Datos Identificativos 2011/12
Asignatura (*) Estrutura de Computadores II Código 614111306
Titulación
ENXEÑEIRO EN INFORMÁTICA
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 7
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Electrónica e Sistemas
Coordinación
Fraguela Rodriguez, Basilio Bernardo
Correo electrónico
basilio.fraguela@udc.es
Profesorado
Fraguela Rodriguez, Basilio Bernardo
Padron Gonzalez, Emilio Jose
Correo electrónico
basilio.fraguela@udc.es
emilio.padron@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descrición xeral O obxectivo desta asignatura é o estudo da arquitectura, organización, función e deseño dos subsistemas de memoria, buses e E/S dun computador.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos.
A4 Coñecer e aplicar diferentes protocolos de comunicación e sistemas de xestión de rede.
A10 Saber especificar, deseñar e implementar unha política de seguridade no sistema.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B11 Razoamento crítico.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer e comprender o funcionamento da xerarquía de memoria e do sistema de E/S dos computadores A1
A4
B2
B3
B11
C1
C2
C6
C8
Avaliar a adecuación dun sistema de computación a uns requerimentos A1
A4
B2
B3
B11
C6
Optimizar un código de xeito que faga o mellor aproveitamento das características do hardware dun sistema de computación, incluíndo os elementos de E/S A10
B2
B3
C3
C6

Contidos
Temas Subtemas
1. Introducción ós Sistemas de Memoria
1. Conceptos básicos
2. A Xerarquía de Memoria
2. A Memoria Caché 1. Introducción ás Cachés
2. Operación dun Sistema Caché
3. Rendemento da Caché
4. Técnicas de Optimización das Cachés
5. Coherencia Caché
3. A Memoria Principal
1. Tipos de Memorias RAM e ROM
2. Organización das Memorias
3. Memorias Entrelazadas
4. A Memoria Virtual 1. Introducción á Memoria Virtual
2. Memoria Virtual Paxinada
3. Memoria Virtual Segmentada
4. Memoria Virtual Segmentada con Paxinación
5. Organización de Entrada/Saída 1. Medidas de Rendimiento
2. Módulos de E/S
3. E/S programada
4. E/S mediante interrupcines
5. Acceso directo a memoria
6. Canales y procesadores de E/S
6. Interconexión con buses 1. Introducción. Estructura e uso básico
2. Elementos de deseño dun bus
3. Arbitraxe do bus
4. Exemplos de buses estándar
7 .Periféricos 1. Introducción
2. Dispositivos de almacenamento
3. Hardware gráfico

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 34 51 85
Prácticas de laboratorio 26 26 52
Solución de problemas 7 14 21
Proba obxectiva 4 0 4
Seminario 4 4 8
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral As clases teóricas, nas que se expón o contido de cada tema. O alumno disporá de copias das transparencias con anterioridade e o profesor promoverá unha actitude activa, realizando preguntas que permitan aclarar aspectos concretos e deixando cuestións abertas para a reflexión do alumno.
Prácticas de laboratorio Reaiizaránse en grupos de dúas persoas polo que fomentan o traballo cooperativo. Permitirán aos alumnos familiarizarse cos aspectos prácticos da asignatura. A maiores as sesións completaránse cunha serie de cuestionarios en moodle que permiten ao alumno comprobar o nivel de coñecemento acadado nestas sesións prácticas.
Solución de problemas Clases nas que o profesor resolverá un número reducido e significativo de problemas que permitirán fixar os conceptos tratados nas clases maxistrais e comprobar como estos se aplican de forma práctica.
Proba obxectiva Proba dos coñecementos adquiridos nas clases teóricas, as prácticas e os seminarios.
Seminario Introduccións a aspectos prácticos da asignatura e as ferramentas a empregar no laboratorio.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Descrición
Nas prácticas de laboratorio, tutorías e preguntas en clases maxistrais, de problemas, e seminarios.

Sesión maxistral: Recoméndase a asistencia a tutorías como método de axuda á autoevaluación do progreso do estudiante nos coñecemientos adquiridos e que son a base de posteriores sesións maxistrais. Ó final de cada clase maxistral o profesor abrirá un turno de preguntas nas que o alumno poderá formular as súas dúbidas sobre o explicado na sesión.

Prácticas de laboratorio:
Considerase interesante o seguimento personalizado durante a realización destas probas, de xeito que o profesor poida orientar ó estudiante nos pasos que va tomando, máxime cando coa nova metodoloxía docente imprantada nas prácticas o estudante vese estimulado a analizar os aspectos prácticos da materia á luz dos cuestionarios que se lle plantexan en moodle en cada sesión práctica.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Exame escrito 100
 
Observacións avaliación

É obrigatoria a entrega do material relativa ás mesmas que o profesor requira para poder presentarse aos exames escritos. Estos exames consistirán na realización de probas obxectivas nas que, en total, o 20% da calificación corresponderá a coñecementos impartidos/acadados nas prácticas de laboratorio e o 80%  corresponderá a coñecementos impartidos/acadados nas sesións maxistrais. Algunhas das probas obxectivas terán lugar nas sesións prácticas.




Fontes de información
Bibliografía básica H.L. Hennessy y D. A. Patterson (2003). Computer Architecture. A Quantitative Approach.. Morgan Kaufmann Publishers
D. A. Patterson y J. L. Hennessy (2005). Computer Organization and Design. Morgan Kaufmann Publishers
W. Stallings (2006). Organizacion y Arquitectura de Computadores. Prentice Hall

Bibliografía complementaria C. Hamacher, Z. Vranesic y S. Zaky (2003). Organización de computadores. Mc Graw Hill
F. García, J. Carretero, J.D. García y D. Expósito (2009). Problemas Resueltos de Estructura de Computadores. Paraninfo
T. Möller, E. Haines, N. Hoffman (2008). Real-time Rendering . Wellesley, Mass. : A K Peters


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Arquitectura e Enxeñaría de Computadores/614111401

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Sistemas Operativos II/614111302

Materias que continúan o temario
Tecnoloxía de Computadores/614111104
Programación/614111109
Sistemas Operativos I/614111203
Estrutura de Computadores I/614111208

Observacións
Recoméndase empregar as ferramentas dispoñibles nas sesións prácticas para responder aos cuestionarios sobre as mesmas, así como facer un estudio detallado destes cuestionarios de cara á preparación da parte práctica da proba obxectiva.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías