Datos Identificativos 2011/12
Asignatura (*) Psicoloxía do desenvolvemento Código 652G03003
Titulación
GRAO EN EDUCACIÓN SOCIAL
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinación
Gomez Duran, Bernardo Jose
Correo electrónico
bernardo.gduran@udc.es
Profesorado
Gomez Duran, Bernardo Jose
Correo electrónico
bernardo.gduran@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A1 Coñecer os campos da educación social e recoñecer novos ámbitos emerxentes.
A4 Distinguir os estadios evolutivos das persoas, e interpretar as súas implicacións educativas.
A5 Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa.
A9 Deseñar e desenvolver proxectos, programas e servizos nos diferentes campos de intervención profesional promovendo a participación e o desenvolvemento comunitario.
A11 Observar, analizar, interpretar procesos de mediación social, cultural e educativa.
B2 Redactar e presentar informes técnicos, memorias, regulamentos ou calquera outro documento básico que contribúa a regular a acción socioeducativa.
B1 Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información.
B4 Deseñar e impulsar espazos socioeducativos en contextos de diversidade atendendo á igualdade de xénero, á equidade e respecto aos dereitos humanos, favorecendo o empoderamento das persoas e colectivos ubicados en situacións de desvantaxe social.
B6 Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Contidos
Temas Subtemas
NATURALEZA Y METODOS DE LA PSICOLOGÍA DEL DESARROLLO




EL DESARROLLO COGNITIVO A LO LARGO DEL CICLO VITAL












DESARROLLO DE LA PERSONALIDAD A LO LARGO DEL CICLO VITAL








DESARROLLO SOCIAL Y MORAL A LO LARGO DEL CICLO VITAL
Objeto de estudio de la Psicología del Desarrollo
Metodología e investigación en Psicología del Desarrollo
Modelos y teorías del Desarrollo. Aproximación histórica.



Competencia perceptiva inicial
Desarrollo de la inteligencia: Del período sensoriomotor al de las operaciones formales
El desarrollo de la memoria
La función simbólica y la adquisición del lenguaje
Modelos y concepciones teóricas del desarrollo intelectual durante la etapa adulta y la tercera edad





El desarrollo de la personalidad y las relaciones sociales durante la infancia
Personalidad e identidad durante la adolescencia
El desarrollo de la personalidad en el adulto
Personalidad y tercera edad.



Desarrollo afectivo e interacción social
Aprendizaje social: Conducta social durante la infancia
El desarrollo moral
Desarrollo social durante la adolescencia
Desarrollo social del adulto
Aspectos psicosociales del desarrollo durante la tercera edad.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados 4 16 20
Lecturas 0 10 10
Proba obxectiva 1 35 36
Proba mixta 3 35 38
Saídas de campo 0 5 5
Sesión maxistral 22 0 22
Seminario 19 0 19
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados *Trabajo de curso optativo. El alumno puede sumar hasta 1 punto en la calificación final de la asignatura.
*Informes a partir del visionado de documentos audiovisuales. Obligatorios. Valoración hasta 1,5 puntos.
Lecturas Síntsis y comentario crítico-personal de dos lecturas. Obligatorias. Valoración hasta 2 puntos.
Proba obxectiva Parte teórica de la materia. Valoración hasta 3,5 puntos.
Proba mixta Sólo para aquellos alumnos que no hayan seguido regularmente la dinámica de la asignatura a lo largo del curso. Examen Global.
Saídas de campo Elaboración y aplicación de una entrevista. Obligatorio. Valoración hasta 2 puntos.
Sesión maxistral Corresponde a las clases teórico-prácticas expositivas de la asignatura.
Se valora asistencia hasta en 0,25 puntos.
Seminario Correponde a las clases teórico-prácticas interactivas de la asignatura.
Se valora asistencia hasta en 0,25 puntos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Proba obxectiva
Saídas de campo
Descrición
Dos a lo largo del curso, con carácter obligatorio. Se valora hasta el 20%.

Se evalúa la parte teórica de la materia hasta en un 35%.

Realización de una entrevista psicosocial. Obligatoria. Se valora hast el 20%

A lo largo del curso en horarios de tutorías. También en clases teórico-prácticas interactivas.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Lecturas Resumen y comentario crítico personal de dos libros 20
Proba obxectiva Examen tipo prueba objetiva sobre los contenidos teóricos de la asignatura. 35
Proba mixta Sólo para alumnos que no han seguido el curso o lo han hecho de forma irregular. Consta de dos partes: Prueba objetiva y pregunta corta-media, que requieren la suficiencia en cada una de ellas. 0
Saídas de campo Elaboración y aplicación de una entrevista psicosocial. 20
Sesión maxistral Clases teórico-practicas expositivas a lo largo del curso. Se valora la asistencia a las mismas. 5
Seminario Clases teórico-prácticas interactivas a lo largo del curso. Se valora la asistencia a las mismas.
También trabajos informes a partir del visionado de documentos audiovisuales (hasta 1,5 puntos)
20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Rico Sapena, Serra Desfilis y Viguer Seguí (2001). Abuelos y nietos. Madrid: PIRÁMIDE
Palacio, Marchesi, Coll (1999). Desarrollo psicológico y educación, I: Psicología evolutiva. Madrid: ALIANZA
Macià Antón (2004). Un adolescente en mi vida. Madrid: PIRÁMIDE

Bibliografía complementaria Garcia Madruga y Lacasa (1990). Psicología Evolutiva. Madrid: UNED


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías