Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
A1 Coñecer os campos da educación social e recoñecer novos ámbitos emerxentes. |
|
|
|
A4 Distinguir os estadios evolutivos das persoas, e interpretar as súas implicacións educativas. |
|
|
|
A5 Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa. |
|
|
|
A9 Deseñar e desenvolver proxectos, programas e servizos nos diferentes campos de intervención profesional promovendo a participación e o desenvolvemento comunitario. |
|
|
|
A11 Observar, analizar, interpretar procesos de mediación social, cultural e educativa. |
|
|
|
B2 Redactar e presentar informes técnicos, memorias, regulamentos ou calquera outro documento básico que contribúa a regular a acción socioeducativa. |
|
|
|
B1 Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información. |
|
|
|
B4 Deseñar e impulsar espazos socioeducativos en contextos de diversidade atendendo á igualdade de xénero, á equidade e respecto aos dereitos humanos, favorecendo o empoderamento das persoas e colectivos ubicados en situacións de desvantaxe social. |
|
|
|
B6 Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias. |
|
|
|
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
|
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
|
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
|
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
|
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
NATURALEZA Y METODOS DE LA PSICOLOGÍA DEL DESARROLLO
EL DESARROLLO COGNITIVO A LO LARGO DEL CICLO VITAL
DESARROLLO DE LA PERSONALIDAD A LO LARGO DEL CICLO VITAL
DESARROLLO SOCIAL Y MORAL A LO LARGO DEL CICLO VITAL |
Objeto de estudio de la Psicología del Desarrollo
Metodología e investigación en Psicología del Desarrollo
Modelos y teorías del Desarrollo. Aproximación histórica.
Competencia perceptiva inicial
Desarrollo de la inteligencia: Del período sensoriomotor al de las operaciones formales
El desarrollo de la memoria
La función simbólica y la adquisición del lenguaje
Modelos y concepciones teóricas del desarrollo intelectual durante la etapa adulta y la tercera edad
El desarrollo de la personalidad y las relaciones sociales durante la infancia
Personalidad e identidad durante la adolescencia
El desarrollo de la personalidad en el adulto
Personalidad y tercera edad.
Desarrollo afectivo e interacción social
Aprendizaje social: Conducta social durante la infancia
El desarrollo moral
Desarrollo social durante la adolescencia
Desarrollo social del adulto
Aspectos psicosociales del desarrollo durante la tercera edad.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
4 |
16 |
20 |
Lecturas |
0 |
10 |
10 |
Proba obxectiva |
1 |
35 |
36 |
Proba mixta |
3 |
35 |
38 |
Saídas de campo |
0 |
5 |
5 |
Sesión maxistral |
22 |
0 |
22 |
Seminario |
19 |
0 |
19 |
|
Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
*Trabajo de curso optativo. El alumno puede sumar hasta 1 punto en la calificación final de la asignatura.
*Informes a partir del visionado de documentos audiovisuales. Obligatorios. Valoración hasta 1,5 puntos. |
Lecturas |
Síntsis y comentario crítico-personal de dos lecturas. Obligatorias. Valoración hasta 2 puntos. |
Proba obxectiva |
Parte teórica de la materia. Valoración hasta 3,5 puntos. |
Proba mixta |
Sólo para aquellos alumnos que no hayan seguido regularmente la dinámica de la asignatura a lo largo del curso. Examen Global. |
Saídas de campo |
Elaboración y aplicación de una entrevista. Obligatorio. Valoración hasta 2 puntos. |
Sesión maxistral |
Corresponde a las clases teórico-prácticas expositivas de la asignatura.
Se valora asistencia hasta en 0,25 puntos. |
Seminario |
Correponde a las clases teórico-prácticas interactivas de la asignatura.
Se valora asistencia hasta en 0,25 puntos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Proba obxectiva |
Saídas de campo |
|
Descrición |
Dos a lo largo del curso, con carácter obligatorio. Se valora hasta el 20%.
Se evalúa la parte teórica de la materia hasta en un 35%.
Realización de una entrevista psicosocial. Obligatoria. Se valora hast el 20%
A lo largo del curso en horarios de tutorías. También en clases teórico-prácticas interactivas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
Resumen y comentario crítico personal de dos libros |
20 |
Proba obxectiva |
Examen tipo prueba objetiva sobre los contenidos teóricos de la asignatura. |
35 |
Proba mixta |
Sólo para alumnos que no han seguido el curso o lo han hecho de forma irregular. Consta de dos partes: Prueba objetiva y pregunta corta-media, que requieren la suficiencia en cada una de ellas. |
0 |
Saídas de campo |
Elaboración y aplicación de una entrevista psicosocial. |
20 |
Sesión maxistral |
Clases teórico-practicas expositivas a lo largo del curso. Se valora la asistencia a las mismas. |
5 |
Seminario |
Clases teórico-prácticas interactivas a lo largo del curso. Se valora la asistencia a las mismas.
También trabajos informes a partir del visionado de documentos audiovisuales (hasta 1,5 puntos) |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rico Sapena, Serra Desfilis y Viguer Seguí (2001). Abuelos y nietos. Madrid: PIRÁMIDE
Palacio, Marchesi, Coll (1999). Desarrollo psicológico y educación, I: Psicología evolutiva. Madrid: ALIANZA
Macià Antón (2004). Un adolescente en mi vida. Madrid: PIRÁMIDE |
|
Bibliografía complementaria
|
Garcia Madruga y Lacasa (1990). Psicología Evolutiva. Madrid: UNED |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|