Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Xestión da calidade Código 610446227
Titulación
Mestrado universitario en Química Ambiental e Fundamental
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 2
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Química Analítica
Coordinación
Andrade Garda, Jose Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.andrade@udc.es
Profesorado
Andrade Garda, Jose Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.andrade@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Formación avanzada, de caracter específico ou multidisciplinar, dirixida a unha especialización profesional nos ámbitos dos distintos módulos que compoñen o máster.
A2 Formación avanzada, de caracter específico ou multidisciplinar, dirixida a unha especialización investigadora nos ámbitos dos distintos módulos que compoñen o posgrao
A3 Formación avanzada, de caracter específico ou multidisciplinar, dirixida a unha especialización académica nos ámbitos dos distintos módulos que compoñen o posgrao
A5 Mellora no coñecemento da realidade interdisciplinar da Química
A6 Mellora na asociación de coñecementos procedentes das diversas áreas da Química
A10 Mellora dos coñecementos no ámbito da Química Analítica
B1 Capacidade de traballar nun contexto internacional
B2 Capacidade de traballar en equipos interdiciplinares
B3 Capacidade de compromiso ético
B4 Capacidade de aprendizaxe autónomo
B9 Mellora da creatividade
B13 Mellora da capacidade de organización e planificación
B14 Mellora da capacidade de toma de decisións
B17 Cultura da calidade
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AP1
AI1
AM1
AM3
AM4
AM8
BM1
BM2
BM3
BM4
BM9
BM13
BM14
BM17
CM1
CM3
CM4
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Definiciones subjetivas y objetivas de la calidad
Tema 2: Repercusión de los sistemas de gestión de la calidad en la sociedad La calidad implícita
Tema 3: Modelos de gestión ISO 9000
ISO 17025
ISO 14000
EFQM
Tema 4: Problemas habituales Problemas habituales en la aplicación de los sistemas de gestión de la calidad
Organización del trabajo
Participación de los empleados
Delegación de los mandos
Motivación y concienciación. Participación
Tema 5: Generalización de la Calidad Integración de sistemas
medioiambiente
seguridad y protección

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 10 15 25
Proba obxectiva 2.2 0 2.2
Estudo de casos 6 7.8 13.8
Traballos tutelados 1 6.5 7.5
 
Atención personalizada 1.5 0 1.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Descripción y estudio de los fundamentos de los Sistemas de Gestión de la Calidad. Problemas habituales y ventajas de su aplicación.
Proba obxectiva Resumen escrito de los casos prácticos presentados por personas que desarrollan su trabajo en la empresa.
Estudo de casos Se abordarán dos o tres casos reales de implantación de sistemas de calidad en la industria u organismos públicos. Serán impartidos por personal de dichas instituciones
Traballos tutelados Cada alumno realizará un trabajo consistente en el análisis de un aspecto de las guías internacionales de calidad

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Se establece la opción de consulta de dudas o discusión de la bibliografía fuera del horario lectivo habitual.
Los trabajos tutelados tendrán un período previo de reflexión con el profesor para su enfoque y centrado.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral Asistencia a las clases magistrales y a los casos prácticos; así como actitud participativa 40
Proba obxectiva Concisión en la exposición de las ideas que respondan a las cuestiones planteadas 20
Estudo de casos Resumen escrito de cada uno de los casos de estudio. Calidad de la redacción, extracción de ideas claves, extensión de los temas tratados 40
 
Observacións avaliación
Para superar la materia es imprescindible la asistencia a las clases magistrales y a los casos de estudio. La evaluación objetiva se basará en los resúmenes escritos de los casos de estudio en el trabajo escrito de análisis de un aspecto de las normas de calidad.

Fontes de información
Bibliografía básica A. Badia (2002). Calidad Modelo ISO9001. Deusto
W.E. Deming (1989). Calidad, productividad y competitividad. Díaz de Santos
A.V. Feigembaum (1990). Control total de la calidad. CECSA
M. Valcárcel, A. Ríos (1992). La calidad en los laboratorios analíticos. Reverté
J.M. Juran, F.M Gryna (1993). Manual de Control de calidad. McGraw Hill
A.Fernández Garaitaonaindía (2000). Organización y Gestión de empresas. Universidade da Coruña

Bibliografía complementaria J.M. Andrade (1999). Conceptos de calidad en la industria y laboratorios de análisis químicos. Universidade da Coruña


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías