Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A3 |
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. |
A4 |
Coñecer as técnicas e procesos de restauración, rehabilitación, acondicionamento, patoloxía, mantemento e conservación dos edificios en xeral e en particular aqueles específicos do patrimonio cultural constituído pola arquitectura popular e histórica galega. |
A5 |
Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos. |
A6 |
Coñecer e aplicar os distintos sistemas de representación así como as técnicas e procedementos de expresión gráfica aplicados á edificación e ás construcións arquitectónicas. |
A8 |
Deseñar, calcular e executar estruturas de edificación. |
A9 |
Deseñar, calcular e executar instalacións de edificación. |
A13 |
Realizar medicións, presupostos e avaliación de custos na edificación. |
A15 |
Redactar proxectos técnicos no ámbito da edificación. |
A18 |
Dirixir e xestionar o proceso de execución da obra. |
A30 |
Elaborar peritacións, tasacións, valoracións e estudos de viabilidade económica. |
A31 |
Redactar, analizar, controlar, xestionar e desenvolver proxectos técnicos. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B3 |
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
B4 |
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo. |
B6 |
Capacidade para a toma de decisións. |
B7 |
Capacidade de traballo en equipo. |
B8 |
Capacidade para traballar nun equipo de carácter interdisciplinario. |
B12 |
Razoamento crítico. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B16 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B18 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
B19 |
Capacidade de liderado, diálogo e negociación. |
B20 |
Coñecemento de outras culturas e costumes. |
B21 |
Motivación pola calidade. |
B22 |
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente. |
B23 |
Orientación a resultados. |
B24 |
Orientación ao cliente. |
B25 |
Hábito de estudo e método de traballo. |
B26 |
Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias. |
B28 |
Capacidade de improvisación e adaptación para enfrontarse a novas situacións. |
B30 |
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. |
A3
|
|
|
A4 Coñecer as técnicas e procesos de restauración, rehabilitación, acondicionamento, patoloxía, mantemento e conservación dos edificios en xeral e en particular aqueles específicos do patrimonio cultural constituído pola arquitectura popular e histórica galega. |
A4
|
|
|
A5 Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos.
|
A5
|
|
|
A6 Coñecer e aplicar os distintos sistemas de representación así como as técnicas e procedementos de expresión gráfica aplicados á edificación e ás construcións arquitectónicas.
|
A6
|
|
|
A8 Deseñar, calcular e executar estruturas de edificación.
|
A8
|
|
|
A9 Deseñar, calcular e executar instalacións de edificación.
|
A9
|
|
|
A13 Realizar medicións, presupostos e avaliación de custos na edificación. |
A13
|
|
|
A15 Redactar proxectos técnicos no ámbito da edificación. |
A15
|
|
|
Dirixir e xestionar o proceso de execución da obra. |
A18
|
|
|
A30 Elaborar peritacións, tasacións, valoracións e estudos de viabilidade económica.
|
A30
|
|
|
A31 Redactar, analizar, controlar, xestionar e desenvolver proxectos técnicos.
|
A31
|
|
|
B1 Capacidade de análise e síntese.
|
|
B1
|
|
B2 Capacidade de organización e planificación.
|
|
B2
|
|
B3 Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información.
|
|
B3
|
|
B4 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
|
|
B4
|
|
B6 Capacidade para a toma de decisións.
|
|
B6
|
|
B7 Capacidade de traballo en equipo.
|
|
B7
|
|
B8 Capacidade para traballar nun equipo de carácter interdisciplinario.
|
|
B8
|
|
B12 Razoamento crítico. |
|
B12
|
|
B14 Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
B16 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
|
B16
|
|
B18 Iniciativa e espírito emprendedor.
|
|
B18
|
|
B19 Capacidade de liderado, diálogo e negociación.
|
|
B19
|
|
B20 Coñecemento de outras culturas e costumes.
|
|
B20
|
|
B21 Motivación pola calidade.
|
|
B21
|
|
B22 Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente.
|
|
B22
|
|
B23 Orientación a resultados.
|
|
B23
|
|
B24 Orientación ao cliente.
|
|
B24
|
|
B25 Hábito de estudo e método de traballo.
|
|
B25
|
|
B26 Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias.
|
|
B26
|
|
B28 Capacidade de improvisación e adaptación para enfrontarse a novas situacións. |
|
B28
|
|
B30 Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico. |
|
B30
|
|
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
|
|
|
C3
|
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
|
|
|
C4
|
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
|
|
C6
|
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
|
|
|
C7
|
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
|
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución |
Desenrollo da asignatura, duración ,asistencia, valoración e materiais. |
Proxecto |
Definición do proxecto, as partes da elaboración dun proxecto, o proxecto de edificación. Definición e partes do mesmo. |
Ferramentas dun diseño |
O PUNTO; LÏNEA; ÄNGULOS E FIGURAS PLANAS; VOLÜMENES; COLORES: A VERTICAL E HORIZONTAL E O SIGNIFICADOS DE TODOS ESTES ELEMENTOS NO PLANO SIMBÖLICO |
O plano básico e a importancia do manexo deste plano |
Plano básico e disposición de puntos de máxima e mínima tensión.
O diseño gráfico. Aplicación do método plano básico. |
Metodoloxía de proxectar |
Zonas, subzonas, áreas e interrelación entre áreas e zonas. Coñecemento do epacio e dos obxecto que o ocupan. Proxectar áreas do edificio, dormitorio, estar, cociña, baño, etc. |
Proxecto de viabilidade |
Desenrolo dun proxecto de rehabilitación para un cliente dun edificio catalogado da Coruña. Caso práctico. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Portafolios do alumno |
4 |
0 |
4 |
Prácticas de laboratorio |
28 |
20 |
48 |
Sesión maxistral |
8 |
0 |
8 |
Solución de problemas |
4 |
0 |
4 |
Traballos tutelados |
14 |
40 |
54 |
Análise de fontes documentais |
0 |
30 |
30 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Portafolios do alumno |
IRANSE GARDANDO TODOS OS TRABALLOS DO ALUMNO NUNHA CARPETA QUE EL MESMO DISEÑARÁ NO COMEZO DO CURSO. TERANSE SESIÓNS PERAOAIS COS ALUMNOS EN TITORÍAS PARA QUE FAGAN AUTOCORRECCIÓNS DOS TRABALLOS. |
Prácticas de laboratorio |
SERVIRÁN ESTAS PRÁCTICAS PARA FACER CORRECCIÓNS DOS EXERCICIOS. |
Sesión maxistral |
SEMANALMENTE ANTES DE QUE SE EXPOÑAN OS EXERCICIOS PRÁCTICOS, FARASE UNHA EXPOSICIÓN ORAL E NA PIZARRA DOS CONTIDOS POR PARTE DO PROFESOR QUE TRATARÁ DE TEMAS QUE VAI ABORDAR NA PRÁCTICA. |
Solución de problemas |
FARANSE PUBLICAMENTE EN HORARIOS PRESENCIAIS ONDE TODOS PODERÁN INTERVIR DANDO O SEU PUNTO DE VISTA DA SOLUCIÓN. |
Traballos tutelados |
PARTE DOS EXERCICIOS SERÁN PLANTEADOS E RESOLTOS EN HORARIO NON PRESENCIAL COA CORRESPONDENTE DISCUSIÓN E CORRECCIÓN DOS MESMOS EN HORARIO PRESENCIAL. |
Análise de fontes documentais |
UTILIZACIÓN DA BIBLIOGRAFÍA CORRESPONDENTE. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
IRANSE GARDANDO TODOS OS TRABALLOS DO ALUMNO NUNHA CARPETA QUE EL MESMO DISEÑARÁ NO COMEZO DO CURSO. TERANSE SESIÓNS PERAOAIS COS ALUMNOS EN TITORÍAS PARA QUE FAGAN AUTOCORRECCIÓNS DOS TRABALLOS. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
UTILIZACIÓN DA BIBLIOGRAFÍA CORRESPONDENTE. |
2 |
Portafolios do alumno |
IRANSE GARDANDO TODOS OS TRABALLOS DO ALUMNO NUNHA CARPETA QUE EL MESMO DISEÑARÁ NO COMEZO DO CURSO. TERANSE SESIÓNS PERAOAIS COS ALUMNOS EN TITORÍAS PARA QUE FAGAN AUTOCORRECCIÓNS DOS TRABALLOS. |
2 |
Prácticas de laboratorio |
SERVIRÁN ESTAS PRÁCTICAS PARA FACER CORRECCIÓNS DOS EXERCICIOS. |
51 |
Sesión maxistral |
SEMANALMENTE ANTES DE QUE SE EXPOÑAN OS EXERCICIOS PRÁCTICOS, FARASE UNHA EXPOSICIÓN ORAL E NA PIZARRA DOS CONTIDOS POR PARTE DO PROFESOR QUE TRATARÁ DE TEMAS QUE VAI ABORDAR NA PRÁCTICA. |
2 |
Solución de problemas |
FARANSE PUBLICAMENTE EN HORARIOS PRESENCIAIS ONDE TODOS PODERÁN INTERVIR DANDO O SEU PUNTO DE VISTA DA SOLUCIÓN. |
13 |
Traballos tutelados |
PARTE DOS EXERCICIOS SERÁN PLANTEADOS E RESOLTOS EN HORARIO NON PRESENCIAL COA CORRESPONDENTE DISCUSIÓN E CORRECCIÓN DOS MESMOS EN HORARIO PRESENCIAL. |
30 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
FRANCIS D.K. CHING (). ARQUITECTURA: FORMA, ESPACIO Y ORDEN..
ERNST NEUFERT (). ARTE DE PROYECTAR EN ARQUITECTURA.
GONZÁLEZ VELAYOS, E. (). BREVE HISTORIA DE UNA LARGA PROFESIÓN. EDITORIAL C.G.C.C.O.O.A.
GONZÁLEZ PÉREZ, J. (). COMENTARIOS A LA LEY DEL SUELO. EDITORIAL CIVITAS
FRANCISCO DE GRACIA (). CONSTRUIR EN LO CONSTRUIDO: LA ARQUITECTURA COMO MODIFICACIÓN.
FRANCIS D.K. CHING Y STEVEN P. JOROSZEK (). DIBUJO Y PROYECTO..
PÉREZ GUERRA (). DICTÁMENES Y ESTUDIOS DE DERECHO URBANO. EDITORIAL MONTE CORVO
BRUNO MUNARI (). DISEÑO Y COMUNICACIÓN VISUAL. CONTRIBUCIÓN A UNA METODOLOGÍA DIDÁCTICA..
RUDOLF PRENZEL (). DISEÑO Y TÉCNICA DE LA REPRESENTACIÓN EN ARQUITECTURA.. ED. GUSTAVO GILI
WUCIUS WONG (). FUNDAMENTOS DEL DISEÑO BIDIMENSIONAL Y TRIDIMENSIONAL.
FERNÁNDEZ ALBA (). IDEOLOGÍA Y ENSEÑANZA DE LA ARQUITECTURA EN ESPAÑA. EDITORIAL TUCAR
GALLEGO ANABITARTE (). LEY DEL SUELO. EDITORIAL I.F.I.
JONES CHRISTOPHER. (). MÉTODOS DE DISEÑO.
RUÍZ SERRA, R. (). RÉGIMEN DE FINCAS RUINOSAS.. EDITORIAL M.O.P.U.
K.D. PORTMAN (). SIGNOS Y SÍMBOLOS DE LOS DISEÑOS DE LA CONSTRUCCIÓN.. ED. GUSTAVO GILI
HENRICH SCHMITT (). TRATADO DE LA CONSTRUCCIÓN.. ED. GUSTAVO GILI |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|