Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A38 |
Adquirir competencias matemáticas básicas (numéricas, cálculo, xeométricas, representacións espaciais, estimación e medida, organización e interpretación da información, etc.). |
A39 |
Coñecer o currículo escolar de matemáticas. Analizar, razoar e comunicar propostas matemáticas. |
A40 |
Formular e resolver problemas vinculados coa vida cotiá. |
A41 |
Valorar a relación entre matemáticas e ciencias como un dos pilares do pensamento científico. |
A42 |
Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes nos estudantes. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B8 |
Capacidade para elaborar discursos coherentes e organizados loxicamente. |
B9 |
Capacidade para expoñer as ideas elaboradas, de forma oral e na escrita. |
B10 |
Capacidade de expresión oral e escrita en varias linguas (a lo menos nunha lingua estranxeira). |
B11 |
Capacidade de comprensión dos distintos códigos audiovisuais e multimedia e manexo das ferramentas informáticas. |
B12 |
Capacidade de selección, de análise, de avaliación e de utilización de distintos recursos na rede e multimedia. |
B15 |
Capacidade para utilizar diversas fontes de información, seleccionar, analizar, sintetizar e extraer ideas importantes e xestionar a información. |
B18 |
Compromiso ético para o exercicio das tarefas docentes. |
B19 |
Capacidade de adaptarse a novas situacións nunha sociedade cambiante e plural. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Adquisición de conceptos matemáticos básicos. |
A38
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer o currículum escolar da etapa de Educación Primaria. |
A39
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Analizar e resolver problemas da vida cotiá. |
A40
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
As Matemáticas están presentes en tódalas Ciencias, favorecendo o desenrolo social e económico da Sociedade. |
A41
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer os recursos e material didactico para a etapa de Educación Primaria, para o seu correcto uso nas aulas e avaliación. |
A42
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A xeometría do espazo e do plano. |
A representación do espazo: da topoloxía á xeometría métrica.
Os obxetos xeométricos: descripción, propiedades e relacións.
O proceso de clasificar, definir e demostrar en xeometría.
O pensamento espacial na Educación Primaria. A xeometría no currículum.
Modelos de ensinanza e aprendizaxe dos obxetos xeométricos. |
Os obxetos xeométricos. |
Os obxetos xeométricos do plano.
Os obxetos xeométricos do espazo. |
Movementos e transformacións xeométricas. |
Os movementos planos: traslacións, rotacións e simetrías.
Semellanzas e homotecias. |
A medida de magnitudes. |
Estimación e medida de magnitudes. Propiedades da medida.
A unidade de medida. Tipos de medida.
O sistema Métrico Decimal.
Análise didáctica da medida. |
Medida de obxetos xeométricos. |
Medida de lonxitudes.
Medida de superficies.
Medida de volúmenes. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
21 |
21 |
42 |
Proba mixta |
3 |
22 |
25 |
Foro virtual |
0 |
6 |
6 |
Lecturas |
0 |
7 |
7 |
Presentación oral |
0.5 |
5.5 |
6 |
Prácticas a través de TIC |
0.5 |
9.5 |
10 |
Traballos tutelados |
0 |
10 |
10 |
Sesión maxistral |
21 |
21 |
42 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Traballo na aula, en grupos reducidos ou de forma individual sobre aspectos concretos dos diferentes temas, seguindo guións máis ou menos abertos, e coa axuda de materiais. |
Proba mixta |
Proba escrita (exame) onde combinaranse preguntas abertas e pechadas. En principio referirase o exame final da materia, aínda que pode haber outras probas ó longo do curso. |
Foro virtual |
Participación nunha rede social da materia, onde os estudantes proporán foros e participarán neles. |
Lecturas |
Material escrito que se lle propoñerá ós estudantes para coñecer diferentes cuestións do temario. |
Presentación oral |
Exposición na aula dos traballos realizados en equipo por cada un dos membros do grupo. |
Prácticas a través de TIC |
Presentación e traballo sobre diferentes ferramentas das novas tecnoloxía, baseadas en internet, na pizarra dixital, etc. Os estudantes deberán familiarizarse con estes recursos, e pode que algúns dos traballos a realizar sexan baseados nalgunhas destas ferramentas. |
Traballos tutelados |
Propoñeranse varios traballos relacionados con algún ou algúns dos temas ou contidos da materia. Serán realizados en equipo ou de forma individual. |
Sesión maxistral |
Exposición dos distintos contidos da materia por parte do profesor, buscando presentar a información, motivar o estudo e o traballo e a participación do alumnado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Proba mixta |
Presentación oral |
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada descríbese en torno a estas metodoloxías como momentos de traballo presencial co profesor polo que se pide unha participación obrigatoria do alumnado.
A forma e o momento no que se desenvolve indicarase en relación a cada actividade ó longo do curso mediante o plan de traballo da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Terase en conta a participación, o interese mostrado, a realización razoada das tarefas, ... |
12 |
Proba mixta |
Exame: valorarase a argumentación e o rigor da resposta en cada unha das probas realizadas.
Será imprescindible obter máis de 3 puntos sobre 10 nesta proba para poder superar con éxito a materia. |
50 |
Foro virtual |
Cada estudante proporá un foro de debate, ó redor dunha noticia ou evento e participará nos foros propostos por outros estudantes. |
4 |
Presentación oral |
Valorarase a claridade, a habilidade para presentar a información e a comunicación dos resultados e as conclusións. |
4 |
Prácticas a través de TIC |
Valorarase o material realizado polos estudantes, a destreza e a orixinalidade na súa realización, a pertinencia e o interese dos contidos. |
15 |
Traballos tutelados |
Valorarase o grado de consecución de cada un dos traballos propostos que deben cumprir as directrices expostas de cada un deles. |
15 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación é orientativa, pode modificarse ó longo do curso
escolar. As faltas de ortografía nos traballos, nos materiais presentados e
no exame reducirán a puntuación final. A asistencia considérase obrigatoria.
Todo estudante cunha asistencia inferior ó 80% das horas presenciais será
avaliado de xeito diferente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
ALSINA, C. BURGUES, C. - FORTUNY, J.M. (1987) "Invitación
a la didáctica de la geometría" (Síntesis:Madrid) ALSINA, C. BURGUES, C. - FORTUNY, J.M. (1988)
"Materiales para construir la
Geometría" (Síntesis:Madrid) ALSINA, C. PEREZ, R. RUIZ, C.(1989) "Simetría
dinámica" (Síntesis:Madrid) BRIALES, F.J. JIMENEZ, M. (1989) "Matemática
viva" (Alhambra: Madrid) CASTELNUOVO, EMMA (1990) Didáctica
de la matemática moderna (Trillas: México) CHAMORRO, Mª del
CARMEN (coord.) (2003) Didáctica de las
Matemáticas para Primaria. (Pearson: Madrid) DEL OLMO, M.A. – MORENO, M.F. – GIL, F. (1989) “Superficie
y volumen. ¿Algo más que el trabajo con fórmulas?” (Síntesis:Madrid) DICKSON, L. BROWN, M. GIBSON, O. (1991) "El
aprendizaje de las matemáticas" (Labor / M.E.C.:Madrid) FISHER, R. - VINCE, A. (1990) "Investigando
las Matemáticas" 4 vol. (Akal:Madrid) GERDES,
Paulus (1999) “Geometry from Africa: Mathematical and Educational Explorations”. Mathematical Association of America,
Washington. GODINO, JUAN D. (2003) “Proyecto Edumat-Maestros. Matemáticas y su Didáctica para Maestros”
URL: http://www.ugr.es/~jgodino/edumat-maestros/welcome.htm N.C.T.M. (2003) "Principios y Estándares para la
educación matemática" (S.A.E.M. Thales:Sevilla) |
Bibliografía complementaria
|
|
ALSINA, Claudi (2005) “Geometria cotidiana. Placeres y sorpresas del diseño”. Ed.
Rubes. Barcelona. ALSINA, C. FORTUNY, J.M. (1994) "La matemática
del consumidor" (Institut Català del Consum:Barcelona) ALSINA, C. y otros. (1996) "Enseñar
matemáticas" (Graó:Barcelona) BOLT, B. (1992) "Matemáquinas"
(Labor:Barcelona) CALVO, XELO... [et al.]
(2002) La
geometría de las ideas del espacio al espacio de las ideas en el aula (Graó: Barcelona) CASADO BARRIO, MARÍA JESÚS
(2002) Geometría dinámica con papel
(Proyecto Sur. Colec. 2 Puntos: Granada) CLEMENS, S.R. O'DAFFER, P.G. COONEY, T.J. (1989) "Geometría con aplicaciones y soluciones
de problemas" (Addison?Wesley Iberoameri:Mexico) COMAP (1999) Las
matemáticas en la vida cotidiana (Addison-Wesley: Madrid) CORBALÁN, F. (1995) "La matemática aplicada a la vida
cotidiana" (Graó:Barcelona) CHAMOSO, JOSÉ; RAWSON,
WILLIAM (2003) Matemáticas en una tarde de paseo (Nivola: Madrid) CHAMOSO, JOSÉ; RAWSON,
WILLIAm (2004) Contando la geometría (Nivola: Madrid) EMMER, Michael – MANARESI, Mirella (2002) Matematica, arte, tecnologia, cinema. Springer.
Milano. FIOL,
M.L. – FORTUNY, J.M. (1990) “Proporcionalidad directa. La forma y el número” (Síntesis:Madrid) GALLEGO LÁZARO, CARLOS... [et al.] (2005) Repensar el
aprendizaje de las matemáticas: Matemáticas para convivir comprendiendo el
mundo (Graó: Barcelona) GARCIA ARENAS, J. BERTRAN, C. (1987) "Geometría
y experiencias" (Alhambra:Madrid) GERDES, P.
(1991) "Cultura e o despertar do pensamento geométrico"
(Instituto superior Pedagógico: Mozambique) GIMÉNEZ, JOAQUIM; SANTOS, LEONOR; DA PONTE, JOAO PEDRO
(coords.) (2004) La actividad matemática en el aula Homenaje a Pablo Abrantes
(Graó: Barcelona) GRACIA ALCAINE, F. (1995) "Imágenes"
(Proyecto Sur:Granada) GUIBERT, A. LEBEAUME, J. ? MOUSSET, R. (1993) "Actividades
geométricas para Educación Infantil y Primaria" (Narcea:Madrid) MORA, J.A. RODRIGO, J. (1993) "Mosaicos I y II" (Proyecto Sur:Granada) MORA, J.A.
RODRIGO, J. (1993) "Mosaicos. Actividades"
(Proyecto Sur:Granada) VILARRASA, A. COLOMBO, F. (1988) "Ejercicios de exploración y representación del
espacio" (Graó:Barcelona) |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Resolución de problemas en matemática/652G02030 |
|
Materias que continúan o temario |
Educación matemática I/652G02008 | Educación matemática II/652G02018 |
|
|