGOPÉDICA NA INFANCIA E NA ADOLESCENCIA
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
García Fernández, Manuel
Correo electrónico
manuel.garcia.fernandez@udc.es
Profesorado
García Fernández, Manuel
Correo electrónico
manuel.garcia.fernandez@udc.es
Web
Descrición xeral O desenvolvemento das persoas depende da estimulación temperá que se proporciona ao longo dos primeiros anos de vida. No ámbito da discapacidade estes apoios en medidas de atención temperá son fundamentais para a adquisición e desenvolvemento dos procesos e funcións psicolóxicas do ser humano. O desenvolvemento humano que se dá ao longo do ciclo vital necesita de estimulacións adecuadas en momentos puntuais e nos seus primeiros momentos son esenciais para evitar alteracións posteriores.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A4 Coñecer os problemas que se presentan no ámbito da intervención logopédica na atención temperá desde un punto de vista educativo.
A6 Coñecer os principais trastornos psicopatolóxicos que teñen a súa orixe na infancia e na adolescencia.
A12 Coñecer o significado e proxección científica e disciplinar da intervención temperá no contexto curricular da logopedia.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Tomar conciencia de las oportunidades que la intervención temprana puede suponer en la actividad profesional de la logopedia. AP6
Concienciar al alumnado sobre las problemáticas asociadas a los trastornos del desarrollo, haciendo especial hincapié en los trastornos del espectro autista y el síndrome de Down. AP2
AP3

Contidos
Temas Subtemas
1. A Atención Temperá: conceptualización, niveis e marco legal.
2. Factores de risco biolóxico e socio-ambiental: Influencia sobre o desenvolvemento infantil
3. Procesos e instrumentos de avaliación en Atención Temperá
4. Ámbitos e programas de intervención en Atención Temperá: TEA e Síndrome de Down

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de discriminación 2 25 27
Discusión dirixida 18 36 54
Recensión bilbiográfica 0 15 15
Actividades iniciais 2 0 2
Xogo de rol (role playing) 6 0 6
Seminario 6 12 18
Resumo 0 15 15
 
Atención personalizada 13 0 13
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de discriminación Realización dun test con duas alternativas de resposta (V/F)
Discusión dirixida Traballo en grupos pequenos sobre o material bibliográfico. Discusión no grupo-aula sobre os interrogantes plantexados e formulación de conclusións
Recensión bilbiográfica Lectura dun libro sobre TEA, análise do seu contido e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema.
Actividades iniciais Presentación xeral da materia e dos obxectivos
Xogo de rol (role playing) Representación de diferentes situacións donde se poida visualizar a utilidade de determinadas habilidades terapéuticas
Seminario Seminario sobre Habilidades Terapéuticas: Participación, Discusión e elaboración de conclusións sobre as sesións de Role Playing
Resumo Síntese dos principais contidos reflexados no libro sobre TEA. Non debe superar a extensión de 5 folios.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Descrición
Poderase recibir titorización personalizada fora das horas de aula sobre calquer elemento teórico e/ou práctico da materia, ben de forma presencial ou ben a través do correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Xogo de rol (role playing) Habilidades terapéuticas amosadas nas sesións 15
Proba de discriminación Superación dun exame tipo test con alternativas V/F 50
Discusión dirixida lectura e participación activa. Calidade das reflexións 10
Recensión bilbiográfica lectura individual e debate no grupo-clase das ideas e contreversias da mesma 25
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica García-Sánchez, F.A., Castellanos, P. y Mendieta, P. (1998). Definición de Atención Temprana y de sus vertientes de intervención desde un Modelo Integral. Revista de Atención Temprana 1 (2), 57-62..
Alcantud Marín, F. (2003). Intervención psicoeducativa en niños con trastornos generalizados del desarrollo. Madrid: Pirámide
Pérez-López, J. y Brito de la Nuez, A. G. (2004). Manual de atención temprana. Madrid: Pirámide
Mendieta, P. Y García-Sánchez, F.A. (1998). Modelo Integral de Intervención en Atención Temprana: organización y coordinación de servicios”. Siglo Cero 29 (4), 11-22.

Bibliografía complementaria Kennethy T.S.,Cornwell J., Ridener Gottwald (1997). Contexts of Early Intervention.. Baltimore: Paul H. Brookes Publishing Co


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías