Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A2 |
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre os sistemas e aplicacións informáticas específicos e xerais utilizados no ámbito da edificación. |
A3 |
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. |
A5 |
Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos. |
A6 |
Coñecer e aplicar os distintos sistemas de representación así como as técnicas e procedementos de expresión gráfica aplicados á edificación e ás construcións arquitectónicas. |
A8 |
Deseñar, calcular e executar estruturas de edificación. |
A9 |
Deseñar, calcular e executar instalacións de edificación. |
A13 |
Realizar medicións, presupostos e avaliación de custos na edificación. |
A15 |
Redactar proxectos técnicos no ámbito da edificación. |
A18 |
Dirixir e xestionar o proceso de execución da obra. |
A27 |
Desenvolver auditorías de proxectos e de execución de obras. |
A29 |
Elaborar estudos, certificados, ditames, documentos e informes técnicos. |
A30 |
Elaborar peritacións, tasacións, valoracións e estudos de viabilidade económica. |
A31 |
Redactar, analizar, controlar, xestionar e desenvolver proxectos técnicos. |
A33 |
Analizar a viabilidade urbanística de solares e elaborar documentos relacionados co planeamento, xestión e control urbanístico. |
A34 |
Realizar asesoramentos inmobiliarios. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
B4 |
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo. |
B6 |
Capacidade para a toma de decisións. |
B7 |
Capacidade de traballo en equipo. |
B8 |
Capacidade para traballar nun equipo de carácter interdisciplinario. |
B12 |
Razoamento crítico. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B16 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B18 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
B19 |
Capacidade de liderado, diálogo e negociación. |
B20 |
Coñecemento de outras culturas e costumes. |
B21 |
Motivación pola calidade. |
B22 |
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente. |
B23 |
Orientación a resultados. |
B24 |
Orientación ao cliente. |
B25 |
Hábito de estudo e método de traballo. |
B26 |
Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias. |
B27 |
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. |
B28 |
Capacidade de improvisación e adaptación para enfrontarse a novas situacións. |
B29 |
Actitude vital positiva fronte ás innovacións sociais e tecnolóxicas. |
B30 |
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre os sistemas e aplicacións informáticas específicos e xerais utilizados no ámbito da edificación. |
A2
|
|
|
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. |
A3
|
|
|
Coñecer as técnicas e procesos de restauración, rehabilitación, acondicionamento, patoloxía, mantemento e conservación dos edificios en xeral e en particular aqueles específicos do patrimonio cultural constituído pola arquitectura popular e histórica galega |
A5
|
|
|
Coñecer e aplicar os distintos sistemas de representación así como as técnicas e procedementos de expresión gráfica aplicados á edificación e ás construcións arquitectónicas. |
A6
|
|
|
Deseñar, calcular e executar estruturas de edificación. |
A8
|
|
|
Deseñar, calcular e executar instalacións de edificación |
A9
|
|
|
Realizar medicións, presupostos e avaliación de custos na edificación |
A13
|
|
|
Redactar proxectos técnicos no ámbito da edificación. |
A15
|
|
|
Dirixir e xestionar o proceso de execución da obra |
A18
|
|
|
Desenvolver auditorías de proxectos e de execución de obras |
A27
|
|
|
Elaborar estudos, certificados, ditames, documentos e informes técnicos |
A29
|
|
|
Elaborar peritacións, tasacións, valoracións e estudos de viabilidade económica |
A30
|
|
|
Redactar, analizar, controlar, xestionar e desenvolver proxectos técnicos |
A31
|
|
|
Analizar a viabilidade urbanística de solares e elaborar documentos relacionados co planeamento, xestión e control urbanístico |
A33
|
|
|
Realizar asesoramentos inmobiliarios |
A34
|
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B1
|
|
Capacidade de organización e planificación |
|
B3
|
|
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información |
|
B4
|
|
Capacidade para a toma de decisións. |
|
B6
|
|
Capacidade de traballo en equipo |
|
B7
|
|
Capacidade para traballar nun equipo de carácter interdisciplinario |
|
B8
|
|
Recoñecemento e apreciación da diversidade e a multiculturalidade |
|
B12
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica |
|
B16
|
|
Iniciativa e espírito emprendedor |
|
B18
|
|
Capacidade de liderado, diálogo e negociación |
|
B19
|
|
Coñecemento de outras culturas e costumes. |
|
B20
|
|
Motivación pola calidade. |
|
B21
|
|
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente |
|
B22
|
|
Orientación a resultados |
|
B23
|
|
Orientación ao cliente. |
|
B24
|
|
Hábito de estudo e método de traballo |
|
B25
|
|
Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias. |
|
B26
|
|
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. |
|
B27
|
|
Capacidade de improvisación e adaptación para enfrontarse a novas situacións. |
|
B28
|
|
Actitude vital positiva fronte ás innovacións sociais e tecnolóxicas |
|
B29
|
|
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico |
|
B30
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCIÓN |
DESENVOLVEMENTO DA MATERIA, DURACIÓN, ASISTENCIA, AVALIACIÓN E MATERIAIS.
|
PROXECTO |
PROFUNDIZACIÓN NA DEFINICIÓN DO PROXECTO, AS FASES DE EELABORACIÓN DUN PROXECTO, O PROXECTO DE EDIFICACIÓN. CONCRECIÓN DO CONTIDO DO MESMO. |
METODOLOXÍA DO PROXECTO |
ZONAS, SUBZONAS, ÁREAS E INTERRELACIÓN ENTRE ÁREAS E ZONAS. COÑECEMENTO DO ESPAZO E DOS OBXECTOS QUE O OCUPAN. PROXECTAR ÁREAS DO EDIFICIO, DORMITORIO, ESTAR, COCIÑA, BAÑO, ETC. |
METODOLOXÍA DO PROXECTO |
CONTEXTO Y MEDIOS DO PROXECTO. PROCESO METODOLÓXICO: ANÁLISE, SÍNTESE, AVALIACIÓN. ADECUACIÓN E COHERENCIA ENTRE A PROPOSTA E OS OBXECTIVOS. ELEMENTOS GRÁFICOS E DOCUMENTAIS DO PROXECTO. |
PROXECTOS DE EXECUCIÓN. CASOS PRÁCTICOS |
CONSISTE NA ELABORACIÓN DE DOUS PROXECTOS AO LONGO DO CUADRIMESTRE.
-O PRIMEIRO REFÍRESE Á ANÁLISE, DESENVOLVEMENTO E PLANIFICACIÓN DUN ESPAZO COMERCIAL.
-O SEGUNDO DIRÍXESE AO ÁMBITO DE USO RESIDENCIA A TRAVÉS DA PLANIFICACIÓN DUN ESPAZO DESTINADO A VIVENDA DESENVOLVENDO O PROXECTO AXEITADO A TAL FIN.
AMBAS PRÁCTICAS DESENVOLVERANSE SOBRE O MARCO FÍSICO DUN MESMO EDIFICIO ELIXIDO ENTRE OS QUE PERTENZAN Á ZONA DO ENSANCHE OU CIDADE VELLA E TEÑA RECOÑECIDO NA ORDENACIÓN URBANÍSTICA DE APLICACIÓN UN CERTO GRAO DE PROTECCIÓN. ADEMÁS AS SÚAS CARACTERÍSTICAS SERÁN AS ADECUADAS PARA POSIBILITAR UNHA INTERVENCIÓN TÉCNICA EN MATERIA DE SUPRESIÓN DE BARREIRAS ARQUITECTÓNICAS COMO A INCORPORACIÓN DE EQUIPO ASCENSOR.
|
METODOLOXÍA DO PROXECTO |
CONTEXTO E MEDIOS DO PROXECTO. PROCESO METODOLÓXICO: ANÁLISE, SÍNTESE, AVALIACIÓN. ADECUACIÓN E COHERENCIA ENTRE A PROPOSTA E OS OBXECTIVOS. ELEMENTOS GRÁFICOS E DOCUMENTAIS DO PROXECTO. |
EXPERIENCIAS COMPLEMENTARIAS |
-COMPATIBILIZÁNDOAS CO DESENVOLVEMENTO DO CURSO, PLANTÉANSE VISITAS A EMPRESAS DO SECTOR: SHOWROOMS DE ILUMINACIÓN, PREFABRICACIÓN, ... |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
0 |
30 |
30 |
Portafolios do alumno |
4 |
0 |
4 |
Prácticas de laboratorio |
28 |
20 |
48 |
Sesión maxistral |
8 |
0 |
8 |
Solución de problemas |
4 |
0 |
4 |
Traballos tutelados |
14 |
40 |
54 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
UTILIZACIÓN DA BIBLIOGRAFÍA CORRESPONDENTE. |
Portafolios do alumno |
IRANSE GARDANDO TODOS OS TRABALLOS DO ALUMNO NUNHA CARPETA QUE EL MESMO DISEÑARÁ NO COMEZO DO CURSO. TERANSE SESIÓNS PERAOAIS COS ALUMNOS EN TITORÍAS PARA QUE FAGAN AUTOCORRECCIÓNS DOS TRABALLOS. |
Prácticas de laboratorio |
SERVIRÁN ESTAS PRÁCTICAS PARA FACER CORRECCIÓNS DOS EXERCICIOS. |
Sesión maxistral |
SEMANALMENTE ANTES DE QUE SE EXPOÑAN OS EXERCICIOS PRÁCTICOS, FARASE UNHA EXPOSICIÓN ORAL E NA PIZARRA DOS CONTIDOS POR PARTE DO PROFESOR QUE TRATARÁ DE TEMAS QUE VAI ABORDAR NA PRÁCTICA. |
Solución de problemas |
FARANSE PUBLICAMENTE EN HORARIOS PRESENCIAIS ONDE TODOS PODERÁN INTERVIR DANDO O SEU PUNTO DE VISTA DA SOLUCIÓN. |
Traballos tutelados |
PARTE DOS EXERCICIOS SERÁN PLANTEADOS E RESOLTOS EN HORARIO NON PRESENCIAL COA CORRESPONDENTE DISCUSIÓN E CORRECCIÓN DOS MESMOS EN HORARIO PRESENCIAL. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
IRANSE GARDANDO TODOS OS TRABALLOS DO ALUMNO NUNHA CARPETA QUE EL MESMO DISEÑARÁ NO COMEZO DO CURSO. TERANSE SESIÓNS PERAOAIS COS ALUMNOS EN TITORÍAS PARA QUE FAGAN AUTOCORRECCIÓNS DOS TRABALLOS. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
IRANSE GARDANDO TODOS OS TRABALLOS DO ALUMNO NUNHA CARPETA QUE EL MESMO DISEÑARÁ NO COMEZO DO CURSO. TERANSE SESIÓNS PERAOAIS COS ALUMNOS EN TITORÍAS PARA QUE FAGAN AUTOCORRECCIÓNS DOS TRABALLOS. |
2 |
Prácticas de laboratorio |
SERVIRÁN ESTAS PRÁCTICAS PARA FACER CORRECCIÓNS DOS EXERCICIOS. |
51 |
Sesión maxistral |
SEMANALMENTE ANTES DE QUE SE EXPOÑAN OS EXERCICIOS PRÁCTICOS, FARASE UNHA EXPOSICIÓN ORAL E NA PIZARRA DOS CONTIDOS POR PARTE DO PROFESOR QUE TRATARÁ DE TEMAS QUE VAI ABORDAR NA PRÁCTICA. |
2 |
Solución de problemas |
FARANSE PUBLICAMENTE EN HORARIOS PRESENCIAIS ONDE TODOS PODERÁN INTERVIR DANDO O SEU PUNTO DE VISTA DA SOLUCIÓN. |
13 |
Traballos tutelados |
PARTE DOS EXERCICIOS SERÁN PLANTEADOS E RESOLTOS EN HORARIO NON PRESENCIAL COA CORRESPONDENTE DISCUSIÓN E CORRECCIÓN DOS MESMOS EN HORARIO PRESENCIAL. |
30 |
Análise de fontes documentais |
UTILIZACIÓN DA BIBLIOGRAFÍA CORRESPONDENTE. |
2 |
|
Observacións avaliación |
PARA SUPERAR A ASIGNATURA, É NECESARIO A CORRECTA REALIZACIÓN DOS TRABALLOS ASÍ COMO O SEU SEGUIMENTO NA CLASE DE PRÁCTICAS.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
F. CHING (). ARQUITECTURA: FORMA, ESPACIO Y ORDEN. EDITORIAL GUSTAVO GILI
ERNST NEUFERT (). ARTE DE PROYECTAR EN ARQUITECTURA. EDITORIAL GUSTAVO GILI
GERARD ALLEN / RICHARD OIVER (). ARTE Y PROCESO DEL DIBUJO ARQUITECTÓNICO. EDIT. GG
F. ALCALDE (). BANCO DE DETALLES ARQUITECTÓNICOS. TECNOGRAPHIC S.L.
FRANCISCO DE GRACIA (). CONSTRUIR EN LO CONSTRUIDO: LA ARQUITECTURA COMO MODIFICACIÓN.
F. CHING Y STEVEN P. JOROSZEK (). DIBUJO Y PROYECTO. EDITORIAL GUSTAVO GILI
LEONARDO BENEVOLO (). DISEÑO DE LA CIUDAD. EDIT. GG
BRUNO MUNARI (). DISEÑO Y COMUNICACIÓN VISUAL. CONTRIBUCIÓN A UNA METODOLOGÍA DIDÁCTICA..
RUDOLF PRENZEL (). DISEÑO Y TÉCNICA DE LA REPRESENTACIÓN EN ARQUITECTURA. EDITORIAL GUSTAO GILI
JORGE SAINZ (). EL DIBUJO DE ARQUITECTURA. EDIT. NEREA
BOUDON / POUSIN (). EL DIBUJO EN LA CONCEPCIÓN ARQUITECTÓNICA. LIMUSA. NORIEGA EDITORES
INSTITUTO DE BIOMECÁNICA DE VALENCIA (1992). ERGONOMÍA Y MUEBLE.
E. J. MCCORMIK (1980). ERGONOMÍA. FACTORES HUMANOS EN INGENIERÍA Y DISEÑO. G.G.
S. GIEDION (). ESPACIO, TIEMPO Y ARQUITECTURA.. EDIT. DOSSAT
WUCIUS WON (). FUNDAMENTOS DEL DISEÑO BIDIMENSIONAL Y TRIDIMENSIONAL..
LEONARDO BENEVOLO (). HISTORIA DE LA ARQUITECTURA MODERNA. EDIT. GG
FERNÁNDEZ ALBA (). IDEOLOGÍA Y ENSEÑANZA DE LA ARQUITECTURA EN ESPAÑA. EDITORIAL TUCAR
J. PANERO, M. ZELNIK (1983). LAS DIMENSIONES HUMANAS EN LOS ESPACIOS INTERIORES. G.G.
F. CHING (). MANUAL DE DIBUJO ARQUITECTÓNICO. EDITORIAL GUSTAVO GILI
JONES CHRISTOPHER (). MÉTODOS DE DISEÑO..
LUDOVICO QUARONI (). PROYECTAR UN EDIFICIO: OCHO LECCIONES DE ARQUITECTURA. XARAIT EDICIONES
BRUNO ZEVI (). SABER VER LA ARQUITECTURA. EDIT. POSEIDON
K.D. PORTMAN (). SIGNOS Y SÍMBOLOS DE LOS DISEÑOS DE LA CONSTRUCCIÓN. EDITORIAL GUSTAVO GILI
HENRICH SCHMITT (). TRATADO DE LA CONSTRUCCIÓN. EDITORIAL GUSTAVO GILI |
|
Bibliografía complementaria
|
GONZÁLEZ VELAYOS, E. (). BREVE HISTORIA DE UNA LARGA PROFESIÓN. C.G.C.C.O.O.A.
PÉREZ GUERRA (). DICTÁMENES Y ESTUDIOS DE DERECHO URBANO. EDITORIAL MONTECORVO
RUÍZ SERRA, R. (). RÉGIMEN DE FINCAS RUINOSAS. EDITORIAL M.O.P.U. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Proxecto Fin de Grao/670G01036 | Prácticas externas/670G01043 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Xeometría Descritiva/670G01004 | Expresión Gráfica Arquitectónica I/670G01008 | Construción I/670G01009 | Construción II/670G01011 | Expresión Gráfica Arquitectónica II/670G01013 | Instalacións I/670G01014 | Construción III/670G01017 | Xeometría da Representación/670G01018 | Estructuras I/670G01019 | Topografía/670G01020 | Proxectos Técnicos I/670G01023 | Instalacións II/670G01024 | Estruturas II/670G01025 |
|
|