Datos Identificativos 2011/12
Asignatura (*) Coñecemento do Medio Natural, Social e Cultural I Código 652111205
Titulación
MESTRE: ESPECIALIDADE EN EDUCACIÓN INFANTIL
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo Anual
Segundo Troncal 5
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas
Pedagoxía e Didáctica
Coordinación
Vega Marcote, Pedro
Correo electrónico
pedro.vega.marcote@udc.es
Profesorado
Magdalena Vidal, Maria Victoria
Vega Marcote, Pedro
Correo electrónico
victoria.magdalena@udc.es
pedro.vega.marcote@udc.es
Web
Descrición xeral Es una asignatura que busca que los/las estudiantes de maestro tomen conciencia de como el conocimiento del entorno social y cultural del niño de Educación Infantil contribuye a la socialización de éste. Es relevante, pués, que eses estudiantes adquieran conocimientos teórico-prácticos que puedan favorecer en estos niños el proceso de descubrimiento y representación de los diferentes contextos que componen el entorno infantil, así como facilitar su inserción en ellos, de manera reflexiva y participativa.
Esta materia tiene sentido en función da complementariedade con outras materias, planteando propuestas didácticas globalizadas. El entorno social no puede ser conocido sin relacionarlo con el entorno físico natural y sin la utilización de los distintos lenguajes, matemático, oral, escrito, musical y plástico, así como el desplazamiento por ese entorno necesita el conocimiento del propio cuerpo, así como de su ubicación espacial. Por todo ello el futuro maestro deberá de saber plantear situaciones de aprendizaje que permitan a los niños ampliar su conocimiento del mundo y desarrollar habilidades, destrezas y competencias nuevas. El medio es la realidad en la que se aprende y sobre lo que se aprende.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Capacidade para comprender a complexidade dos procesos educativos en xeral e dos procesos de ensino-aprendizaxe en particular (fins e funcións da educación e do sistema educativo, teorías do desenvolvemento e da aprendizaxe, o contorno cultural e social e o ámbito institucional e organizativo da escola, o deseño e desenvolvemento do currículo, o rol docente...).
A2 Coñecemento dos contidos para ensinar, comprendendo a súa singularidade epistemolóxica e a especificidade da súa didáctica.
A3 Analizar criticamente as concepcións da educación emanadas da investigación, así como as propostas curriculares da Administración educativa.
A4 Deseñar e desenvolver proxectos educativos e unidades de programación que permitan adaptar o currículo ao contexto sociocultural.
A5 Desenvolver estratexias que promovan a aprendizaxe autónoma e cooperativa do alumnado.
A6 Organizar o ensino no marco dos paradigmas epistemolóxicos das áreas, empregando de forma integrada os saberes disciplinares, transversais e multidisciplinares, axeitados ao respectivo nivel educativo.
A7 Preparar, seleccionar, construír e empregar materiais didácticos, incorporando axeitadamente as TIC.
A17 Coñecer os fundamentos científicos das áreas que conforman o currículo da educación infantil, así como as teorías sobre a adquisición e o desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes.
A18 Coñecer a metodoloxía científica e promover o pensamento científico e a experimentación.
A19 Adquirir coñecementos didácticos relacionados coas distintas áreas co fin de crear un marco teórico que permita reflexionar sobre a práctica docente para mellorala.
A27 Ser capaz de utilizar o principio de "globalización" para programar actividades e tarefas educativas no ámbito da educación infantil.
A40 Ser quen de fomentar o interese polo medio natural, social e cultural e promover comportamentos respectuosos.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, autocrítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa e espírito emprendedor.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B9 Autonomía na aprendizaxe.
B10 Capacidade de análise e síntese.
B11 Capacidade de búsqueda e manexo de información.
B12 Capacidade de organización e planificación.
B14 Capacidade para detectar as súas propias necesidades de aprendizaxe ao longo da vida.
B15 Capacidade para asumir a necesidade dun desenvolvemento profesional continuo, a través da reflexión sobre a propia práctica.
B17 Capacidade para presentar, defender e debater ideas utilizando argumentos sólidos.
B20 Coñecemento doutras culturas e doutros costumes.
B24 Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
1.- Desenvolver el conocimiento práctico-profesional de los estudiantes de maestro, aprendiendo a transferir el conocimiento teórico adquirido a un diseño práctico en el que se plantee el estudio del medio. A2
A4
A5
A6
A7
A17
A19
A27
A40
B1
B4
B5
B9
B11
B12
B15
B17
B20
B24
C1
C4
C6
C7
C8
2.- Saber justificar el diseño práctico realizado desde las distintas perspectivas: epistemológica, socioantropológica y psicopedagógica. A1
A2
A17
A19
B15
B17
C1
3.- Conocer lo que hay que enseñar, es decir la especificidad de la asignatura de Conocimiento del medio, su singularidad epistemológica y la especificidad de su didáctica. A2
A17
A18
A19
B14
B15
B20
C4
C7
4.- Desenvolver la capacidad para analizar y cuestionar otras propuestas curriculares emanadas de la Adminstración educativa y de otros ámbitos (investigación educativa). . A3
A17
B3
B10
C1
C6

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías