Datos Identificativos 2011/12
Asignatura (*) Seguridade e prevención Código 670G01031
Titulación
GRAO EN ENXEÑARÍA DE EDIFICACIÓN
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Construcións Arquitectónicas
Tecnoloxía e Ciencia da Representación Gráfica
Coordinación
Suarez Paz, Jose Maria
Correo electrónico
j.suarez@udc.es
Profesorado
Suarez Paz, Jose Maria
Yañez Rodriguez, Jose Manuel
Correo electrónico
j.suarez@udc.es
jose.yanez@udc.es
Web
Descrición xeral Redacción estudios y estudios básicos y planes de seguridad.
Coordinar la seguridad en fase de proyecto o en fase de ejecuión de obra, evaluando y planificando riesgos con onocimiento y manejo de la normativa de prevenión de riesgos laborales.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A16
B22
C4

Contidos
Temas Subtemas
Identificación, evaluación y control de los riesgos en el sector de la edificación

Redacción de estudios básicos y estudios de seguridad y salud y planes de seguridad y salud, consecuencia de un estudio básico como de un estudio de seguridad y salud

Coordinación de seguridad y salud en fase de proyecto y en fase de ejecución

Conocimiento, manejo y aplicación de la normativa en materia de prevención de riesgos laborales especialmente dirigida al sector de la edificación.
Conceptos básicos sobre seguridad y salud en el trabajo

Riesgos generales y su prevención

Organización preventiva de una obra de construcción

Riesgos propios de la maquinaria

Elementos auxiliares utilizados

Normativa de prevención de riesgos laborales en sector de edificación

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa 30 30 60
Estudo de casos 1 2 3
Presentación oral 3 6 9
Proba obxectiva 3 6 9
Sesión maxistral 23 46 69
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo
Presentación oral Presentación e breve explicación dos obxetivos do curso.
Proba obxectiva Trátase do examen final da asignatura. Proporase a realización dunha serie de exercicios, similares a os propostos nos boletíns de problemas. Tamén se podrán realizar cuestións curtas de índole teórica para avaliar a comprensión dos conceptos da asignatura
Sesión maxistral Nas leccións maxistrais o profesor presentará os contidos teóricos da asignatura, axudándose de exemplos ilustrativos co fin de motivar ós alumnos e de axudar á comprensión e asimilación dos contidos. O profesor apoiarase en presentacións dinámicas .

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Estudo de casos
Presentación oral
Proba obxectiva
Sesión maxistral
Descrición
Durante as clases prácticas de problemas, o profesor atenderá as dudas que os alumnos plantexen en relación coa realizacion de cada problema

En sesións de tutorías o profesor atenderá a todas aquelas dúbidas que podan presentar para a elaboración dos traballos tutelados.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Faránse 2 exámenes de preguntas curtas , que , xunto cos traballos presentados, suporá o 40% da nota.

O examen final e o traballo final, suporá o 60 % da asignatura
100
 
Observacións avaliación
Teráse en conta a asistencia e o traballo do alumno nas clases.

Fontes de información
Bibliografía básica

Curso de perfeccionamiento de la coordinación de seguridad y salud en obras de construcción

Pliego general de condiciones de seguridad y salud en la edificación Edición 2007

Ángel Porcar Muñoz. Instituto Valenciano de Seguridad y Salud en el trabajo

Miguel Ángel Tarín Remohí. Director Instituto Valenciano de Seguridad y Salud en el trabajo

Procedimientos técnicos de prevención de riesgos laborables estructuras de hormigón y metálicas

Edita: AECOM

La prevención de los riesgos laborales en el sector de la construcción

Edita: Asepeyo

Código Técnico de la Construcción

Colegio Oficial de Aparejadores y Arquitectos Técnicos de A Coruña

Prevención de riesgos laborales en la construcción Volumen II

Editorial Lex Nova

Coordinadores de Seguridad y Salud en el sector de la construcción Espeso Santiago, José Avelino; Fernández Zapico, Florentino; Paramio Paramio, Alberto; Fernández Muñiz, Beatriz. Ed. Lex Nova, 2003.

Manual de Seguridad y Salud en la Construcción

Curso de prevención de riesgos laborales en la construcción EspesoSantiago, José Avelino; Pérez Sánchez, Luis Manuel; Piñera Díaz, José Ismael;Rodríguez Gonzalez, Helena-Abigaíl; Ruiz Barberán, José María. Ed. Lex Nova, 2004.

Manual de Seguridad y Prevención en la Construcción

Merchán Gabaldón, Faustino. Ed CIE Inversiones Editoriales – Dossat, 1.999.

Guía Práctica para la Prevención de Riesgos Laborales.

Diaz Moliner, Rafael. Ed. Lex Nova, 1.999

Manual de Formación en Prevención de Riesgos en la Construcción.

Macià Magranè, Luis; Fernández Noves, Juan Manuel. Ed. Gráficas Vista Alegre, 2.000

Seguridad y Salud en obras de Construcción. Sánchez De La Arena, Miguel Angel. Ed. La Ley-Acytualidad, S.A. (2001). ColecciónBiblioteca de Prevención de Riesgos Laborales. Área Sectorial.

Planificación y ejecución de la prevención. Evaluación de riesgos en la construcción. Minués Fernández, César; Cermeño Monje, Eusebio; Castro Sánchez, Manuel; Roldán Calderón, Antonio; Albiñana Pérez, Rodolfo. Ed. Fundación Escuela de la Edificación, 1998. ColecciónBiblioteca de Prevención de Riesgos Laborales. Área Sectorial.

Seguridad industrial y salud.

Asfahl, C. Ray. México: Prentice Hall, 2000

Manual para la prevención de riesgos laborales.

Gómez Etxebarría, Genaro. Valencia: CISS, 2003

Prevención de riesgos laborales en la construcción.

Valladolid: Lex Nova, 2004.

Manual de prevención de riesgos en la construcción.

Manuel Antonio Castro. Editorial Tecnos.

Patología y técnicas de intervención. Elementos estructurales.

Departamento de construcción y tecnología arquitectónica (UPM)

Instrucción del Hormigón Estructural (EHE).

Ministerio de Fomento

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Construción I/670G01009
Construción II/670G01011
Construción III/670G01017

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Equipos. medios auxiliares e de seguridade/670G01026
Organización. programación e control/670G01021
Construción IV/670G01022

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías