Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A7 |
Coñecer, recoñecer e discriminar entre a variedade das alteracións: os trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe, trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A14 |
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A15 |
Coñecer e aplicar os modelos e as técnicas de intervención. |
A18 |
Coñecer e realizar a intervención logopédica en Atención Temperá. |
A27 |
Realizar a planificación estratéxica da intervención logopédica. |
A29 |
Adquirir a formación práctica para o traballo individual, grupal, cooperativo e de mediación con facilitador. |
A31 |
Adquirir o desenvolvemento os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións. |
A32 |
Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B5 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B8 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
B14 |
Destreza e empatía nas relacións interpersoais. |
B24 |
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Conocer, reconocer y discriminar entre la variedad de las alteraciones |
A7
|
|
|
Conocer los fundamentos del proceso de evaluación y diagnóstico |
A8
|
|
|
Conocer y aplicar los modelos y las técnicas de intervención |
A15
|
|
|
Conocer las funciones de la Intervención: prevención, educación, reeducación, rehabilitación y tratamiento. |
A14
|
|
|
Conocer y realizar la intervención logopédica en Atención Temprana |
A18
|
|
|
Realizar la planificación estratégica de la intervención logopédica |
A27
|
|
|
Adquirir la formación práctica para el trabajo individual, grupal, cooperativo y de mediación con facilitador. |
A29
|
|
|
Adquirir o desarrollar los recursos personales para la intervención: habilidades sociales y comunicativas, habilidades profesionales, evaluación de la propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización o toma de decisiones. |
A31
|
|
|
Utilizar tecnologías de la información y de la comunicación |
A32
|
|
|
Acceso, selección y gestión de las fuentes de información relevantes para la práctica profesional. |
|
B1
|
|
Aprender autónomamente, y motivarse para hacerlo de forma continuada |
|
B5
|
|
Capacidad de observar y de escuchar de forma activa. |
|
B8
|
|
Destreza y empatía en las relaciones interpersonales. |
|
B14
|
|
Trabajar en equipo y, en su caso, de forma interdisciplinar. |
|
B24
|
|
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
|
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción a la Atención Temprana |
Conceptualización
Niveles de actuación
Marco legal.
Habilidades de comunicación básicas en Atención Temprana |
2. Procesos e instrumentos de evaluación infantil aplicados a la Atención Temprana |
El proceso de evaluación en AT
Principales pruebas de evaluación aplicadas a la AT |
3. La Intervención Temprana en distintas áreas del desarrollo |
Intervención prenatal
Intervención sensoriomotora
Intervención sobre el desarrollo cognitivo y lingüístico
Intervención sobre el desarrollo socioafectivo |
4. Intervención Temprana en los principales trastornos del desarrollo |
Discapacidad física y sensorial
Discapacidad intelectual
Trastornos Generalizados del Desarrollo
Alteraciones de la vinculación afectiva |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
21 |
21 |
42 |
Proba de discriminación |
1 |
23 |
24 |
Discusión dirixida |
21 |
42 |
63 |
Recensión bilbiográfica |
2 |
15 |
17 |
Actividades iniciais |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Seminario sobre Habilidades de comunicación: Participación, Discusión y elaboración de conclusións sobre las sesiones de Role Playing |
Proba de discriminación |
Realización de test con dos alternativas de respuesta (V/F) |
Discusión dirixida |
- Trabajo en grupos pequeños sobre el material bibliográfico.
- Discusión en el grupo-aula sobre los interrogantes planteados
- Elaboración de conclusiones |
Recensión bilbiográfica |
Lectura de un libro sobre TEA: análisis de su contido y valoración en relación a la literatura existente sobre el tema. Discusión en el grupo-clase |
Actividades iniciais |
Presentación general de la materia: contenidos, objetivos y sistema de evaluación |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Recensión bilbiográfica |
|
Descrición |
- orientación sobre los trabajos tutelados
- aclaraciones sobre aspectos en los que el alumnado manifiesta problemas de comprensión de las temáticas |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
Entrega de los trabajos realizados durante los seminarios |
25 |
Proba de discriminación |
Superación de un examen tipo test con alternativas V/F |
60 |
Discusión dirixida |
- Lectura previa de la bibliografía recomendada
- Participación activa en las sesiones
- Calidad de las reflexiones |
5 |
Recensión bilbiográfica |
- Elaboración individual de un resumen sobre la lectura
- Debate en el grupo-clase de las ideas y contreversias contenidas en la misma |
10 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Vidal Lucena, M. Y Díaz Curiel, J. (1990). Atención Temprana. Guía práctica para la estimulación del niño de 0 a 3 años. . Madrid: CEPE
García-Sánchez, F.A., Castellanos, P. y Mendieta, P. (1998). Definición de Atención Temprana y de sus vertientes de intervención desde un Modelo Integral. Revista de Atención Temprana 1 (2), 57-62..
Alcantud Marín, F. (2003). Intervención psicoeducativa en niños con trastornos generalizados del desarrollo. Madrid: Pirámide
Gómez Artiga, A., Viguer Seguí, P., y Cantero López, Mª.J. (2003). Intervención temprana. Desarrollo óptimo de 0 a 6 años.. Madrid: Pirámide
AAVV (2003). Libro blanco de la atención temprana. Madrid: Real Patronato sobre Discapacidad
Pérez-López, J. y Brito de la Nuez, A. G. (2004). Manual de atención temprana. Madrid: Pirámide
Mendieta, P. Y García-Sánchez, F.A. (1998). Modelo Integral de Intervención en Atención Temprana: organización y coordinación de servicios”. Siglo Cero 29 (4), 11-22.
Candel, I (1993). Programa de Atención Temprana. Intervención en niños con Síndrome de Down y otros problemas de desarrollo.. Madrid: CEPE. |
|
Bibliografía complementaria
|
Kennethy T.S.,Cornwell J., Ridener Gottwald (1997). Contexts of Early Intervention.. Baltimore: Paul H. Brookes Publishing Co |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|