Mestrado Universitario en Bioloxía Molecular , Celular e Xenética
Descriptores
Ciclo
Período
Curso
Tipo
Créditos
Mestrado Oficial
2º cuadrimestre
Primeiro
Optativa
3
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento
Bioloxía Celular e Molecular
Coordinación
Yañez Sanchez, Julian
Correo electrónico
julian.yanez@udc.es
Profesorado
Yañez Sanchez, Julian
Correo electrónico
julian.yanez@udc.es
Web
Descrición xeral
ESTA ASIGNATURA EN EXTINCIÓN CON LA LICENCIATURA NO SE IMPARTE EN EL CURSO 2012-13 POR JUBILACION DE LA PROFESORA Y AUSENCIA DE PERSONAL QUE LA SUSTITUYA.
Competencias do título
Código
Competencias da titulación
A5
Capacidade de utilizar ferramentas Bioinformáticas a nivel de usuario
A6
Capacidade para aplicar as técnicas moleculares ao estudio da célula vexetal e a súa fisioloxía, a súa resposta a estímulos externos e as súas aplicacións biotecnolóxicas
A8
Capacidade de comprender o papel dos microorganismos como axentes patóxenos e como ferramentas biotecnolóxicas
A15
Capacidade de comprender a estrutura, función e evolución dos xenomas e aplicar as ferramentas necesarias para o seu estudio
B3
Capacidade de xestión da información: reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados sobre cuestións científicas e biotecnolóxicas
B4
Capacidade de organización e planificación do traballo: que sexan capaces de xestionar a utilización do tempo así como os recursos dispoñibles e organizar o traballo no laboratorio
B5
Correcta comunicación oral e escrita sobre temas científicos na lingua nativa e polo menos noutra lingua de difusión Internacional a través da lectura de artigos científicos e exposición de traballos
B6
Capacidade de traballo en equipo: que sexan capaces de manter relacións interpersoais eficaces nun contexto de traballo interdisciplinar e internacional con respecto á diversidade cultural
B7
Capacidade de progreso persoal: aprender de forma autónoma, adaptarse a novas situacións, desenvolvendo calidades como creatividade, capacidade de liderado, motivación pola excelencia e a calidade
B9
Capacidade de preparación, exposición e defensa dun traballo
C1
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe)
Competencias da titulación
Comprobar la importancia que tiene el sistema nervioso en el funcionamiento adecuado de todo nuestro organismo
AI3 AI4 AI5
BI4 BI5 BI6 BI7
Conocer cómo funciona nuestro propio cerebro
AI3 AI4
BI7
CM1 CM2 CM5 CM8
Apreciar como al crecer adquirimos habilidades y conocimiento y experimentamos las dificultades y recompensas que proporciona el vivir con nosotros mismos y con otros.
AI5 AI11
BI4 BI9
CM4 CM5 CM8
Apreciar que en biología no se puede aprender las distintas formas de vida animal y su gran diversidad de conducta sin darse cuenta de que todas estas conductas dependen de una correspondiente diversidad de sistemas nerviosos
AI3
BI3
CM8
Comprender los efectos que se producen cuando existen alteraciones en el sistema nervioso.
AI4
BI3
CM6
Contidos
Temas
Subtemas
Bases celulares de la Neurobiología.
Organización de las neuronas en el sistema nervioso.
Conceptos de neuroanatomía comparada
Comunicación entre neuronas
Comunicaciones eléctricas.
Potenciales sinápticos.
Potenciales sinápticos
Naturaleza molecular de la transmisión sináptica.
Desarrollo del sistema nervioso
Control molecular de la neurogénesis y migración neuronal
Sinaptogénesis.
Mielina y mielinización.
Mecanismos celulares y moleculares de la plasticidad neuronal
Muerte neuronal
Bases neurales de la percepción sensorial
Sistemas sensoriales
Control neural de la actividad motora y su coordinación
Funciones encefálicas complejas
Neuropatías
Planificación
Metodoloxías / probas
Horas presenciais
Horas non presenciais / traballo autónomo
Horas totais
Sesión maxistral
16
32
48
Prácticas de laboratorio
7
7
14
Análise de fontes documentais
2
4
6
Seminario
1
4
5
Proba mixta
2
0
2
Análise de fontes documentais
0
0
0
Atención personalizada
0
0
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Sesión maxistral
16 Lecciones magistrales presenciales de 50-55 minutos de duración sobre algunos de los contenidos correspondientes al programa. Para un total aprovechamiento de éstas, se recomienda que el alumno haya leído previamente por su cuenta los aspectos fundamentales de dichos temas en los textos recomendados.
Prácticas de laboratorio
7 Sesiones Prácticas obligatorias de 1 hora de duración que consistirán en la identificación de diferentes regiones del sistema nervioso, simulación de diferentes situaciones, manejo de páginas interactivas, elaboración de circuitos, etc.
Análise de fontes documentais
Loa alumnos deberán interpretar un texto científico publicado en inglés.
Seminario
1 Seminario obligatorios de 50-55 minutos de duración donde cada alumno expondrá oralmente un trabajo elegido por él mismo.
Proba mixta
Al final del curso los alumnos deberán responder un cuestionario tipo test en el que se incluirán los aspectos más destacables de la asignatura.
Análise de fontes documentais
Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Descrición
Cada alumno entregará al profesor el tema del seminario correspondiente antes de su exposición oral.
Avaliación
Metodoloxías
Descrición
Cualificación
Prácticas de laboratorio
trabajo de laboratorio
15
Análise de fontes documentais
casos
10
Proba mixta
preguntas sobre la materia
60
Seminario
trabajo preparado por los alumnos bajo la dirección del profesor
15
Observacións avaliación
El aprovechamiento y rendimiento de los alumnos serán evaluados:
De forma continua a través de preguntas tipo test sobre los contenidos de las clases magistrales y de los seminarios así como la participación en los mismos y a través de los cuestionarios resueltos al final de las clases prácticas. Así se podrá conocer el modo en el que el alumno va asimilando contenidos y mejorar los procesos en curso y el rendimiento alcanzado.
-La asistencia a clase tanto teórica como a las clases prácticas es condición necesaria para ser evaluado tanto en la convocatoria ordinaria como en las extraordinarias
La calificación de no presentado, se aplicará únicamente en el caso de que el alumno/a no haya participado en ninguna actividad de la asignatura (clases, seminarios, prácticas, etc)
Fontes de información
Bibliografía básica
PURVES, D;
AUGUSTINE, GJ; FITZPATRICK, D; KATZ, LC;
LAMANTIA, AS; McNAMARA, JO: Invitación a
la Neurociencia. Edit. Panamericana. (2001).
DELGADO JM, FERRÚS A,
MORA F, RUBIA FJ: Manual de Neurociencia. Edit.
Síntesis. (1998).
KANDEL ER, SCHWARTZ JH,
JESSELL TM: Principios de Neurociencia. McGraw Hill-Interamericana (2001).
NAUTA WJH, FEIRTAG M: Fundamentos de Neuroanatomía. Edit. Labor. (1987).
SHEPHERD G: Neurobiology. OxfordUniversity Press. (1994).
ZIGMOND MJ, BLOOM FE, LANDIS SC, ROBERTS JL, SQUIRE LC: Fundamental Neuroscience. Academic Press. (1999).
Bibliografía complementaria
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Materias que continúan o temario
Observacións
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías