Datos Identificativos 2011/12
Asignatura (*) Atención á Diversidade e Intervención Logopédica na Discapacidade Auditiva Código 652425113
Titulación
MÁSTER EN INTERVENCIÓN LOGOPÉDICA NA INFANCIA E NA ADOLESCENCIA
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4
Idioma
Galego
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Coordinación
Nuñez Mayan, Maria Teresa
Correo electrónico
teresa.nunez.mayan@udc.es
Profesorado
Nuñez Mayan, Maria Teresa
Rodríguez García, Concepción
Varea Cascallar, María Mercedes
Correo electrónico
teresa.nunez.mayan@udc.es
Web
Descrición xeral Obxectivo xeral do que pretendemos lograr con esta asignatura:
Coñecer as liñas fundamentais de intervención logopédica na discapacidade auditiva na primeira infancia, infancia e adolescencia.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A16 Coñecer as liñas fundamentais da intervención logopédica nos nenos e nenas con discapacidade auditiva na idade escolar.
A34 Coñecer e dominar as estratexias de avaliación e intervención temperá.
A50 Aplicar estratexias de estimulación dos bebés con deficiencia auditiva.
A52 Deseño de Adaptacións Curriculares nos nenos e nenas con discapacidade auditiva.
A81 Comprender, valorar e incorporar á praxe profesional as producións científicas que sustentan o desenvolvemento profesional do/a logopeda.
B2 Aprender a aprender.
B16 Destreza e empatía nas relacións interpersoais.
B17 Capacidade de organizar e planificar.
B22 Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada.
B26 Apreciar as distintas manifestacións da diversidade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer os principios da intervención logopédica enmarcada no ámbito dunha sociedade e unha educación inclusivas. AP8
BP1
BP16
CM3
Coñecer e dominar as estratexias de avaliación e intervención temperá en bebés con discapacidade auditiva. AP17
Aplicar estratexias de estimulación dos bebés con deficiencia auditiva.Coñecer estratexias de reeducación de nenos e nenas con implante coclear. AP25
Realizar a valiación logopédica precisa para o deseño de programas de intervención educativos e adaptacións curriculares para o alumnado con discapacidade auditiva AP26
Coñecer as liñas fundamentais da intervención logopédica nos nenos e nenas con discapacidade auditiva na idade escolar. BP21
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. BP15
BP25
Comprender, valorar e incorporar á praxe profesional as producións científicas que sustentan o desenvolvemento profesional do/a logopeda. AP40
CM6

Contidos
Temas Subtemas
MODULO 3.INTERVENCIÓN LOGOPÉDICA
Tema 1: Atención a diversidade e discapacidade auditiva. Evolución e perspectiva actual.

Tema 2: Atención Temperá en nenos e nenas con discapacidade auditiva.

Tema 3 : Observación clínica. Avaliación temperá. Diagnóstico ( 0 a 3 anos ).

Tema 4. Intervención logopédica. Obxectivos e metodoloxía. Análise de casos: nenos e nenas con audífono e implante coclear.

Tema 5. Papel da familia no desenvolvemento e estimulación da linguaxe.

Tema 6. Evolución e seguimento de casos.


Tema 7: A escolarización na discpacidade auditiva

Tema 8: Avaliación de necesidades da linguaxe nos nenos e nenas con discapacidade auditiva na etapa escolar.


Tema 8: A resposta ao alumnado xordo nos distintos niveis educativos.


Tema 9. Metodoloxías específicas na intervención da linguaxe .

Tema 10: O proceso lectoescritor no alumnado xordo e hipoacúsico.

Tema 11. Tecnoloxías da información e comunicación aplicadas ao alumnado con discapacidade auditiva.


Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro 8 8 16
Estudo de casos 8 0 8
Lecturas 0 10 10
Aprendizaxe colaborativa 8 16 24
Actividades iniciais 6 0 6
Sesión maxistral 10 0 10
Portafolios do alumno 0 4 4
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Partindo dun suposto práctico farase aplicación dos coñecementos adquiridos.

Prácticas en pequeno e gran grupo


Resposta a interrogantes que se formulan como consecuencia das exposicións e lecturas en pequeno e gran grupo
Estudo de casos
Analizarase a problemática da discapacidade auditiva, a través da vivencia persoal, escolar e social recollida en material visual ou en historias de vida.
Lecturas Serán previamente indicadas na aula e serven de complemento ou ampliación dos temas tratados.
Aprendizaxe colaborativa Combinarase o traballo en pequeno e gran grupo en función das características da materia.

Facilitarase ao alumnado a posibilidade de comunicar e compartir as súas experiencias profesionais e coñecementos previos
Actividades iniciais Presentación e contextualización dos temas.
Actividades de xustificación e motivación
Detección do coñecemento que posúe o alumnado sobre o tema, a través de distintos procedementos: debate, tormenta de ideas, etc.
Sesión maxistral Farase unha exposición teórica dos contidos esenciais de cada un dos temas.
Portafolios do alumno


Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Aprendizaxe colaborativa
Estudo de casos
Descrición
sesións de grupo orientados al traballo dos contidos técnicas e prácticas das sesións maxistrais

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Portafolios do alumno 0
Aprendizaxe colaborativa 0
Estudo de casos 0
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). .

GARCÍA PASTOR (1993): una escuela común para niños diferentes. PPU

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
alalalal


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías