Competencias do título |
Código
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Competencias da titulación
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A13 |
Coñecer os principios básicos da mecánica de fluídos e a súa aplicación á resolución de problemas no campo da enxeñaría, así como o cálculo de tubaxes, canais e sistemas de fluídos. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer os principios básicos da mecánica de fluídos e a súa aplicación á resolución de problemas no campo da enxeñaría, así como o cálculo de tubaxes, canais e sistemas de fluídos. |
A13
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Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
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B1
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Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
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B3
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Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
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B5
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Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría
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B6
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Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
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C4
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Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
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C6
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Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
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C7
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Definiciones y propiedades básicas de los fluidos |
Viscosidad. Medio continuo. Fluido perfecto Líquidos y gases. Vapores. Gases comprensibles e incompresibles. Gas perfecto. Dimensiones y sistemas de unidades absolutos y técnicos. Tensión superficial. Capilaridad. |
Tema 2. Estática de fluidos y sus aplicaciones a la ingeniería |
Presión en un punto. Ecuación fundamental de la hidrostática. Unidades y escalas de medida. Manómetros. Fuerzas de presión sobre superficies: plana horizontal y plana inclinada. Centro de presiones. Prisma de presiones. Componentes de las fuerzas sobre superficies curvas. Componentes horizontal y vertical. |
Tema 3. Empuje y estabilidad de cuerpos sumergidos y flotantes |
Empuje y centro de presiones. Principio de Arquímedes. Estabilidad de cuerpos sumergidos. Equilibrio de cuerpos flotantes. Estabilidad de un cuerpo flotante. Metacentro. Periodo de balance. |
Tema 4. Análisis dimensional y semejanza. |
Unidades y dimensiones. Sistemas dimensionales. Magnitudes derivadas. Ecuaciones dimensionales. Homogeneidad dimensional. Teorema de los productos Pi de Buckinghan. Determinación del número de productos adimensionales y su formación. Semejanza física. Modelos y prototipos. Semejanza mecánica. Condiciones. |
Tema 5. Ensayos con modelos. |
Ensayos con modelos. Fuerzas de fricción, inercia y gravedad. Experimentación del movimiento de fluidos en tubos. Experimentación en túneles aerodinámicos y canales hidrodinámicos. Compresibilidad. Número de Mach. |
Tema 6. Dinámica .Conceptos y Definiciones en el Movimiento de los Fluidos |
Concepto de Sistema y de Volumen de Control .Procesos Reversibles e Irreversibles Pérdidas. Flujo de Fluidos .Fluido ideal. Fluido real. Flujo Laminar y Turbulento. Flujo permanente y no permanente. Flujo Uniforme y no Uniforme Flujos Uni ,Bi y Tridimensionales. Flujos Adiabaticos e Isentrópicos Linea de Corriente.Tubo de corriente. Estudio teórico y experimental de Flujos. |
Tema 7. Ecuaciones Fundamentales de la Dinámica de Fluidos. Continuidad, Euler y Bernouilli. |
Principio de Conservación de la Masa .Ecuación de Continuidad .Expresiones diferenciales
En coordenadas cartesianas .Ecuación de Euler a lo largo de una linea de Corriente (Fluido sin rozamiento). Ecuación de Bernouilli .Aplicación de la Ecuación de Bernouilli en casos especiales.
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Tema 8. Ecuaciones Fundamentales de la Dinámica de Fluidos .Ecuación de la Energía. |
Expresión del Primer Principio de la Termodinámica para un volumen de Control .Caso de Flujo Permanente
Con una entrada y una salida .Aplicación a Bombas y Turbinas .Altura Teórica de Bombeo. Ecuación de Euler corregida para Fluido real Tensión Cortante .Perdidas Caso de Fluido Incompresible. Alturas Piezometricas y Totales con Fluido real y adición o extracción de energía.
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Tema 9. Ecuaciones Fundamentales de la Dinámica. Ecuación de la Cantidad de Movimiento. |
Segundo Principio del Movimiento de Newton para un Volumen de Control .Caso de Flujo Permanente. Tubo de corriente. Aplicaciones de la ecuación de la cantidad de movimiento al calculo de Soportado de Tuberías con Juntas de Expansion y cambios de dirección. |
Tema 10. Aplicaciones al Laboratorio .Mediciones en el Flujo Fluido. |
Movimiento incompresible en conductos cerrados. Esfuerzo Tangencial Aparente. Coeficiente de Friccion. Diagrama de Moody. Zonas Particulares Ecuación de Darcy – Weisbach. Problemas Tipicos en una Tubería Sencilla. Pérdidas Menores. Longitud Equivalente. |
Tema 11. Calculo de Perdidas en Tuberías. |
Movimiento incompresible en conductos cerrados. Esfuerzo Tangencial Aparente. Coeficiente de Friccion. Diagrama de Moody. Zonas Particulares Ecuación de Darcy – Weisbach. Problemas Tipicos en una Tubería Sencilla. Pérdidas Menores. Longitud Equivalente. |
Tema 12. Aplicaciones al Laboratorio .Practicas con Bombas Centrífugas. |
Esquema del Grupo Didáctico de Bombas. Alturas Manometricas. Vacuometricas y Geodeticas. Altura Teórica de Bombeo.Potencia Real de Bombeo. Rendimiento de la Bomba. Curvas Características. Capacidad de Aspiración NPSH. |
Tema 13. Introducción y aplicación a los sistemas de generación de potencia en fluidos. |
Principios, definiciones, simbología, aplicaciones, componentes y análisis de circuitos elementales. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
3 |
18 |
21 |
Sesión maxistral |
21 |
33.6 |
54.6 |
Solución de problemas |
21 |
33.6 |
54.6 |
Prácticas de laboratorio |
9 |
9 |
18 |
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Atención personalizada |
1.8 |
0 |
1.8 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. |
Sesión maxistral |
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación de la naturaleza concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron na aula, que pode ter máis dunha posible solución. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
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Descrición |
Debido a que cada alumno tiene diferente grado de asimilación es importa resolver las dudas de forma individual. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Descrición
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Cualificación
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Solución de problemas |
Asistencia a clase y resolución de ejercicios. |
5 |
Prácticas de laboratorio |
Desarrollo y entrega de resultados. |
20 |
Proba obxectiva |
Examen. |
70 |
Sesión maxistral |
Asistencia a clase. |
5 |
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Observacións avaliación |
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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Emilo Lage Vellón (2007). Dinámica de Fluidos. La Coruña: reprografía del noroeste
Frank M. White (1983). Mecánica de Fluidos. Madrid: MacGraw-Hill
Victor Strreter (1999). Mecánica de Fluidos. Madrid: MacGraw-Hill
Ranald Giles; Jack evert; Cheng liu (1997). Mecánica de los fluidos e hidráulica. Madrid: MacGraw-Hill |
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Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Traballo Fin de Grao/770G02045 |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
Cálculo/770G02001 | Física I/770G02003 | Alxebra/770G02006 | Fisíca II/770G02007 |
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