Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Neurobioloxía Código 610441007
Titulación
Mestrado Universitario en Bioloxía Molecular , Celular e Xenética
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía Celular e Molecular
Coordinación
Yañez Sanchez, Julian
Correo electrónico
julian.yanez@udc.es
Profesorado
Yañez Sanchez, Julian
Correo electrónico
julian.yanez@udc.es
Web
Descrición xeral ESTA ASIGNATURA EN EXTINCIÓN CON LA LICENCIATURA NO SE IMPARTE EN EL CURSO 2012-13 POR JUBILACION DE LA PROFESORA Y AUSENCIA DE PERSONAL QUE LA SUSTITUYA.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A5 Capacidade de utilizar ferramentas Bioinformáticas a nivel de usuario
A6 Capacidade para aplicar as técnicas moleculares ao estudio da célula vexetal e a súa fisioloxía, a súa resposta a estímulos externos e as súas aplicacións biotecnolóxicas
A8 Capacidade de comprender o papel dos microorganismos como axentes patóxenos e como ferramentas biotecnolóxicas
A15 Capacidade de comprender a estrutura, función e evolución dos xenomas e aplicar as ferramentas necesarias para o seu estudio
B3 Capacidade de xestión da información: reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados sobre cuestións científicas e biotecnolóxicas
B4 Capacidade de organización e planificación do traballo: que sexan capaces de xestionar a utilización do tempo así como os recursos dispoñibles e organizar o traballo no laboratorio
B5 Correcta comunicación oral e escrita sobre temas científicos na lingua nativa e polo menos noutra lingua de difusión Internacional a través da lectura de artigos científicos e exposición de traballos
B6 Capacidade de traballo en equipo: que sexan capaces de manter relacións interpersoais eficaces nun contexto de traballo interdisciplinar e internacional con respecto á diversidade cultural
B7 Capacidade de progreso persoal: aprender de forma autónoma, adaptarse a novas situacións, desenvolvendo calidades como creatividade, capacidade de liderado, motivación pola excelencia e a calidade
B9 Capacidade de preparación, exposición e defensa dun traballo
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Comprobar la importancia que tiene el sistema nervioso en el funcionamiento adecuado de todo nuestro organismo AI3
AI4
AI5
BI4
BI5
BI6
BI7
Conocer cómo funciona nuestro propio cerebro AI3
AI4
BI7
CM1
CM2
CM5
CM8
Apreciar como al crecer adquirimos habilidades y conocimiento y experimentamos las dificultades y recompensas que proporciona el vivir con nosotros mismos y con otros. AI5
AI11
BI4
BI9
CM4
CM5
CM8
Apreciar que en biología no se puede aprender las distintas formas de vida animal y su gran diversidad de conducta sin darse cuenta de que todas estas conductas dependen de una correspondiente diversidad de sistemas nerviosos AI3
BI3
CM8
Comprender los efectos que se producen cuando existen alteraciones en el sistema nervioso. AI4
BI3
CM6

Contidos
Temas Subtemas
Bases celulares de la Neurobiología.

Organización de las neuronas en el sistema nervioso.
Conceptos de neuroanatomía comparada
Comunicación entre neuronas Comunicaciones eléctricas.
Potenciales sinápticos.
Potenciales sinápticos
Naturaleza molecular de la transmisión sináptica.
Desarrollo del sistema nervioso
Control molecular de la neurogénesis y migración neuronal
Sinaptogénesis.
Mielina y mielinización.
Mecanismos celulares y moleculares de la plasticidad neuronal
Muerte neuronal
Bases neurales de la percepción sensorial Sistemas sensoriales
Control neural de la actividad motora y su coordinación
Funciones encefálicas complejas
Neuropatías

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 16 32 48
Prácticas de laboratorio 7 7 14
Análise de fontes documentais 2 4 6
Seminario 1 4 5
Proba mixta 2 0 2
Análise de fontes documentais 0 0 0
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral 16 Lecciones magistrales presenciales de 50-55 minutos de duración sobre algunos de los contenidos correspondientes al programa. Para un total aprovechamiento de éstas, se recomienda que el alumno haya leído previamente por su cuenta los aspectos fundamentales de dichos temas en los textos recomendados.
Prácticas de laboratorio 7 Sesiones Prácticas obligatorias de 1 hora de duración que consistirán en la identificación de diferentes regiones del sistema nervioso, simulación de diferentes situaciones, manejo de páginas interactivas, elaboración de circuitos, etc.
Análise de fontes documentais Loa alumnos deberán interpretar un texto científico publicado en inglés.
Seminario 1 Seminario obligatorios de 50-55 minutos de duración donde cada alumno expondrá oralmente un trabajo elegido por él mismo.
Proba mixta Al final del curso los alumnos deberán responder un cuestionario tipo test en el que se incluirán los aspectos más destacables de la asignatura.
Análise de fontes documentais

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Descrición
Cada alumno entregará al profesor el tema del seminario correspondiente antes de su exposición oral.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio trabajo de laboratorio 15
Análise de fontes documentais casos 10
Proba mixta preguntas sobre la materia 60
Seminario trabajo preparado por los alumnos bajo la dirección del profesor 15
 
Observacións avaliación
El aprovechamiento y rendimiento de los alumnos serán evaluados:
De forma continua a través de preguntas tipo test sobre los contenidos de las clases magistrales y de los seminarios así como la participación en los mismos y a través de los cuestionarios resueltos al final de las clases prácticas. Así se podrá conocer el modo en el que el alumno va asimilando contenidos y mejorar los procesos en curso y el rendimiento alcanzado.
-La asistencia a clase tanto teórica como a las clases prácticas es condición necesaria para ser evaluado tanto en la convocatoria ordinaria como en las extraordinarias
La calificación de no presentado, se aplicará únicamente en el caso de que el alumno/a no haya participado en ninguna actividad de la asignatura (clases, seminarios, prácticas, etc)

Fontes de información
Bibliografía básica

PURVES, D; AUGUSTINE, GJ; FITZPATRICK, D; KATZ, LC; LAMANTIA, AS; McNAMARA, JO: Invitación a la Neurociencia. Edit. Panamericana. (2001).

DELGADO JM, FERRÚS A, MORA F, RUBIA FJ: Manual de Neurociencia. Edit. Síntesis. (1998).
KANDEL ER, SCHWARTZ JH, JESSELL TM: Principios de Neurociencia. McGraw Hill-Interamericana (2001).
NAUTA WJH, FEIRTAG M: Fundamentos de Neuroanatomía. Edit. Labor. (1987).
SHEPHERD G: Neurobiology. Oxford University Press. (1994).
ZIGMOND MJ, BLOOM FE, LANDIS SC, ROBERTS JL, SQUIRE LC: Fundamental Neuroscience. Academic Press. (1999).

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías