Datos Identificativos 2011/12
Asignatura (*) Seguridade e prevención Código 670G01031
Titulación
GRAO EN ENXEÑARÍA DE EDIFICACIÓN
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Construcións Arquitectónicas
Tecnoloxía e Ciencia da Representación Gráfica
Coordinación
Suarez Paz, Jose Maria
Correo electrónico
j.suarez@udc.es
Profesorado
Suarez Paz, Jose Maria
Yañez Rodriguez, Jose Manuel
Correo electrónico
j.suarez@udc.es
jose.yanez@udc.es
Web
Descrición xeral Redacción estudios y estudios básicos y planes de seguridad.
Coordinar la seguridad en fase de proyecto o en fase de ejecuión de obra, evaluando y planificando riesgos con onocimiento y manejo de la normativa de prevenión de riesgos laborales.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A16 Coñecer e aplicar as técnicas de avaliación e prevención de riscos, deseño de estudos e planes, así como dos procesos de coordinación da seguridade e saúde laboral na edificación.
B22 Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A16
B22
C4

Contidos
Temas Subtemas
Identificación, evaluación y control de los riesgos en el sector de la edificación

Redacción de estudios básicos y estudios de seguridad y salud y planes de seguridad y salud, consecuencia de un estudio básico como de un estudio de seguridad y salud

Coordinación de seguridad y salud en fase de proyecto y en fase de ejecución

Conocimiento, manejo y aplicación de la normativa en materia de prevención de riesgos laborales especialmente dirigida al sector de la edificación.
Conceptos básicos sobre seguridad y salud en el trabajo

Riesgos generales y su prevención

Organización preventiva de una obra de construcción

Riesgos propios de la maquinaria

Elementos auxiliares utilizados

Normativa de prevención de riesgos laborales en sector de edificación

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa 30 30 60
Estudo de casos 1 2 3
Presentación oral 3 6 9
Proba obxectiva 3 6 9
Sesión maxistral 23 46 69
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo
Presentación oral Presentación e breve explicación dos obxetivos do curso.
Proba obxectiva Trátase do examen final da asignatura. Proporase a realización dunha serie de exercicios, similares a os propostos nos boletíns de problemas. Tamén se podrán realizar cuestións curtas de índole teórica para avaliar a comprensión dos conceptos da asignatura
Sesión maxistral Nas leccións maxistrais o profesor presentará os contidos teóricos da asignatura, axudándose de exemplos ilustrativos co fin de motivar ós alumnos e de axudar á comprensión e asimilación dos contidos. O profesor apoiarase en presentacións dinámicas .

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Estudo de casos
Presentación oral
Proba obxectiva
Sesión maxistral
Descrición
Durante as clases prácticas de problemas, o profesor atenderá as dudas que os alumnos plantexen en relación coa realizacion de cada problema

En sesións de tutorías o profesor atenderá a todas aquelas dúbidas que podan presentar para a elaboración dos traballos tutelados.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Faránse 2 exámenes de preguntas curtas , que , xunto cos traballos presentados, suporá o 40% da nota.

O examen final e o traballo final, suporá o 60 % da asignatura
100
 
Observacións avaliación
Teráse en conta a asistencia e o traballo do alumno nas clases.

Fontes de información
Bibliografía básica

Curso de perfeccionamiento de la coordinación de seguridad y salud en obras de construcción

Pliego general de condiciones de seguridad y salud en la edificación Edición 2007

Ángel Porcar Muñoz. Instituto Valenciano de Seguridad y Salud en el trabajo

Miguel Ángel Tarín Remohí. Director Instituto Valenciano de Seguridad y Salud en el trabajo

Procedimientos técnicos de prevención de riesgos laborables estructuras de hormigón y metálicas

Edita: AECOM

La prevención de los riesgos laborales en el sector de la construcción

Edita: Asepeyo

Código Técnico de la Construcción

Colegio Oficial de Aparejadores y Arquitectos Técnicos de A Coruña

Prevención de riesgos laborales en la construcción Volumen II

Editorial Lex Nova

Coordinadores de Seguridad y Salud en el sector de la construcción Espeso Santiago, José Avelino; Fernández Zapico, Florentino; Paramio Paramio, Alberto; Fernández Muñiz, Beatriz. Ed. Lex Nova, 2003.

Manual de Seguridad y Salud en la Construcción

Curso de prevención de riesgos laborales en la construcción EspesoSantiago, José Avelino; Pérez Sánchez, Luis Manuel; Piñera Díaz, José Ismael;Rodríguez Gonzalez, Helena-Abigaíl; Ruiz Barberán, José María. Ed. Lex Nova, 2004.

Manual de Seguridad y Prevención en la Construcción

Merchán Gabaldón, Faustino. Ed CIE Inversiones Editoriales – Dossat, 1.999.

Guía Práctica para la Prevención de Riesgos Laborales.

Diaz Moliner, Rafael. Ed. Lex Nova, 1.999

Manual de Formación en Prevención de Riesgos en la Construcción.

Macià Magranè, Luis; Fernández Noves, Juan Manuel. Ed. Gráficas Vista Alegre, 2.000

Seguridad y Salud en obras de Construcción. Sánchez De La Arena, Miguel Angel. Ed. La Ley-Acytualidad, S.A. (2001). ColecciónBiblioteca de Prevención de Riesgos Laborales. Área Sectorial.

Planificación y ejecución de la prevención. Evaluación de riesgos en la construcción. Minués Fernández, César; Cermeño Monje, Eusebio; Castro Sánchez, Manuel; Roldán Calderón, Antonio; Albiñana Pérez, Rodolfo. Ed. Fundación Escuela de la Edificación, 1998. ColecciónBiblioteca de Prevención de Riesgos Laborales. Área Sectorial.

Seguridad industrial y salud.

Asfahl, C. Ray. México: Prentice Hall, 2000

Manual para la prevención de riesgos laborales.

Gómez Etxebarría, Genaro. Valencia: CISS, 2003

Prevención de riesgos laborales en la construcción.

Valladolid: Lex Nova, 2004.

Manual de prevención de riesgos en la construcción.

Manuel Antonio Castro. Editorial Tecnos.

Patología y técnicas de intervención. Elementos estructurales.

Departamento de construcción y tecnología arquitectónica (UPM)

Instrucción del Hormigón Estructural (EHE).

Ministerio de Fomento

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Construción I/670G01009
Construción II/670G01011
Construción III/670G01017

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Equipos. medios auxiliares e de seguridade/670G01026
Organización. programación e control/670G01021
Construción IV/670G01022

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías