Competencias do título |
Código
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Competencias da titulación
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A4 |
Coñecer os problemas que se presentan no ámbito da intervención logopédica na atención temperá desde un punto de vista educativo. |
A30 |
Reflexionar sobre procedementos que permiten xestionar a aprendizaxe do alumno. |
A34 |
Coñecer e dominar as estratexias de avaliación e intervención temperá. |
A54 |
Capacidade para estruturar o entorno físico e social para o desenvolvemento de oportunidades para a comunicación. |
A60 |
Promover actitudes de solidariedade, respecto e apoio para coas persoas con trastornos psicolóxicos. |
A66 |
Capacidade de análise e discusión en grupo de contidos teóricos e procedimentais. |
A81 |
Comprender, valorar e incorporar á praxe profesional as producións científicas que sustentan o desenvolvemento profesional do/a logopeda. |
A83 |
Coñecer e dominar o acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
A85 |
Avaliar a propia intervención profesional para optimizala. |
A87 |
Aprender autonomamente, e acadar un grao de motivación que lle permita facelo de maneira continuada. |
B2 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B4 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B9 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
B10 |
Capacidade para motivarse e procurar a calidade na actuación profesional. |
B11 |
Capacidade de tomar decisións, asumindo a responsabilidade. |
B12 |
Traballar en equipo e, no seu caso, de forma interdisciplinaria. |
B13 |
Ter compromiso ético. |
B14 |
Ser creativo no exercicio da profesión. |
B15 |
Tomar decisións con autonomía e responsabilidade. |
B16 |
Destreza e empatía nas relacións interpersoais. |
B18 |
Capacidade de se adaptar aos cambios. |
B19 |
Resolver problemas. |
B20 |
Razoar de forma crítica. |
B21 |
Capacidade de análise e síntese. |
B22 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B24 |
Ter iniciativa e espírito emprendedor. |
B26 |
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. |
B27 |
Saber expresarse en público. |
B28 |
Pór en valor a súa profesión no contorno en que desenvolve o seu traballo. |
B29 |
Adoptar unha actitude positiva e paciente. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Analizar y discutir grupalmente situaciones de comunicación que viven los niños y niñas de Educación Infantil y los problemas educativos que se presentan en el ámbito de la intervención contruyendo conocimiento crítico al respecto |
AP2 AP15 AP17 AP27 AP30 AP33 AP42 AP43
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BP1 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP11 BP12 BP13 BP14 BP15 BP17 BP18 BP19 BP20 BP21 BP23 BP25 BP26 BP27 BP28
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CM1 CM4 CM7
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Contruir principios de procedimientos útiles para conceptualizar críticamente los problemas que se plantea el ámbito de la intervención para el desarrollo de la comunicación en la atención temprana desde un punto de vista educativo |
AP2 AP15 AP17 AP27 AP30 AP42 AP43
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BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP12 BP13 BP14 BP15 BP18 BP19 BP20
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CM1
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Utilizar la bibliografía propuesta de forma crítica, siendo capaz de discutir las ideas de forma colectiva y de expresar por escrito las reflexiones que a propósito de la práctica logopedica en la atención temprana las mismas les provocan |
AP2 AP15 AP17 AP27 AP30 AP33 AP40 AP41 AP42 AP43
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BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP8 BP9 BP12 BP13 BP14 BP15 BP18 BP19 BP20 BP21 BP23 BP25 BP26
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Discutir y construir conocimiento crítico acerca de los valores presentes en las prácticas de la intervención logopédica en la atención temprana |
AP2 AP15 AP17 AP30
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BP1 BP3 BP5 BP6 BP8 BP9 BP18 BP19 BP21
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CM1 CM4 CM7
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema I: La infancia como constructo idelógico. |
Infancia y sociedad de mercado
El peso de los medios de comunicación en las concepciones tanto de la infancia, como acerca de la misma.
Cultura infantil y multinacionales.
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Tema II: El papel de la Atención Temprana en la Educación de las primeras edades. |
Planteamientos curriculares de la Educación Infantil
El ámbito de experiencia de la Comunicación y la representación |
Tema III:Conflictos y dilemas éticos implícitos en las prácticas para potenciar el desarrollo de la comunicación en las edades tempranas. |
Papel de los otros como mediadores.
La complejidad de los aprendizajes comunicativos en la Educación Infantil.
La búsqueda de su inclusión social.
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Tema IV: La concepción de la práctica logopédica en las edades tempranas como educativa. |
La discusión de valores en las prácticas logopédicas.
Papel de la atención temprana en la reproducción y transformación de una cultura.
Dilemas e incertidumbres didácticas en la intervención. El logopeda como actor social crítico.
Dilemas éticos en la elección de materiales y recursos destinados al desarrollo de la comunicación en la atención temprana.
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Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
10 |
0 |
10 |
Sesión maxistral |
4 |
0 |
4 |
Traballos tutelados |
2 |
21 |
23 |
Lecturas |
0 |
10 |
10 |
Actividades iniciais |
1 |
0 |
1 |
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Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Se discutirán colectivamente las lecturas propuestas, así como los casos y/o situaciones problema presentadas por la profesora y el alumnado |
Sesión maxistral |
La profesora desarrollará los puntos que se consideran claves en el programa de la materia |
Traballos tutelados |
Se tutorizarán de forma individual los trabajos que va a desarrollar el alumnado, atendiendo sus dudas y enriqueciendo sus planteamientos |
Lecturas |
El alumnado realizará lecturas individuales que servirán de base para las discusiones en el aula y los trabajos tutelados |
Actividades iniciais |
Se analizarán en clase las experiencias previas del alumnado y sus concepciones |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Traballos tutelados |
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Descrición |
Se realizarán 3 revisiones de los trabajos. Una revisión inicial donde el alumnado explicará su propuesta de trabajo, una segunda revisión para explicar el desarrollo del trabajo y una tercera para ver el resultado y realizar la autoevaluación. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Descrición
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Cualificación
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Traballos tutelados |
Trabajo desarrollado en pequeño grupo que se plasmará en un informe final y que dará cuenta de las siguientes cuestiones
. Definición de una situación problema.
. Propuesta de intervención
. Discusión bibliográfica
. Proceso de trabajo seguido
. Autoevaluación
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100 |
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Observacións avaliación |
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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BERSTEIN, B. (1975). Clases, códigos y control. Akal Universitaria
CHOMSKY, N. Y RAMONET, I. (1995). Cómo nos venden la moto. Barcelona. Icaria
GIROUX, H. (1997). Cruzando límites. Trabajadores culturales y políticas educativas. Barcelona. Paidós
STEINBERG, SH. Y KINCHELOE, J.L. (2000). Cultura infantil y multinacionales. Madrid. Morata
SÁNCHEZ BLANCO, C. (2001). De la educación infantil y su crítica. Sevilla. MCEP
SÁNCHEZ BLACO, C. (2000). Dilemas de la Educación Infantil. Sevilla.MCEP
BARTON, L. (Comp.) (1998). Discapacidad y sociedad. Madrid. Morata
ROLLAND, J.S. (2001). Familias, enfermedad y discapacidad. Barcelona. Gedisa
RODARI, G. (1985). Gramática de la Fantasía. Fontanela
DEMAUSE, L. y OTROS (1982). Historia de la infancia. Madrid. Alianza Editorial
SARTORI, G. (1998). Homo videns. La sociedad teledirigida. Madrid. Taurus
GUITART, R.M. (2003). jugar y divertirse sin excluir. Barcelona. Graó
SÁNCHEZ BLANCO, C. (2006). La cooperación en la educación infantil (2ªed.). A Coruña. Universidade da Coruña
RIVIÈRE, M. (1995). La década de la decencia. Barcelona. Anagrama
BORDIEU, P. (1998). La dominación masculina. Barcelon. Anagrama
LIPOVESTSKY, G. (1994). la era del vacío. Madrid. Anagrama
GALENAO, E. (2000). La escuela patas arriba. Madrid. Siglo XXI
SUÁREZ-OROZCO,C. Y SUÁREZ-OROZCO, M. (2003). La infancia de la inmigración. Madrid. Morata
FREIRE, P. (1990). La naturaleza política de la educación. MEC/Paidós
BRUCKNER, P. (1996). La tentación de la inocencia. Barcelona.Anagrama
RAMONET, I. (1998). La tiranía de la comunicación. Madrid. Debate
ROSS EPP, J. Y WATKINSON, A. (1999). La violencia en el sistema educativo.- Del daño que las escuelas causan a los niños. Madrid. La Muralla
VARELA, J. y URÍA, F. (1986). Las redes de la psicología. Madrid. Libertarias
LÓPEZ MELERO, M. Y GUERRERO LÓPEZ, J.F. (1993). Lecturas sobre integración escolar y social. Barcelona. Paidós
CUMMINS, J. (2005). Lenguaje, poder y pedagogía. Madrid. Morata
GIROUX, H. (1990). Los profesores como intelectuales. Hacia una Pedagogía Crítica del Aprendizaje. Barcelona. Paidós/MEC
Lipovestsky, G. (2004). Los tiempos hipermodernos. Barcelona.Anagrama
FERREIRO, E. (2001). NIños que piensan sobre escritura. Madrid. Siglo XXI
AYUSTE, A. Y FLECHA, R. y OTROS (1999). Planteamientos de la pedagogía crítica. Comunicar y transsformar. Graó. Barcelona
BERSTEIN, B. (1990). Poder, educación y conciencia. Barcelona. El Roure
VARELA J. y ÁLVAREZ URÍA, F. (1989). Sujetos frágiles. Ensayos de sociología de la desviación. México. FCE
CABANELLAS I. Y ESLAVA, C. (Coor) (2006). Territorios de la infancia. Barcelona. Graó
SÁNCHEZ BLANCO, C. (2006). Violencia física y construcción de identidades. Propuestas de reflexión crítica para las escuelas infantiles. Barcelon. Graó
ALFIERI, F. (1995). Volver a pensar la Educación. Vol. I y II. Madrid. Morata |
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Bibliografía complementaria
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ALDÁMIZ-ECHEBARRÍA, M.M., ¿Cómo hacerlo?. Propuestas para educar en la diversidad, Barcelona, Graó, 2003.
APPLE, M.W. y BEANE, J.A. (1997) (Comps.), Escuelas democráticas, Madrid, Morata.
ARDANAZ, L. y OTROS (2004): La escuela inclusiva. Prácticas y reflexiones,
Barcelona, Graó.
AYUSTE, A., FLECHA, R., LÓPEZ PALMA, F. Y LLERAS, J., Planteamientos de la pedagogía crítica. Comunicar y Transformar, Barcelona, Graó, 1999.
BARTON, L. (Comp.) (1996), Discapacidad y sociedad, Madrid, Morata, 1998.
BOURDIEU, Pierre, la dominación masculina, Barcelona, Anagrama.
CASTELLS, R., FLECHA, R. y Otros, Nuevas perspectivas críticas en educación, Barcelona, Paidós, 1994.
CHOMSKY, Noan y RAMONET, Ignacio, Cómo nos venden la moto, Barcelona, Icaria, 1995.
GALEANO, E (2000), La escuela patas arriba, Madrid, Siglo XXI.
GIMENO SACRISTÁN, José y Otros, Atención a la diversidad, Barcelona, Graó, 2003.
GIROUX, H.A. (1988), La escuela y la lucha por la ciudadanía, Madrid, S. XXI, 1993.
HARGREAVES, A. Y FULLAN, O., Hay algo por lo que merezca luchar en la escuela, Morón, MCEP, 1997.
KINCHELOE, J.L. (2000): Repensar el multiculturalismo, Barcelona, Octaedro.
LÓPEZ MELERO, M. Y GUERRERO LÓPEZ, J.F. (1993), Lecturas sobre integración escolar y social, Barcelona, Paidós.
MARTÍNEZ, R. (1999), Estructura social y estratificación. Reflexiones sobre las desigualdades sociales, Madrid, Miño y Dávila. (2320)
PÉREZ DE LARA FERRÉ, N., La capacidad de ser sujeto, Barcelona, Laertes, 1998.
RIVIÈRE, Margarita (1992), Lo cursi y el poder de la moda, Madrid, Espasa Calpe.
ROLLAND, J.S. (2001), Familias, enfermedad y discapaciedad, Barcelona, Gedisa.
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que continúan o temario |
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