Datos Identificativos 2011/12
Asignatura (*) Deseño de Investigacións Aplicadas ao Proxecto Fin de Carreira Código 652425116
Titulación
MÁSTER EN INTERVENCIÓN LOGOPÉDICA NA INFANCIA E NA ADOLESCENCIA
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Escudero Carranza, Valentin
Correo electrónico
valentin.escudero@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A68 Ser capaz de comunicar os resultados dunha investigación.
A77 Coñecer as estratexias básicas de investigación en Logopedia.
A79 Ser capaz de planificar e desenvolver os aspectos metodolóxicos dunha investigación.
B4 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B17 Capacidade de organizar e planificar.
B20 Razoar de forma crítica.
B21 Capacidade de análise e síntese.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conocer las estrategias básicas de investigación aplicables en Logopedia AP38
BP3
BP4
BP16
BP19
BP20
CM8
Ser capaz de planificar y desarrollar los aspectos metodológicos de una investigación AP39
BP3
BP4
BP16
BP19
BP20
CM8
Ser capaz de comunicar los resultados de una investigación AP34
BP3
BP4
BP16
BP19
BP20
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1. Estrategias básicas de investigación aplicables en Logopedia
2. Planificación de una investigación: aspectos metodológicos
3. El informe de investigación

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 10 0 10
Solución de problemas 5 0 5
Traballos tutelados 0 30 30
Lecturas 0 20 20
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Solución de problemas Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor
Lecturas Conjunto de textos y documentación escrita para profundizar en la asignatura y poder llevar a cabo los trabajos tutelados

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Traballos tutelados:
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.

Atención personalizada:
Actividade académica desenvolvida polo profesorado, individual ou en pequeno grupo, que ten como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade pode desenvolverse de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a titorías de despacho) ou de forma non presencial (a través do correo electrónico ou do campus virtual).


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral Asistencia a clases (se valorará conjuntamente con la asistencia a las tutorías prefijadas) 20
Solución de problemas Realización individual de ejercicios o comentarios, que permitan tener conocimiento del progreso del alumnado 20
Traballos tutelados Se llevará a cabo una evaluación continua consistente en que cada estudiante vaya presentando distintos aspectos metodológicos de su proyecto de fin de carrera para evaluarlos 60
Lecturas Se evaluarán a través de la realización de los trabajos tutelados y de solución de problemas 0
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

American Psychological Association (2001). Publication manual (5ª ed.). Washington, DC: American Psychological Association.

Fontes, S., García, C., Garriga, A. J. Pérez-Llantada, M. C., y Sarriá, E. (2001). Diseños de investigación en Psicología. Madrid: UNED.

Heiman, G. A. (1995). Research methods in psychology. Boston, MA: Houghton Mifflin.

Lázaro Carreter, F. (1996). El dardo en la palabra. Madrid: Galaxia Gutemberg.

León, O. G. y Montero, I. (2003). Métodos de investigación en psicología y educación (3ª ed.). Madrid: McGraw-Hill.

Navas, M. J. (Coord.) (2005). Métodos, diseños y técnicas de investigación psicológica (Ed. rev.). Madrid: UNED.

Shadish, W. R., Cook, T. D. y Campbell, D.T. (2002). Experimental and Quasi-experimental designs. Boston, MA: Houghton Mifflin.

Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., y Zechmeister, J. S. (2006). Research methods in Psychology (7ª ed.). New York: McGraw-Hill.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
A Análise de Datos na Investigación en Intervención Logopédica/652425117

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías