Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
1. Familiarizarse cos diferentes contextos profesionais inherentes á Educación Social. |
A1 A9 A14 A21
|
B2 B3 B5 B6
|
C1 C4 C7 C8
|
Identificar e analizar os factores contextuais que afectan aos procesos de intervención socioeducativa |
A3 A5
|
B2 B3 B5
|
|
Detectar factores de vulnerabilidade, de exclusión e de discriminación social |
A11
|
B2 B3 B5
|
|
Desenvolver unha disposición favorable ao traballo en contextos multiculturais e plurilingüísticos |
A20
|
B6
|
C1 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os contidos a abordar nos diferentes destinos de prácticas estarán básica e intimamente relacionados cos campos profesionais da Educación Social e os labores inherentes a eles. Así, accións como identificar e analizar os factores contextuais que afectan aos procesos de intervención socioeducativa, detectar factores de vulnerabilidade, de exclusión e de descriminación social que dificultan a inclusión social, escolar e laboral de persoas e colectivos ou desenvolver disposicións favorables ao traballo en contextos multiculturais e plurilingüísticos etc., serán motivo de atención e titorización do alumnado polos respectivos titores/as. Así mesmo, será de interese garantir a presenza do/a educador/a social en formación, naqueles espazos laborais emerxentes que albisquen posibilidades para o exercicio profesional.
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
4 |
23 |
27 |
Saídas de campo |
125 |
100 |
225 |
Análise de fontes documentais |
0 |
14 |
14 |
Portafolios do alumno |
0 |
20 |
20 |
Seminario |
10 |
0 |
10 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
A elaboración do portafolio onde se recolla a experiencia do Practicum I será titorizada mediante sesións de traballo grupal ou individual que terán lugar na Facultade. Durante estas sesións desenvolveranse as indicacións oportunas sobre o contido e a estrutura do traballo, as fontes documentais imprescindibles ou a relevancia e pertinencia da análise da experiencia. Este traballo tutelado poderá contar tamén con exposición e posta en común ante compañeiro/as co motivo de compartir experiencias que enriquezan a aprendizaxe colectiva. |
Saídas de campo |
Constitúen as prácticas pedagóxicas: 125 horas de permanencia na institución educativa desenvolvendo tarefas de observación, análise de caso, colaboración en accións educativas cos profesionais da propia institución etc. |
Análise de fontes documentais |
Utilizaranse documentos bibliográficos relevantes sobre os diferentes contidos aos que o Practicum I da prioridade, como base para as análise e as reflexions sobre a diversidade de experiencias coas que se entre en contacto nas institución educativas. É imprescindible entender a relación teoría-práctica, atendendo aos múltiples factores que inciden no desenvolvemento da intervención educativa, co obxecto de favorecer a construción dunha visión crítica das diferentes formas de interpretar a realidade educativa. |
Portafolios do alumno |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno no practicum, cos comentarios e cualificacións asignadas polo titor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas, traballos, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo titor, etc. |
Seminario |
1. Sesión informativa inicial: 2 horas. Información xeral para comentar e precisar a Guía docente, as pautas de carácter xeral e orientar ao alumnado acerca da súa toma de decisión sobre da elección da institución colaboradora, así como explicar as funcións das diferentes persoas que van a titorizar o seu Practicum.
2. Selección de centro: 2 horas.
3. Tres seminarios de titoría durante o Practicum co profesorado titor/a: 6 horas.
- O profesorado de Practicum orientará ó alumnado que titoriza, antes de incorporarse e na data establecida, cando menos, sobre dos seguintes asuntos: documentos a incluír no portafolio, lecturas imprescindibles, datas de entrega dos traballos solicitados, calendarización dos seminarios, e calquera outra suxerencia que estime oportunas.
- Durante a realización do practicum: posta en común dos portafolios do alumnado asignado a un mesmo titor/a co fin de revisar a planificación proposta, formular e resolver as posibles necesidades e/ou conflitos percibidos. Seleccionar e analizar conxuntamente situacións ou procesos representativos do discorrer da práctica profesional. Comentario dos textos ou documentos seleccionados para este fin.
- De avaliación. Responder ás dúbidas do alumnado que titoriza en relación ós documentos solicitados.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Traballos tutelados |
Saídas de campo |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbense como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumando.
A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do practicum I e o plan de traballo.
Ademais dos seminarios de seguemento do practicum I, o profesorado titor/a da Facultade estará dispoñible no respectivo horario de titorías.
Dito profesorado-titor, realizará alomenos tres contactos cos centros de practicum I:
- A primeira, antes da incorporación do alumnado ao centro para comprobar a recepción da documentación, confirmar a incorporación do alumnado e ultimar os trámites e acordos que foran necesarios.
- A segunda, durante o desenvolvemento do practicum para compartir información sobre o grao de integración do alumnado.
- A terceira, ao remate do período de practicum I e avaliar a experiencia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
O/a titor/a da Facultade avaliará a participación do alumnado nos seminarios cos seguintes criterios:
- Asistencia a todas as sesións presenciais
- Calidade das achegas á hora de expresar dúbidas razoables, expoñer ideas enriquecedoras e compartir experiencias de interese etc.
|
20 |
Saídas de campo |
O/a titor/a da institución colaborador/a realizará a avaliación de implicación e actuación do alumnado no centro/aula |
40 |
Portafolios do alumno |
O titor/a da Facultade realizará a avaliación do contido do portafolio cos seguintes criterios:
- Capacidade de relación teoría-práctica.
- Dominio conceptual e capacidade analítica.
- Capacidade para relacionar ideas e accións.
- Capacidade de argumentar e fundamentar.
- Expresión escrita propia e claridade expositiva.
- Capacidade de descripción de escenarios, situacións e accións.
- Capacidade de autoavaliación e autocrítica.
- Orixinalidade da proposta.
|
40 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia será necesario superar
cada un dos elementos da avaliación (seminarios, portafolios e práctica
pedagóxica). O alumnado que suspenda as prácticas
pedagóxicas e/ou os seminarios, non superará a materia nese curso académico. Para a segunda oportunidade de avaliación
(xullo), consideraranse válidas as cualificacións das actividades que fosen
superadas na primeira oportunidade.
A cualificación final será a
media das puntuacións obtidas en cada unha das epígrafes. No caso de non
superar a materia, a cualificación será o resultado da media das actividades
suspensas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Cómpre consultar a
bibliografía das diferentes materias da titulación segundo o ámbito elixido e de
acordo coas indicacións dos titores. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|