Datos Identificativos 2011/12
Asignatura (*) Proxectos Técnicos II Código 670G01027
Titulación
GRAO EN ENXEÑARÍA DE EDIFICACIÓN
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxía e Ciencia da Representación Gráfica
Coordinación
Roel Estrada, Enrique Sebastian
Correo electrónico
enrique.roel@udc.es
Profesorado
Castro García, Óscar
Fernandez-Gago Longueira, Paula
Franco Taboada, Jose Carlos Oscar
Lorenzo Duran, Margarita
Mantiñan Campos, Carlos
Roel Estrada, Enrique Sebastian
Correo electrónico
oscar.castro@udc.es
paula.fernandez-gago@udc.es
j.franco@udc.es
margarita.lorenzo@udc.es
carlos.mantinan@udc.es
enrique.roel@udc.es
Web
Descrición xeral HA DE CONTAR COAS NOCIÓNS BÁSICAS CONCEPTUAIS ACERCA DO DISEÑO, POLO QUE O ALUMNO FORMARASE EN METODOLOXÍAS PARA PODER FACER FRONTE A DESEÑOS DE EDIFICACIÓN, TANTO DE REHABILITACIÓN COMO DE NOVAS CONSTRUCIÓNS, ADQUIRINDO A CAPACIDADE DE REDACTAR, ANALIZAR, CONTROLAR, XESTIONAR E DESENVOLVER PROXECTOS TÉCNICOS NO ÁMBITO DA EDIFICACIÓN. ESTUDIO DOS ANTECEDENTES E AS NECESIDADES DE PLANIFICACIÓN DO DESEÑO NA REHABILITACIÓN. COÑECEMENTOS RELATIVOS A TOMA DE DATOS E PLANIFICACIÓN PREVIA. CAPACIDADE PARA O ESTABLECEMENTO DUN PROCESO METODOLÓXICO NA REALIZACIÓN DO PROXECTO. COÑECEMENTO DOS ELEMENTOS BÁSICOS DO DESEÑO, A SÚA FORMA E A SÚA IMPORTANCIA NO ESPAZO FÍSICO. CAPACIDADE PARA REALIZAR PROXECTOS DE REHABILITACIÓN OU RESTAURACIÓN ATENDENDO TANTO AO SEU ASPECTO FORMAL, FUNCIONAL OU Á SÚA EXECUCIÓN. VALORACIÓN DE TEMPOS E MÉTODOS DE EXECUCIÓN. CAPACIDADE PARA A REALIZACIÓN DUN PROXECTO DE VIABILIDADE CON ÓPTIMO RESULTADO.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A2 Adquirir os coñecementos fundamentais sobre os sistemas e aplicacións informáticas específicos e xerais utilizados no ámbito da edificación.
A3 Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia.
A5 Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos.
A6 Coñecer e aplicar os distintos sistemas de representación así como as técnicas e procedementos de expresión gráfica aplicados á edificación e ás construcións arquitectónicas.
A8 Deseñar, calcular e executar estruturas de edificación.
A9 Deseñar, calcular e executar instalacións de edificación.
A13 Realizar medicións, presupostos e avaliación de custos na edificación.
A15 Redactar proxectos técnicos no ámbito da edificación.
A18 Dirixir e xestionar o proceso de execución da obra.
A27 Desenvolver auditorías de proxectos e de execución de obras.
A29 Elaborar estudos, certificados, ditames, documentos e informes técnicos.
A30 Elaborar peritacións, tasacións, valoracións e estudos de viabilidade económica.
A31 Redactar, analizar, controlar, xestionar e desenvolver proxectos técnicos.
A33 Analizar a viabilidade urbanística de solares e elaborar documentos relacionados co planeamento, xestión e control urbanístico.
A34 Realizar asesoramentos inmobiliarios.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información.
B4 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
B6 Capacidade para a toma de decisións.
B7 Capacidade de traballo en equipo.
B8 Capacidade para traballar nun equipo de carácter interdisciplinario.
B12 Razoamento crítico.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B16 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B18 Iniciativa e espírito emprendedor.
B19 Capacidade de liderado, diálogo e negociación.
B20 Coñecemento de outras culturas e costumes.
B21 Motivación pola calidade.
B22 Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente.
B23 Orientación a resultados.
B24 Orientación ao cliente.
B25 Hábito de estudo e método de traballo.
B26 Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias.
B27 Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe.
B28 Capacidade de improvisación e adaptación para enfrontarse a novas situacións.
B29 Actitude vital positiva fronte ás innovacións sociais e tecnolóxicas.
B30 Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre os sistemas e aplicacións informáticas específicos e xerais utilizados no ámbito da edificación. A2
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. A3
Coñecer as técnicas e procesos de restauración, rehabilitación, acondicionamento, patoloxía, mantemento e conservación dos edificios en xeral e en particular aqueles específicos do patrimonio cultural constituído pola arquitectura popular e histórica galega A5
Coñecer e aplicar os distintos sistemas de representación así como as técnicas e procedementos de expresión gráfica aplicados á edificación e ás construcións arquitectónicas. A6
Deseñar, calcular e executar estruturas de edificación. A8
Deseñar, calcular e executar instalacións de edificación A9
Realizar medicións, presupostos e avaliación de custos na edificación A13
Redactar proxectos técnicos no ámbito da edificación. A15
Dirixir e xestionar o proceso de execución da obra A18
Desenvolver auditorías de proxectos e de execución de obras A27
Elaborar estudos, certificados, ditames, documentos e informes técnicos A29
Elaborar peritacións, tasacións, valoracións e estudos de viabilidade económica A30
Redactar, analizar, controlar, xestionar e desenvolver proxectos técnicos A31
Analizar a viabilidade urbanística de solares e elaborar documentos relacionados co planeamento, xestión e control urbanístico A33
Realizar asesoramentos inmobiliarios A34
Capacidade de análise e síntese. B1
Capacidade de organización e planificación B3
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información B4
Capacidade para a toma de decisións. B6
Capacidade de traballo en equipo B7
Capacidade para traballar nun equipo de carácter interdisciplinario B8
Recoñecemento e apreciación da diversidade e a multiculturalidade B12
Aprendizaxe autónomo. B14
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica B16
Iniciativa e espírito emprendedor B18
Capacidade de liderado, diálogo e negociación B19
Coñecemento de outras culturas e costumes. B20
Motivación pola calidade. B21
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente B22
Orientación a resultados B23
Orientación ao cliente. B24
Hábito de estudo e método de traballo B25
Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias. B26
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. B27
Capacidade de improvisación e adaptación para enfrontarse a novas situacións. B28
Actitude vital positiva fronte ás innovacións sociais e tecnolóxicas B29
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico B30
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contidos
Temas Subtemas
INTRODUCIÓN DESENVOLVEMENTO DA MATERIA, DURACIÓN, ASISTENCIA, AVALIACIÓN E MATERIAIS.
PROXECTO PROFUNDIZACIÓN NA DEFINICIÓN DO PROXECTO, AS FASES DE EELABORACIÓN DUN PROXECTO, O PROXECTO DE EDIFICACIÓN. CONCRECIÓN DO CONTIDO DO MESMO.
METODOLOXÍA DO PROXECTO ZONAS, SUBZONAS, ÁREAS E INTERRELACIÓN ENTRE ÁREAS E ZONAS. COÑECEMENTO DO ESPAZO E DOS OBXECTOS QUE O OCUPAN. PROXECTAR ÁREAS DO EDIFICIO, DORMITORIO, ESTAR, COCIÑA, BAÑO, ETC.
METODOLOXÍA DO PROXECTO CONTEXTO Y MEDIOS DO PROXECTO. PROCESO METODOLÓXICO: ANÁLISE, SÍNTESE, AVALIACIÓN. ADECUACIÓN E COHERENCIA ENTRE A PROPOSTA E OS OBXECTIVOS. ELEMENTOS GRÁFICOS E DOCUMENTAIS DO PROXECTO.
PROXECTOS DE EXECUCIÓN. CASOS PRÁCTICOS CONSISTE NA ELABORACIÓN DE DOUS PROXECTOS AO LONGO DO CUADRIMESTRE.
-O PRIMEIRO REFÍRESE Á ANÁLISE, DESENVOLVEMENTO E PLANIFICACIÓN DUN ESPAZO COMERCIAL.
-O SEGUNDO DIRÍXESE AO ÁMBITO DE USO RESIDENCIA A TRAVÉS DA PLANIFICACIÓN DUN ESPAZO DESTINADO A VIVENDA DESENVOLVENDO O PROXECTO AXEITADO A TAL FIN.
AMBAS PRÁCTICAS DESENVOLVERANSE SOBRE O MARCO FÍSICO DUN MESMO EDIFICIO ELIXIDO ENTRE OS QUE PERTENZAN Á ZONA DO ENSANCHE OU CIDADE VELLA E TEÑA RECOÑECIDO NA ORDENACIÓN URBANÍSTICA DE APLICACIÓN UN CERTO GRAO DE PROTECCIÓN. ADEMÁS AS SÚAS CARACTERÍSTICAS SERÁN AS ADECUADAS PARA POSIBILITAR UNHA INTERVENCIÓN TÉCNICA EN MATERIA DE SUPRESIÓN DE BARREIRAS ARQUITECTÓNICAS COMO A INCORPORACIÓN DE EQUIPO ASCENSOR.
METODOLOXÍA DO PROXECTO CONTEXTO E MEDIOS DO PROXECTO. PROCESO METODOLÓXICO: ANÁLISE, SÍNTESE, AVALIACIÓN. ADECUACIÓN E COHERENCIA ENTRE A PROPOSTA E OS OBXECTIVOS. ELEMENTOS GRÁFICOS E DOCUMENTAIS DO PROXECTO.
EXPERIENCIAS COMPLEMENTARIAS -COMPATIBILIZÁNDOAS CO DESENVOLVEMENTO DO CURSO, PLANTÉANSE VISITAS A EMPRESAS DO SECTOR: SHOWROOMS DE ILUMINACIÓN, PREFABRICACIÓN, ...

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais 0 30 30
Portafolios do alumno 4 0 4
Prácticas de laboratorio 28 20 48
Sesión maxistral 8 0 8
Solución de problemas 4 0 4
Traballos tutelados 14 40 54
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais UTILIZACIÓN DA BIBLIOGRAFÍA CORRESPONDENTE.
Portafolios do alumno IRANSE GARDANDO TODOS OS TRABALLOS DO ALUMNO NUNHA CARPETA QUE EL MESMO DISEÑARÁ NO COMEZO DO CURSO. TERANSE SESIÓNS PERAOAIS COS ALUMNOS EN TITORÍAS PARA QUE FAGAN AUTOCORRECCIÓNS DOS TRABALLOS.
Prácticas de laboratorio SERVIRÁN ESTAS PRÁCTICAS PARA FACER CORRECCIÓNS DOS EXERCICIOS.
Sesión maxistral SEMANALMENTE ANTES DE QUE SE EXPOÑAN OS EXERCICIOS PRÁCTICOS, FARASE UNHA EXPOSICIÓN ORAL E NA PIZARRA DOS CONTIDOS POR PARTE DO PROFESOR QUE TRATARÁ DE TEMAS QUE VAI ABORDAR NA PRÁCTICA.
Solución de problemas FARANSE PUBLICAMENTE EN HORARIOS PRESENCIAIS ONDE TODOS PODERÁN INTERVIR DANDO O SEU PUNTO DE VISTA DA SOLUCIÓN.
Traballos tutelados PARTE DOS EXERCICIOS SERÁN PLANTEADOS E RESOLTOS EN HORARIO NON PRESENCIAL COA CORRESPONDENTE DISCUSIÓN E CORRECCIÓN DOS MESMOS EN HORARIO PRESENCIAL.

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Descrición
IRANSE GARDANDO TODOS OS TRABALLOS DO ALUMNO NUNHA CARPETA QUE EL MESMO DISEÑARÁ NO COMEZO DO CURSO. TERANSE SESIÓNS PERAOAIS COS ALUMNOS EN TITORÍAS PARA QUE FAGAN AUTOCORRECCIÓNS DOS TRABALLOS.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Portafolios do alumno IRANSE GARDANDO TODOS OS TRABALLOS DO ALUMNO NUNHA CARPETA QUE EL MESMO DISEÑARÁ NO COMEZO DO CURSO. TERANSE SESIÓNS PERAOAIS COS ALUMNOS EN TITORÍAS PARA QUE FAGAN AUTOCORRECCIÓNS DOS TRABALLOS. 2
Prácticas de laboratorio SERVIRÁN ESTAS PRÁCTICAS PARA FACER CORRECCIÓNS DOS EXERCICIOS. 51
Sesión maxistral SEMANALMENTE ANTES DE QUE SE EXPOÑAN OS EXERCICIOS PRÁCTICOS, FARASE UNHA EXPOSICIÓN ORAL E NA PIZARRA DOS CONTIDOS POR PARTE DO PROFESOR QUE TRATARÁ DE TEMAS QUE VAI ABORDAR NA PRÁCTICA. 2
Solución de problemas FARANSE PUBLICAMENTE EN HORARIOS PRESENCIAIS ONDE TODOS PODERÁN INTERVIR DANDO O SEU PUNTO DE VISTA DA SOLUCIÓN. 13
Traballos tutelados PARTE DOS EXERCICIOS SERÁN PLANTEADOS E RESOLTOS EN HORARIO NON PRESENCIAL COA CORRESPONDENTE DISCUSIÓN E CORRECCIÓN DOS MESMOS EN HORARIO PRESENCIAL. 30
Análise de fontes documentais UTILIZACIÓN DA BIBLIOGRAFÍA CORRESPONDENTE. 2
 
Observacións avaliación

PARA SUPERAR A ASIGNATURA, É NECESARIO A CORRECTA REALIZACIÓN DOS TRABALLOS ASÍ COMO O SEU SEGUIMENTO NA CLASE DE PRÁCTICAS.


Fontes de información
Bibliografía básica F. CHING (). ARQUITECTURA: FORMA, ESPACIO Y ORDEN. EDITORIAL GUSTAVO GILI
ERNST NEUFERT (). ARTE DE PROYECTAR EN ARQUITECTURA. EDITORIAL GUSTAVO GILI
GERARD ALLEN / RICHARD OIVER (). ARTE Y PROCESO DEL DIBUJO ARQUITECTÓNICO. EDIT. GG
F. ALCALDE (). BANCO DE DETALLES ARQUITECTÓNICOS. TECNOGRAPHIC S.L.
FRANCISCO DE GRACIA (). CONSTRUIR EN LO CONSTRUIDO: LA ARQUITECTURA COMO MODIFICACIÓN.
F. CHING Y STEVEN P. JOROSZEK (). DIBUJO Y PROYECTO. EDITORIAL GUSTAVO GILI
LEONARDO BENEVOLO (). DISEÑO DE LA CIUDAD. EDIT. GG
BRUNO MUNARI (). DISEÑO Y COMUNICACIÓN VISUAL. CONTRIBUCIÓN A UNA METODOLOGÍA DIDÁCTICA..
RUDOLF PRENZEL (). DISEÑO Y TÉCNICA DE LA REPRESENTACIÓN EN ARQUITECTURA. EDITORIAL GUSTAO GILI
JORGE SAINZ (). EL DIBUJO DE ARQUITECTURA. EDIT. NEREA
BOUDON / POUSIN (). EL DIBUJO EN LA CONCEPCIÓN ARQUITECTÓNICA. LIMUSA. NORIEGA EDITORES
INSTITUTO DE BIOMECÁNICA DE VALENCIA (1992). ERGONOMÍA Y MUEBLE.
E. J. MCCORMIK (1980). ERGONOMÍA. FACTORES HUMANOS EN INGENIERÍA Y DISEÑO. G.G.
S. GIEDION (). ESPACIO, TIEMPO Y ARQUITECTURA.. EDIT. DOSSAT
WUCIUS WON (). FUNDAMENTOS DEL DISEÑO BIDIMENSIONAL Y TRIDIMENSIONAL..
LEONARDO BENEVOLO (). HISTORIA DE LA ARQUITECTURA MODERNA. EDIT. GG
FERNÁNDEZ ALBA (). IDEOLOGÍA Y ENSEÑANZA DE LA ARQUITECTURA EN ESPAÑA. EDITORIAL TUCAR
J. PANERO, M. ZELNIK (1983). LAS DIMENSIONES HUMANAS EN LOS ESPACIOS INTERIORES. G.G.
F. CHING (). MANUAL DE DIBUJO ARQUITECTÓNICO. EDITORIAL GUSTAVO GILI
JONES CHRISTOPHER (). MÉTODOS DE DISEÑO..
LUDOVICO QUARONI (). PROYECTAR UN EDIFICIO: OCHO LECCIONES DE ARQUITECTURA. XARAIT EDICIONES
BRUNO ZEVI (). SABER VER LA ARQUITECTURA. EDIT. POSEIDON
K.D. PORTMAN (). SIGNOS Y SÍMBOLOS DE LOS DISEÑOS DE LA CONSTRUCCIÓN. EDITORIAL GUSTAVO GILI
HENRICH SCHMITT (). TRATADO DE LA CONSTRUCCIÓN. EDITORIAL GUSTAVO GILI

Bibliografía complementaria GONZÁLEZ VELAYOS, E. (). BREVE HISTORIA DE UNA LARGA PROFESIÓN. C.G.C.C.O.O.A.
PÉREZ GUERRA (). DICTÁMENES Y ESTUDIOS DE DERECHO URBANO. EDITORIAL MONTECORVO
RUÍZ SERRA, R. (). RÉGIMEN DE FINCAS RUINOSAS. EDITORIAL M.O.P.U.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Proxecto Fin de Grao/670G01036
Prácticas externas/670G01043

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Construción IV/670G01022

Materias que continúan o temario
Xeometría Descritiva/670G01004
Expresión Gráfica Arquitectónica I/670G01008
Construción I/670G01009
Construción II/670G01011
Expresión Gráfica Arquitectónica II/670G01013
Instalacións I/670G01014
Construción III/670G01017
Xeometría da Representación/670G01018
Estructuras I/670G01019
Topografía/670G01020
Proxectos Técnicos I/670G01023
Instalacións II/670G01024
Estruturas II/670G01025

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías