Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A7 |
Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, tutoría e orientación académica e profesional. |
A9 |
Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia. |
A16 |
Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, tutoría e orientación académica e profesional |
AP7
|
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
|
|
CM4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
CM6
|
Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia. |
AP9
|
|
|
Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade |
AP16
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Titoría e orientación |
Aproximación conceptual e ralacións |
O modelo institucional galego de orientación |
Aspectos organizativos e funcionais dos servicios de orientación |
Funcións e actividades titoriais |
* Cos estudantes.
* Coas familias.
* Cos compañeiros. |
Planificación da acción titorial |
O Plan de Acción Titorial (PAT) |
A titoría en situacións específicas |
* No módulo de formación en centros de traballo.
* Nos programas de cualificación profesional inicial.
* Nos programas de diversificación curricular. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
1 |
0 |
1 |
Análise de fontes documentais |
2 |
6 |
8 |
Lecturas |
1 |
7 |
8 |
Portafolios do alumno |
4 |
8 |
12 |
Proba obxectiva |
2 |
0 |
2 |
Presentación oral |
4 |
6 |
10 |
Discusión dirixida |
2 |
0 |
2 |
Aprendizaxe colaborativa |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Nas que se tratará de evidenciar os coñecementos previos dos estudiantes e a súa disposición cara a materia. |
Análise de fontes documentais |
Que lle permitirán coñecer textos de interés, comprendelos e analizalos. |
Lecturas |
Axeitadas para familiarizarse coa terminoloxía propia da materia. |
Portafolios do alumno |
Na que recollerán todo o traballado ó obxecto de ser avaliado. |
Proba obxectiva |
Se realizará co obxecto de comprobar si se teñen acadado os obxectivos mínimos da materia. |
Presentación oral |
Para desenrolar a competencia de falar en público e a capacidade de organización e síntese da información. |
Discusión dirixida |
Para contrastar as diferentes opinións e chegar a acordos comúns. |
Aprendizaxe colaborativa |
Que facilitará a adquisición e enriquecemento das aprendizaxes persoais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Se precisará un seguimento persoal do traballo desenrolado no marco do portafolios xa que será unha peza clave na avaliación final.
Así mesmo, se traballará de xeito directo cos pequenos grupos que se formen para desenrolar os traballos propostos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
Se propondrán algúns textos básicos para súa lectura e análise. |
3 |
Portafolios do alumno |
No que irán recollendo toda a información dada así como as súas impresións persoais. |
60 |
Proba obxectiva |
Consistente nunha batería de preguntas de resposta binaria e/ou múltiple. |
30 |
Presentación oral |
Consistirá en expoñer algún traballo o parte do traballo feito tanto de xeito individual coma grupal |
2 |
Discusión dirixida |
Consistente en plantexar unha temática e propiciar o intercambio de opinións fundamentadas sobre ela. |
2 |
Aprendizaxe colaborativa |
Se formarán pequenos grupos de traballo para traballar as diferentes temáticas. |
3 |
|
Observacións avaliación |
1) Se precisa obter o 50% da puntuación na proba obxectiva e no portafolios, como mínimo para sumar as puntuacións. 2) Aprobará o módulo o estudiante que, cumplindo o anterior, obteña un 5 como mínimo, ao sumar todas as puntuacións. 3) Os estudiantes teñen que asistir, como mínimo, ao 80% das clases. En caso de ter que faltar algún día, deberán xustificar a súa ausencia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Monge Crespo, C. ( 2009). Tutoría y orientación educativa. Nuevas competencias . Madrid. Wolters kluwer
Comellas, M.J. (2002). Las competencias del profesorado para la acción tutorial. Barcelona. Praxis
Martín,E. y Mauri, T. (Coords.) (2011). Orientación Educativa. Atención a la diversidad y educación I. Barcelona. Graó
Martín, E. y Solé, I. (Coords) (2011). Orientación Educativa. Modelos y estrategias de intervención. Barcelona. Graó
Martín, Elena y Onrubia, J.(coords.) (2011). Orientación educativa: procesos de innovación y mejora de la enseñanza. Barcelona. Graó
Blanchard Giménez, M. (1997). Plan de acción tutorial en la E.S.O.. Madrid. Narcea
Rodríguez Gallego, M (2004). Represente el papel de tutor. Madrid. MaGrawHill |
Anaya Nieto, D. y Suarez Riveiro, J.M.(2010): Evaluación de le satifaccion del profesorado. REOP, Vol. 21 nº 2,2º cuat. pp 283-294 |
Bibliografía complementaria
|
Santana, L. E. y Feliciano, L. A. (2006). La construcción de la acción tutorial desde las coordenadas de la investigación colaborativa. Revista de Educación, 340, Madrid
Rodicio, M.L. (2009). La función tutorial y la formación profesional en las instituciones laborales. Madrid: Biblioteca Nueva, 323-340
Grañeras, M. e Parras,. A. (2008). Orientación Educativa: fundamentos teóricos, modelos institucionales y nuevas perspectivas. . Madrid: CIDE |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|