Datos Identificativos 2011/12
Asignatura (*) Proxectos de innovación e investigación educativa en formación profesional e orientación laboral Código 652606E31
Titulación
5 MESTRADO UNIVERSITARIO EN PROFESORADO DE EDUCACIÓN SECUNDARIA: FORMACIÓN E ORIENTACIÓN LABORAL
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 2
Idioma
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Perea Vega, Gustavo Ariel
Correo electrónico
gustavo.perea@udc.es
Profesorado
Perea Vega, Gustavo Ariel
Correo electrónico
gustavo.perea@udc.es
Web
Descrición xeral A materia pretende que o alumnado se familiarice cos procesos de innovación e investigación na aula, que son susceptibles de ser investigados e mellorados, para perfeccionar a práctica docente.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A11 Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada.
A14 Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada. AP11
Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación. AP14
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CM8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. A necesidade de investigar e innovar
Tema 2. Pasos no desenvolvemento dun proxecto de investigación ou innovación
Tema 3. Organismos e institucións relacionados cos proxectos de investigación ou innovación
Tema 4. Desenvolvemento dun caso práctico
Tema 1. A necesidade de investigar e innovar
Tema 2. Pasos no desenvolvemento dun proxecto de investigación ou innovación
Tema 3. Organismos e institucións relacionados cos proxectos de investigación ou innovación
Tema 4. Desenvolvemento dun caso práctico

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 1 1 2
Análise de fontes documentais 3 6 9
Presentación oral 3 6 9
Aprendizaxe colaborativa 2 6 8
Traballos tutelados 3 9 12
Portafolios do alumno 1 5 6
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Tratarase de evidenciar os coñecementos previos do alumnado e a súa disposición cara a materia. Preséntase a materia e as tarefas a desenvolver.
Análise de fontes documentais Presentación de documentos que clarifican a exposición docente e serven de avaliación da integración dos coñecementos por parte do alumnado.
Presentación oral Proba para desenvolver a competencia de falar en público e a capacidade de organización e síntese da información.
Aprendizaxe colaborativa Traballo en pequeno grupo e posta en común para contrastar a información obtida das fontes documentais.
Traballos tutelados Traballo en grupo no que deberán de presentar un proxecto innovador ou de investigación
Portafolios do alumno No que se recollerá o traballo do alumnado para a súa avaliación

Atención personalizada
Metodoloxías
Actividades iniciais
Análise de fontes documentais
Portafolios do alumno
Presentación oral
Aprendizaxe colaborativa
Traballos tutelados
Descrición
Na atención personalizada o profesor resolverá as dúbidas que teña o alumno sobre os diferentes temas a traballar na materia. Durante estas sesións realizarase un seguimento do traballo do estudante, supervisando e orientando máis directamente o proceso a seguir en cada unha das actividades realizadas.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais O alumnado terá que consultar distintas fontes documentais as cales se reflectirán no traballo final da material
5
Portafolios do alumno No que se recollerá o traballo do alumnado en soporte papel e dixital para a súa avaliación.
10
Presentación oral Avaliarase a competencia de falar en público e a capacidade de organización e síntese da información.
10
Aprendizaxe colaborativa O alumnado deberá de compartir coñecementos para o desenvolvemento do traballo tutelado e será avaliada transversalmente a través das distintas metodoloxias.
5
Traballos tutelados Traballo en grupo no que a partir dun suposto práctico se desenvolverá un itinerario formativo e profesional que implicará a análise dun ciclo formativo pertencente a unha familia profesional e nos que se integrará a análise dunha ocupación, o sector no que se desenvolve, a situación da perspectiva de xénero, e as posibilidades de formación ao longo da vida.
70
 
Observacións avaliación

O alumnado que non asiste polo menos ao 80% das clases, perderá o dereito a avaliación e terá que presentarse ao exame de xullo.


Fontes de información
Bibliografía básica

? Arnal, J., Latorre, A. y Del Rincón, D. (1996). Bases metodológicas de la investigación educativa.Barcelona: GR92.

? Arnal, J.; Del Rincón, D.; Latorre, A. y Sans, A. (1995).Técnicas de investigación en ciencias sociales. Madrid: Dykinson, S.L.

? Benages, M. (2005). Aprender trabajando. El programa SEFED, la simulación de empresas con finalidade educativa. Herramientas. Revista de formación y empleo, 82, 26-30.

? Bernardo Carrasco, J. y Caldero Hernández, J.F. (2000). Aprendo a investigar en educación.Madrid: Rialp.

? Cardona Moltó, Mª. C. (2002). Introducción a los métodos de investigación en educación.Madrid: Editorial EOS.

? Casado, A. e Calvo, M.J. (2007). Educación y orientación globalizada: un proyecto Leonardo da Vinci de Movilidad. Herramientas, núm. 92, 13-20.

? Cerezo Peco, F. (2009). La mejora continua y la Innovación en la Administración Local. Pamploma: Aranzadi

? Colás Bravo, Mª P. y Buendía Eisman, L. (1994).Investigación educativa.2ª edición. Sevilla: Alfar.

? Eduemprede (2012). http://www.edu.xunta.es/fp/eduemprende

? García, J.E. y García, F.F. (1999). Aprender investigando. Una propuesta metodológica basada en la investigación. 5ª. edicción. Sevilla: Díada Editorial, S.L.

? Instituto de Formación del Profesorado, Investigación e Innovación Educativa (2012). Páxina web. http://www.educacion.gob.es/ifiie

? Instituto de Tecnologías Educativas (2012). http://www.ite.educacion.es/

? Martín, E.; Onrubia, J. (Coords.). (2011). Orientación educativa: procesos de innovación y mejora de la enseñanza. Barcelona: Graó.

? Medina Rivilla, A. et al. (2009). Innovación de la educación y de la docencia. Madrid: Editorial Universitaria Ramón Araces

? Navas Baena, R. (2010). Investigación e innovación en el aula. Granada: Ada.

? Roig Vila, R. (Ed.). (2001). La práctica educativa en la sociedad de la información: innovación a través de la investigación. Alcoy: Marfil.

? Roig Vila, R. (Ed.).(2010). Claves para la investigación en innovación y calidad educativa, la integración de las tecnologías de la información y la comunicación y la interculturalidad en las aulas. Alcoy: Marfil.

? Rosa Cubo, C. (2010). Innovación educativa e historia de las relaciones e género. Valladolid: Universidad de Valladolid.

? Seisdedos, C.; Macià, L. (1995). El rol del profesor de formación ocupacional como animador al empleo. Herramientas. Revista de formación y empleo, 37, 28-32.

? Visauta, B. (1989). Técnicas de investigación social I: Recogida de datos. Barcelona: PPU.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías