Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Propiedades mecánicas de polímeros Código 610454228
Titulación
Mestrado Universitario en Física Aplicada
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Física
Coordinación
Lopez Lago, Joaquin
Correo electrónico
joaquin.lopez@udc.es
Profesorado
Cano Malagon, Jesus
Lopez Lago, Joaquin
Rico Varela, Maite
Correo electrónico
j.cano@udc.es
joaquin.lopez@udc.es
maite.rico@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Formación investigadora de acordo coas metodoloxías científicas utilizadas actualmente. AI2
Aprender a utilizar unha serie de equipos e técnicas experimentais. AM1
Capacidade para deseñar e planificar un traballo ou proxecto de investigación. BI1
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. CM1
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse CM6

Contidos
Temas Subtemas
1.- Introducción 1.1 Conceptos básicos
1.2 Tipos de Polímeros
1.3 Reacciones de formación de polímeros
2.- Viscoelasticidad Lineal 2.1 Modelo de Maxwell
2.2 Modelo de Voigh-Kelvin
2.3 Principio de superposición de Boltzmann
2.4 Superposición tiempo-temperatura
2.5 El Número de Deborah
3.- Elasticidad del caucho 3.1 El caucho ideal
3.2 Efecto de la temperatura a fuerza constante
3.3 Efecto de la temperatura a longitud constante
3.4 Relaciones de Maxwell

4.- Flujo viscoso puro 4.1 Modelos de flujos no newtonianos
4.2 Dependencia del flujo con la temperatura
4.3 Influencia del peso molecular en el flujo
4.4 Influencia de la presión en la viscosidad
5.- Reología de sistemas multifásicos 5.1 Disoluciones y plastificantes
5.2 Emulsiones y mezclas
5.3 Suspensiones
5.4 Latex y plastisoles
6.- Instrumentación 6.1 Reómetro capilar. Régimen de Poiseuille
6.2 Reómetro de cilindro coaxial. Régimen de Couette
6.3 Reómetro de cono y placa









Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario 50 50 100
Traballos tutelados 25 25 50
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Para a súa realización é importante consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indicarán. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada a través dos espazos de comunicación da ferramenta Moodle

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Stephen L. Rosen (1982). Fundamental Principles of Polymeric Materials. Jonh Wiley
Lawrence E. Nielsen (1977). Polymer Reology. Marcel Dekker

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías