Datos Identificativos 2011/12
Asignatura (*) Matemáticas I Código 670G01001
Titulación
GRAO EN ENXEÑARÍA DE EDIFICACIÓN
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Outon Soto, Aurelio Luis
Correo electrónico
aurelio.outon@udc.es
Profesorado
Blanco Garcia, Covadonga
Gomez Bermudez, Carlos
Outon Soto, Aurelio Luis
Selgas Buznego, Virginia
Suarez Taboada, Maria
Tarrio Tobar, Ana Dorotea
Correo electrónico
covadonga.blanco@udc.es
carlos.gbermudez@udc.es
aurelio.outon@udc.es
virginia.selgas@udc.es
maria.suarez3@udc.es
ana.dorotea.tarrio.tobar@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia impartese no primeiro cuadrimestre do primeiro curso da titulación formando parte do 60 créditos básicos do titulo de Grao.
É por elo una materia de tipo xeral, na que se trata de darlle os alumnos/as unhos coñecementos básicos de matemáticas e da sua apliacación en carreiras técnicas.
É validable en calquera outra carreira da rama cientifico-tecnico

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Adquirir os coñecementos fundamentais sobre matemáticas, estatística, física, química e acústica como soporte para o desenvolvemento das habilidades e destrezas propias da titulación.
A8 Deseñar, calcular e executar estruturas de edificación.
A9 Deseñar, calcular e executar instalacións de edificación.
A19 Aplicar as técnicas, interpretar resultados e tomar decisións para o control da calidade da obra.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B3 Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información.
B4 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
B5 Capacidade para a resolución de problemas.
B6 Capacidade para a toma de decisións.
B7 Capacidade de traballo en equipo.
B12 Razoamento crítico.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B25 Hábito de estudo e método de traballo.
B26 Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
• Afianzar os coñecementos de Cálculo e Álxebra Linear que posee o alumno e cubrir as posibles lagoas en relación con algúns contidos básicos, fomentando a interrelación entre teoría e práctica. A1
B1
B3
B5
B7
C3
C6
C7
C8
Adquirir os conceptos básicos e técnicas fundamentais do cálculo, relacionar ditos conceptos entre sí e dominar a terminoloxía propia da materia. A1
B1
B5
B7
B12
B14
C3
C6
C7
C8
Conseguir capacidade de abstracción a partir do concreto e aplicar os resultados abstractos ás situacións concretas. A1
A8
A9
B1
B3
B5
C1
C3
C6
C7
C8
Coñecer algúns modelos matemáticos indispensables no plantexamento e resolución de problemas relacionados coa construción. A1
A8
A9
A19
B1
B3
B5
B6
B7
C3
C4
C6
C7
C8
Tomar conciencia de que os coñecementos, aptitudes, capacidades e destrezas que se desenvolven co estudo de esta materia polo alumnado, son fundamentais para a súa actividade estudantíl no transcurso da súa fomación, así como na súa futura actividade profesional A1
A8
A9
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B25
B26
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE 01.- FUNCIÓNS DUNHA E VARIAS VARIABLES REAIS. TEMA 1.- FUNCIÓNS DE UNHA VARIABLE REAL
1.1.- Definición e conceptos básicos
1.2.- Límite dunha función nun punto. Propiedades. Operacións. Límites infinitos e no infinito. Infinitésimos
1.3.- Continuidade. Discontinuidades. Propiedades das funcións continuas
1.4.- Derivada. Propiedades. Interpretación xeometrica. Regra da cadea. Polinomio de Taylor
1.5.- Interpolación

TEMA 2.- FUNCIÓNS DE VARIAS VARIABLES REAIS
2.1.- Definicións e conceptos básicos
2.2.- Límites. Propiedades. Operacións.
2.3.- Continuidade.
2.4.- Diferenciación. Derivadas parciais. Propiedades.
2.5.- Plano tanxente e recta normal
2.6.- Regra da cadea
2.7.- Extremos relativos, con e sen ligaduras. Multiplicadores de Lagrange
BLOQUE 02.- INTEGRACIÓN DE FUNCIÓNS . TEMA 3.- INTEGRACIÓN DE FUNCIÓNS DE UNHA VARIABLE
3.1.- Concepto de primitiva. Propiedades.
3.2.- Métodos de integración. Cálculo de primitivas.
3.3.- Integrais impropias
34.- Aplicacións xeométricas. Áreas, volumes, lonxitudes
3.5.- Integración numérica

TEMA 4.- INTEGRAIS DOBRES E TRIPLES
4.1.- Integración múltiple.
4.2.- Integrais iteradas. Integrais dobres. Cambio de variable:coordenadas polares.
4.3.- Integrais triples. Cambio de variable: coordenadas cilíndrica é esfericas
4.4.- Aplicacións
BLOQUE 03.- ECUACIÓNS DIFERENCIAIS. MÉTODOS NUMÉRICOS DE RESOLUCIÓN.
TEMA 5.- ECUACIÓNS DIFERENCIAIS.
5.1.- Definición e conceptos básicos
5.2.- Ecuacions de primeira orde: Variables separadas, Homoxéneas, Exactas, Lineais. Variación de parámetros.
5.3.- Métodos numéricos de resolución: Euler, Runge-Kutta
BLOQUE 04.- ESTATÍSTICA E PROBABILIDADE TEMA 6.- ESTATÍSTICA
V.1.- Estatística descriptiva dunha variable.
V.2.- Conceptos previos. Táboas de frecuencias.
V.3.- Representacións gráficas. Medidas características, posición, dispersión
V.4.- Estatística descriptiva de varias variables.
V.5.- Variable estatística bidimensional. Distribucións de frecuencias. Representacións gráficas. Regresión e correlación

TEMA 7.- PROBABILIDADE
VI.1.- Probabilidade. Experimento aleatorio. Espacio mostral. Sucesos. Definición de probabilidade.
VI.2.- Probabilidade condicionada. Independencia de sucesos. Regras do producto e das probabilidades totales. Teorema de Bayes
VI.3.- Distribucións de probabilidade. Variable aleatoria discreta e continua. Esperanza e varianza.
VI.4.- Distribución binomial. Distribución normal.
VI.5.- Introducción á inferencia estatística


Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida 27 40.5 67.5
Proba de resposta breve 1 0 1
Traballos tutelados 2 7 9
Solución de problemas 3 0 3
Sesión maxistral 27 40.5 67.5
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Resolución de exercicios e problemas na aula de maneira participativa (0.9 ECTS).
Proba de resposta breve Consistirá nunha proba final na que o alumno/a tera que responder a un exame tipo test (con 4 respostas alternativas) ou cuestións breves
Traballos tutelados Ao longo do curso o alumno/a deberá entregar o profesor/a traballos consistentes en respostar a catro ou cinco conceptos teóricos e a resolución de exercicios (problemas) relacionados cos temas vistos ata ese intre
Solución de problemas No exame final o alumno/a deberá resolver catro ou cinco exercicios, relacionados cos coñecementos expostos e adquiridos ao longo do curso
Sesión maxistral Na aula, por parte do profesor/a, farase unha exposición dos contidos da asignatura

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Descrición
Tutorías individualizadas e avaliación (probas escritas, probas prácticas de laboratorio e presentación e defensa individual ou en grupo dos traballos académicos):

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba de resposta breve Consisitirá nun cuestionario de 10 preguntas.
Cada pregunta con resposta correcta vale 1 punto
30
Traballos tutelados Os alumnos realizarán traballos ao longo do cuatrimestre, consistentes en respostar a unha serie de conceptos teóricos e a resolución dunha colección de problemas.
Ditos traballos seran entregados ao profesor, por todo o grupo, para a súa correción e debate
40
Solución de problemas Consistirá na realización dun exame, ao final do cuatrimestre, que constará de 4 ou 5 problemas (exercicios práticos) 30
 
Observacións avaliación

El alumno/a  será evaluado de uno de estos modos: bien a través de una "evaluación continua" o bien a través de una "evaluación final".


A) EVALUACIÓN CONTINUA:


Para dicha evaluación se tendrá en cuenta el trabajo desarrollado a lo largo del curso, el alumno/a será evaluado de forma continua a través da su participación activa: Asistencia (activa) a las clases, entrega de trabajos, realización de tareas a través de Moodle, prueba final, etc.


La calificación será la suma del 60% de la prueba teórico-práctica final y del 40% del curso.  Para que ambas notas se sumen se tiene que conseguir en cada parte, al menos, el 33% de su valoración.


Si el  alumno/a  participa en alguna de las tareas programadas a lo largo del curso, necesariamente será evaluado al final del mismo. En ningún caso se le calificará con No Presentado


(Los alumnos/as que participen en la “evaluación continua, es decir que entreguen por lo menos un trabajo, tendrán la correspondiente calificación al final del cuatrimestre, Aprobado o Suspenso)



B) EVALUACIÓN FINAL:


Todo alumno/a que no  sea evaluado mediante la “evaluación continua” tiene derecho a la “evaluación final”, aunque inicialmente hubiera seguido o no la evaluación continua.
Esta evaluación se realizará únicamente en base al resultado obtenido en la realización de un examen teórico-práctico de los contenidos de toda la materia. La nota recibida supondrá por lo tanto el 60 % de la calificación de la asignatura.


SEGUNDA OPORTUNIDAD: Para la evaluación de la asignatura en la 2ª oportunidad, (examen de julio) se seguirán los mismos criterios


Fontes de información
Bibliografía básica Burden, Richard L. (1998). ANALÍSIS NUMÉRICO. México: Thomson
Frank Ayres, Jr (2010). Cálculo (5ª edición). Mc-Graw-Hill
Agustín de la Villa, (2002). CÁLCULO (TEORÍA Y PROBLEMAS, VOL.1 Y 2, . CLAGSA
Fernández, C., Vázquez, Fco. y otros., (2002). CÁLCULO DIFERENCIAL DE VARIAS VARIABLE. Thompson
Aires, Frank. (1992). CÁLCULO DIFERENCIAL E INTEGRAL. . McGraw-Hill
Burgos, Juan de (2007). CÁLCULO INFINITESIMAL DE UNA VARIABLEA. Madrid: García-Maroto
Burgos, Juan de (2002). CÁLCULO INFINITESIMAL DE VARIAS VARIABLEA). Madrid: García-Maroto
Larson - Hostetler (1999). CÁLCULO Y GEOMETRÍA ANALÍTICA. Mc Graw Hill
Aires, Frank. (1991). ECUACIONES DIFERENCIALES. Máxico: MaGraw_Hill
García Merayo, Félix (1997). MÉTODOS NUMERICOS EN FORMA DE EJERCICIOS. Universidad Pontificia de Comillas
Miller, Irwin R (1992). Probabilidad y Estadística para Ingenieros. Mexico:Prentice Hall

Bibliografía complementaria (). .
Adams, Robert A. (2009). CÁLCULO. Madrid:Prentice Hall
Sánchz Ruiz, Luis M. (2008). CÁLCULO MATEMÁTICO CON APLICACIONES. Valencia:Editprial de la UPV
Simmon, George F. (2002). CÁLCULO Y GEOMETRÍA ANALÍTICA. Mc Graw-Hill
Simmons, George F. (1996). ECUACIONES DIFERENCIALES CON APLICACIONES Y NOTAS HISTÓRICAS. Madrid: McGraw-Hill
Bonet Solves, J. (2009). FUNDAMENTOS MATEMÁTICOS EN ARQUITECTURA. Valencia: Editorial de la UPV


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Matemáticas II/670G01006

Materias que continúan o temario

Observacións
O ideal é que os alumnos/as que acedan a estes estudos de Grao trouxeran unha formación matemática ampla, cousa que non ocorre, non solo cos que proveñen de bacharelato e aínda menos con os que  proveñen de outro tipo de estudos.

Por conseguinte é recomendable que o alumno/a que pense matricularse no Grado de "Enxeñeiro de Edificación" póñase ao día en contidos básicos das Matemáticas do Bachillerato




(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías