Competencias do título |
Código
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Competencias da titulación
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Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Asumir las diferencias conceptuales de evaluación y de calidad educativa subyacentes de las diversas corrientes evaluativas.
* Realizar una evaluación de centros orientado a la mejora desde una visión holista.
* Conocer, analizar y reflexionar sobre las últimas tendencias en evaluación de centros. - Reflexionar sobre la metodología de la investigación en evaluación de centros, de su proceso.
* Reflexionar sobre la utilidad de los instrumentos para la recogida de información
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A6
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B1 B2 B8 B13
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Colaborar no deseño, na aplicación e na avaliación de modelos de avaliación orientados a mellora da calidade dos procesos educativos.
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A15
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B4 B6 B7 B9 B16
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Organizar e xestionar accións, programas e servizos orientados á promoción da calidade e a mellora continua nos centros educativos
Saber utilizar y valorar la pertinencia de los métodos y técnicas de evaluación de centros y de mejora de la calidad educativa
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A19
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B3 B4 B9 B10
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Asesorar os centros, os profesionais, as familias e as institucións co fin de axudar a resolver problemas educativos. |
A4
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B4 B9 B11 B16
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Comprender la importancia de la evaluación de centros y sus características. Modelos y proceso |
1.1. Análizar y sintetizar el concepto de evaluación entre diferentes definiciones y corrientes
1.2. Ser capaz de distinguir las prinicpales características y diferencias de los modelos de evaluación de centros |
2. Entender la relación entre la Evaluación de Centros y Calidad Educativa. Modelos. |
2.1. Aproximación histórica al concepto de calidad.
2.2. Distinguir entre las prinicpales diferencias de los modelos de gestión de calidad aplicados a la educación:
2.2.1. Ser capaz de hacer una carta de servicios
2.1.1.1. El organigrama de centro
2.1.1.2. Elaborar un mapa de procesos
2.1.1.3. Desarrollar un procedimiento
2.1.1.4. Construir indicadores
2.1.1.5. Contruir un instrumentos de recogida de nformación
2.2.2. Conocer el modelo EFQM y sus prinicpales características
2.2.3. Disitnguir entre las prinicpales apportaciones de la Norma ISO respecto a ls demás modelos.
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3. Planificar, diseñar e incorporar la habilidad para seleccionar las técnicas y procedimientos adecuados. |
3.1. Identiticar y utilizar técicas de mejora de la calidad y de construcción de instrumentos de recogida de datos.
3.2. Construir un instrumento de recogida de información: Escalas de estimación y cuestionario. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
28 |
0 |
28 |
Portafolios do alumno |
0 |
17.5 |
17.5 |
Aprendizaxe colaborativa |
0 |
30 |
30 |
Mapa conceptual |
0 |
3 |
3 |
Resumo |
0 |
3 |
3 |
Traballos tutelados |
2 |
0 |
2 |
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Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
A proba de avaliación recolle preguntas abertas cortas de desenvolvemento e ademais de preguntas obxectivas de resposta múltiple |
Sesión maxistral |
Se combinará la clase magistral con el trabajo personal del alumno. Las clases se desarrollarán por un período de 90 minutos. Se dispondrá de 30 minutos para consultar dudas sobre la realización de los trabajos señalados en el partado de evaluación.
En clase se trabajará con los documentos de powerpoint del apartado referido cada unidad de compentencias. |
Portafolios do alumno |
alumno É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
Aprendizaxe colaborativa |
organización da clase en pequenos (3 máximo) grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para desenvolver unha carta de servizos. |
Mapa conceptual |
Técnica de traballo individual que consiste en establecer relacións entre os conceptos clave duns contidos que se fixará na clase. Son representacións de relacións entre conceptos. Están formados por conceptos e palabras de enlace formando frases. Teñen unha orde que depende das relacións e que vai en grao sumo do importante e xeral aos exemplos e detalles. |
Resumo |
Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados referidos a documentos que se fixarán na aula. É tamén unha axuda importante para o repaso e a preparación de exames. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
As titorias serán dous o longo do curso académico e serán obligatorias.
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Atención personalizada |
Metodoloxías
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Portafolios do alumno |
Mapa conceptual |
Traballos tutelados |
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Descrición |
Tempo que cada profesor reserva para atender e resolver dúbidas ao alumnado en relación o seu portafolio que inlucirá os traballos personais e grupais. Esta atención desenvolverase a través de titorías fora do horario de clase previa petición de cita. Est actividade académica desenvolvida polo profesorado, individual ou en pequeno grupo, que terá como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade pode desenvolverare de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a titorías de despacho) e son obrigatorias a lo menos dos titorias o longo do curso.
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Avaliación |
Metodoloxías
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Descrición
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Cualificación
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Proba mixta |
A proba constará de preguntas cortas e una proba obxetiva. |
30 |
Portafolios do alumno |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno noi periodo do curso, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de a desenvolver individuais e gruopais, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
70 |
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Observacións avaliación |
A proba mixta terá un valor do 30 %
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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Camison et al. (2006). Gestión de la calidad: conceptos, enfoques, modelos y sistemas. Madrid. Pearson
(). .
Desler, G. (2001). Administración del personal. México. Perason.
Álvarez Ferández, M (1998). El liderazgo de l caidad total. Madrid. Escuela Española
Stufflebeam y Skinfield (1987). Evalaución sistemática. Barcelona. Paidós
Club de excelencia (2003). Guía práctica para desarrollar, implantar y revisar la Autoevaluacsión de mi organización. Madrid. EFQM
Club de excelencia (2003). Introducción a la excelenciaia. Madrid. EFQM
Palom Rico, S. (1998). ISO 9000 y la base documental. Barcelona. Granica |
Álvarez fernández, M. (1998) El liderazgo de la calidad total Escuela española
Álvarez, M. y López, J. (1999) La evaluación de profesorado y de los equipos docentes Síntesis educación
Airasian, P. y Gullickson, A. (1999) Herramientas de autoevaluación del profesorado Edicicones mensajero
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Cantón, I. (coord) (2001) La implantación de la calidad en los centros educativos. Una perspectiva aplicada y refelxiva CCS
Cardona Andujar, J. (Coord). (1994) Metodología innovadora de evaluación de centros educativos Sanz y Torres
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COSTA RICO, A. ((1985). ) Organización e administración educativa. Santiago de Compostela: Tórculo Textos.
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De Miguel, M. (1989) Modelos de investigación sobre organizaciones educativas Revista de Investigación educativa, 7, 13, 21-56
DE MIGUEL, M. (1989) “Modelos de investigación sobre organizaciones educativas”. En Revista de Investigación Educativa RIEPáginas 21 – 57. Volumen 7. Nº 13.
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GONZÁLEZ RAMÍREZ, T (2000.) Evaluación y gestión de la calidad educativa. Enfoque metodológico. Málaga:Aljibe.
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Nieto Gil, J. (1996) La autoevaluación del profesor Esucela española
Pérez Juste, R. (Coordinador) (2000) Evaluación de Programas Educativos RIE
Pérez Juste, R. y Martínez Aragon, L. (1992) Evaluación de centros y calidad educativa Cincel
Pérez Serrano, G. (2000) Modelos de Investigación Cualitativa Narcea
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Bibliografía complementaria
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Camison et al. (2006). Gestión de la calidad: conceptos, enfoques, modelos y sistemas. Madrid. Pearson |
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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Observacións |
Durante o curso daranse os documentos para realizar o porfolio e os traballos específicos individuais e grupais. Así mesmo identificarase aquelas actividades a desenvolver e o seu orden. |
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