Datos Identificativos 2011/12
Asignatura (*) Autorregulación cognitivo-comportamental Código 652438022
Titulación
MESTRADO UNIVERSITARIO EN PSICOLOXÍA APLICADA
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinación
Rodriguez Martinez, Susana
Correo electrónico
susana@udc.es
Profesorado
Rodriguez Martinez, Susana
Correo electrónico
susana@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A5 Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica.
A12 Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada.
A13 Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B6 Razoamento crítico.
B12 Toma de decisións.
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AI5
AI12
AI13
BI1
BI6
BI12
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1. Concepto y Modelos de Autorregulación. Fases y áreas de la autorregulación. Estrategias de autorregulación.
2. Planificación cognitiva y contextual Metas personales. Creencias autorreferidas. Establecimiento de propósitos y planificación del tiempo.
3. Supervisión y revisión cognitivo-comportamental. Autoevaluación y retroalimentación de la actuación. Toma de decisiones y resolución de problemas.
Gestión de la motivación y la voluntad. Autoprotección de la valía.
4. Intervención en autorregulación. Tipos de intervención cognitivo-comportamental Competencia social y entrenamiento asertivo. Habilidades relacionales y Counselling. Entrenamiento atribucional. Locus de control y autorregulación conductual. Autorregulación en el proceso de enseñanza-aprendizaje.
5. Estrategias y recursos para la intervención en autorregulación Promoción de la metacognición. Implicación en los procesos de auto-supervisión. Formación en estrategias cognitivas.
Entrevista, autoinforme y autorregistro.
PVA y verbalización. Guías de pensamiento y Modelado. Análisis de huellas y andamiaje.
6. Análisis de programas de intervención en autorregulación Pro&regula (De la Fuente y Martínez, 2000); Progresint (Yuste y Ayala, 2000); Notice (Hernández y García, 1997)
PLEJE (Rosario et al., 2007); Self-Regulation Empowerment Program (SREP) (Cleary y Zimmerman, 2004)

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas 0 10 10
Discusión dirixida 8 20 28
Estudo de casos 4 6 10
Solución de problemas 3 4 7
Traballos tutelados 0 12 12
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Se profundiza en los contenidos del temario a partir de textos y documentación escrita
Discusión dirixida Coordinados por el profesor los alumnos discuten en grupos a partir de los contenidos de la materia
Estudo de casos Se plantean distintas situaciones y problemas reales y el alumno debe analizar distintos aspectos y tomar decisiones a través de un proceso de discusición en pequeño grupo
Solución de problemas Resolver a partir de los conocimientos trabajadso situaciones o problemas concretos
Traballos tutelados Se establecen una serie de temas, conceptos o tópicos sobre los que el alumno supervisado por el profesor deberá profundizar y ampliar

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
La atención personalizada se concreta en el apoyo a los análisis de caso y solución de problemas y a la supervisión de los trabajos tutelados

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Estudo de casos Las pruebas de evaluación se basan en la resolución de casos y situaciones 40
Solución de problemas Las pruebas de evaluación se basan en la solución de problemas 20
Traballos tutelados Los trabajos tutelados forman se valoran y contribuyen a la calificación final 40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Rosario, P., Mourao, R., Núñez, J.C:, González-Pienda, J.A., Solano, P. y Valle, A. (2007). Eficacia de un programa instruccional para la mejor de los procesos y estrategias de aprendizaje en la enseñanza superior. Psicothema
Pozo, J.I. y Monereo, C. (2002). El aprendizaje estratégico. Enseñar a aprender desde el currículo. Madrid. Aula XXI/Santillana
Monereo, C. (1990). Enseñar a aprender y a pensar en la escuela. Madrid. Aprendizaje
Hernández, P. y García, L.A. (1997). Enseñar a pensar. Un reto para los profesores. NOTICE. . La Laguna. Tafor
Cabanach, R.G., González-Pienda, J.A., Rodríguez, S., Núñez, J.C. y Valle, A. (2004). Estrategias y técnicas de estudio. Madrid. Pearson
Valle, A., Núñez, J.C., Cabanach, R.G., Gonzaléz-Pienda, J.A. y Rodríguez, S. (2008). Handbook of instructional resources and their applications in the classroom. New York. Nova Science
Boekaerts, M., Pintrich, P. y Zeidner, M. (2000). Handbook of self-regulation. New York. Academic Press
Jorba, J. y Cassellas, E. (1997). La regulación y la autorregulación de los aprendizaje. Madrid. Síntesis
Puustinen, M. y Pulkkinen, L. (2001). Models of self-regulated learning: A review. . Scandinavian Journal of Educational Research
De la Fuente, J. y Martínez, J.M. (2000). PRO&REGULA: Un programa para aprender a autorregularse durante el aprendizaje. Málaga. Aljibe
Yuste, C. y Ayala, C. (2000). Programas de estimulación de las habilidades básicas de la inteligencia: estrategias de regulación y motivación para aprender (PROGRESINT). . Madrid. CEPE
Zimmerman, B.J. y Schunk, D.H. (1989). Self-regulated learning and academic achievement: Theory, research and practice. . New York. Springer
Boekaerts, M. (1997). Self-regulated learning: A new concept embraced by researchers, policy makers, educators, teachers and students.. Learning and Instruction
Schunk, D.H. y Zimmerman, B.J. (1998). Self-regulated learning: From teaching to self-reflective practice. New York. Guilford
Cleary, T.J. y Zimmerman, B.J. (2004). Self-regulation empowerment program: A school-based program to enhance self-regulated and self-motivated cycles of student learning. Psychology in schools
Zimmerman, B.J. (1995). Self-regulation involves more than metacognition: A social cognitive perspective. Educational Psychologist
Schunk, D.H. y Zimmerman, B. J (1994). Self-regulation of learning and performance: Issues and Educational applications. Hillsdale, NJ. Erlbaum
Corno, L. (1986). The metacognitive control components fo self-regulated leraning. Contemporary Educational Psychology
Monereo, C. 1990 Enseñar a aprender y a pensar en la escuela Madrid. Aprendizaje
Bibliografía complementaria


Recomendacións
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Observacións


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