Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A21 |
Coñecementos básicos e aplicación de tecnoloxías medioambientais e sostenibilidade. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión.
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua.
Coñecementos básicos e aplicación de tecnoloxías medioambientais e sostenibilidade.
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
|
A4 A5 A21
|
B1 B2 B4 B6
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- Introducción al medio ambiente y a la problemática ambiental |
1.1- Introducción: Problemas medioambientales a escala planetaria, regional y local
1.2- La atmósfera
- El calentamiento global. Efecto invernadero
- El agujero de la capa de ozono. Smog fotoquímico.
- La lluvia ácida.
- La radiactividad, radiaciones ionizantes. Radiaciones no ionizantes
- El transporte. El ruido.
1.3- El agua
- Depuración del agua. Descripción de una ETAP y una EDARU.
1.4- Suelos. Los residuos sólidos urbanos
|
Tema 2.- Contaminación de las aguas |
2.1- Origen y efecto de los principales contaminantes. Parámetros de caracterización:
o Los vertidos
o Clasificación de los residuos industriales líquidos
o Parámetros de calidad de las aguas
o Indicadores físicos, químicos y de contaminación orgánica
o Tipos de alteración del agua
o Componentes contaminantes de los vertidos industriales
o Muestreos y métodos analíticos de control
|
Tema 3.- Tratamiento de aguas residuales |
3.1. Plantas de tratamiento de aguas residuales.
3.1.1- Esquema general de EDARU (líneas: agua, fangos y gas)
3.1.2- Tratamientos: Previos, Primarios, Secundarios, Terciario
3.1.3- Tratamientos Físicos.
- Corrientes: pozo de gruesos, cribado, dilaceración, desarenado, desengrasado, decantación, flotación.
- Específicos: adsorción, intercambio iónico, ósmosis inversa, electrodiálisis, micro-filtración y ultra-filtración
3.1.4- Tratamientos químicos: coagulación-floculación, neutralización, oxidación-reducción, precipitación, desinfección
3.1.5- Tratamientos biológicos.
- Aerobios / Anaerobios
- Cultivos en suspensión (Fangos activos)
- Cultivos inmovilizados (Lecho bacteriano)
- Parámetros de diseño y sistemas de aireación
- Técnicas blandas: lagunaje, biodisco, lecho turba, filtro verde.
3.1.6- Tratamientos de fangos: concentración, digestión, acondicionamiento, deshidratación, evacuación.
|
Tema 4.- Contaminación atmosférica |
4.1- Origen y efecto de los principales contaminantes atmosféricos.
4.2- Las emisiones
4.3- Contaminantes atmosféricos. Origen, efectos y control. Sus efectos
4.4- Factores que influyen sobre la contaminación atmosférica de origen industrial
4.5- Ruidos y vibraciones en las zonas industriales
4.6- Los olores en el medio ambiente industrial
4.7- Caracterización de la contaminación
4.7-1. Muestreo y captación
4.7-2. Medida de partículas
4.8- Niveles (emisión, inmisión) y parámetros de calidad del aire
|
Tema 5.- Control de la contaminación atmosférica, sistemas de eliminación y recuperación de contaminantes del aire |
5.1- Control de la contaminación atmosférica y tratamiento de depuración
5.2- Introducción: gradiente adiabático de temperaturas. Estabilidad atmosférica. Inversión térmica.
5.3- Soluciones:
5.3-1. Minimizar
5.3-2. Dispersión de los contaminantes en el aire (chimenea)
5.3-3. Separación de los contaminantes de la corriente gaseosa
5.4- Procesos de eliminación de partículas: cámaras de sedimentación, ciclones, colectores húmedos, filtros de mangas, separadores electrostáticos.
5.5- Procesos de eliminación de contaminantes gaseosos: procesos de adsorción, procesos de absorción, procesos de combustión térmica y catalítica, procesos de reducción catalítica
5.5-1. Elección del sistema más idóneo
|
Tema 6.- Contaminación de suelos |
6.1- Caracterización de residuos
6.2- Residuos sólidos. Origen y clasificación
6.3- Residuos sólidos urbanos (RSU): composición y caracterización
|
Tema 7.- Tratamiento de residuos sólidos urbanos |
7.1- Principales tratamientos de valorización y eliminación de residuos
7.2- Residuos sólidos urbanos (RSU). Gestión (pre-recogida, recogida y transporte, tratamiento y deposito)
7.3- Tratamientos: eliminación (vertido controlado, incineración) y aprovechamiento (reciclado, compostaje)
7.4- Compost. Plantas de compostaje
7.5- Plantas de reciclado y transformación. Plan SOGAMA
7.5-1. Ejemplo del rendimiento económico de una planta de reciclado y transformación
|
Tema 8.- Tratamiento de residuos sólidos industriales |
8.1.1. Residuos industriales: aspectos generales. Origen y clasificación.
8.1.2. Residuos tóxicos y peligrosos (RTP): tipos, producción, código de identificación, caracterización.
8.1.3. Residuos tóxicos y peligrosos (RTP). Gestión (depósito seguridad, incineración, tratamientos físicos, químicos y biológicos, inertización).
|
Tema 9.- Aspectos básicos de la evaluación de impacto ambiental y los sistemas de gestión medioambiental |
9.1- Evaluación de impacto ambiental, definiciones, marco legal, procedimiento administrativo, exigencias metodológicas
9.2- Contenido de un estudio de impacto ambiental. Metodología
9.3- Sistemas de gestión medioambiental
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
9 |
9 |
18 |
Solución de problemas |
21 |
42 |
63 |
Sesión maxistral |
21 |
42 |
63 |
Proba obxectiva |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Orientar ao alumnado que ten que resolver unha situación problemática ambientai concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron e que pode ter máis dunha posible solución.
Orientar ao alumnado a aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Orientar os estudantes que aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. |
70 |
Prácticas de laboratorio |
Se valorará que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
10 |
Solución de problemas |
Se valorará que os estudantes teñan que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Mariano Seoane Calvo ( 1994). Ecología Industrial. Ingeniería Medioambiental Aplicada . Madrid: Mundi – Prensa
a Grega, Buckingham, Evans (1995). Gestión de Residuos Tóxicos. Tratamiento.. México: Mc Graw – Hill
Ramón Ortega, Ignacio Rodríguez (1996). Manual de Gestión Medioambiental . Madrid: Mapfre
C.Orozco, A.Pérez, Mª. N. González, E.J. Rodríguez, J.M. Alfayate (2003). Contaminación Ambiental. Una visión desde la Química . Madrid: Thomson
Fundación Mapfre (1996). Manual de Contaminación Ambiental . Madrid: Mapfre |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Enxeñería e Xestión do Medio Ambiente/770511527 |
|
Materias que continúan o temario |
Química/770511108 | Ampliación de Química/770511503 |
|
|