Datos Identificativos 2011/12
Asignatura (*) Introdución Aos Métodos de Invest. en Educac. Soc. Código 652811205
Titulación
DIPLOMADO EN EDUCACIÓN SOCIAL
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo Anual
Segundo Obrigatoria 5
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinación
Arias Rodriguez, Maria Alicia
Correo electrónico
alicia.arias.rodriguez@udc.es
Profesorado
Arias Rodriguez, Maria Alicia
Correo electrónico
alicia.arias.rodriguez@udc.es
Web
Descrición xeral Con esta asignatura pretendemos completar y profundizar en dos fases o etapas relevantes del proceso de investigación en educación, como son las diferentes técnicas que podemos utilizar para la recogida de datos o de información y las diferentes técnicas de análisis de los datos y de la información. Tendremos en cuenta las distintas concepciones epistemológicas que se pueden aplicar a las situaciones sociales y seleccionaremos la más adecuada para solucionar el problema al que se enfrenta el educador social como investigador.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Identificar e analizar os factores contextuais que afectan aos procesos socioeducativos. A7
B9
B10

Contidos
Temas Subtemas
Bloque 1. Fundamentos y naturaleza de la Investigación Educativa
Tema 1. Fundamentos metodológicos de la investigación educativa. 1.1. concepto de ciencia
1.2. características del conocimiento científico
Tema 2. La investigación educativa: génesis, evolución y características.
Tema 3. El proceso de investigación.
Tema 4. Investigación desde la perspectiva cuantitativa (I): la investigación
Tema 5. Investigación desde la perspectiva cuantitativa (II): la investigación no experimental.
Tema 6. Investigación desde la perspectiva cualitativa.
Tema 7. Introducción al análisis exploratorio de datos.
Tema 8. Estadística descriptiva bivariada. Correlación y regresión.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de resposta breve 2 6 8
Sesión maxistral 30 45 75
Esquemas 4 0 4
Presentación oral 4 8 12
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de resposta breve
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Esquemas Un esquema é a representación gráfica e simplificada da información que conleva uns determinados contidos de aprendizaxe.
Presentación oral

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Presentación oral Se tendrá en cuenta la utilización de recursos audiovisuales, la relación establecida con otros temas de la asignatura. 50
Proba de resposta breve Constará de 10 preguntas sobre el temario. 30
 
Observacións avaliación
aquí se pueden poner diferenciaciones en cuanto a los estudiantes que asisten o no a clase.
Grupo ECTS:
1. Presentación oral: 50%
2. Proba de resposta breve: 30%
3

Grupo no ECTS:
1. Proba de resposta breve: 50%
2. Proba de : 50%

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Técnicas de Recollida e Análise de Datos en Invest./652811516

Observacións
Es recomendable tener conocimientos de: Uso de base de datos. Conocimiento de idiomas (francés e inglés). Usi de las TIC Hacer cursos de revisión de literatura en la biblioteca de la Facultad.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías