Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Institucións e políticas na Unión Europea Código 611440002
Titulación
Mestrado Universitario en Xestión e Políticas Públicas (Plan 2009)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinación
Faiña Medin, Jose Andres
Correo electrónico
jose.andres.faina.medin@udc.es
Profesorado
Faiña Medin, Jose Andres
Correo electrónico
jose.andres.faina.medin@udc.es
Web http://www.gcd.udc.es
Descrición xeral Página web del grupo de investigación competencia y desarrollo y de la cátedra Jean Monnet de Economía Industrial Europea.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A2 Analizar e contribuír á definición dos problemas aos que as administracións públicas territoriais (e outras…) tratan de responder coas súas propias políticas.
A3 Recopilar, elaborar e interpretar informacións relevantes, cualitativas e cuantitativas para a toma de decisións.
A4 Identificar os instrumentos adecuados para lograr os resultados desexados e imaxinar os posibles escenarios.
A5 Identificar os actores e os intereses que poidan estar implicados no proceso de decisión, propoñendo os instrumentos capaces de afrontar e resolver posibles conflictos.
A6 Deseñar os procesos para a toma de decisións coa finalidade de favorecer a rápida adopción das políticas e a súa eficaz posta en funcionamento.
A7 Orientar ás institucións públicas implicadas no desenvolvemento das relacións interinstitucionais e co sector privado.
A9 Acadar coñecementos e habilidades para analizar, decidir e implantar e optimizar actuacións vinculadas ao uso de novas tecnoloxías na xestión e nas políticas públicas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de aprender.
B3 Resolución de problemas.
B4 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B5 Capacidade para adaptarse a novas situacións.
B7 Habilidade para traballar de forma autónoma.
B8 Traballo en equipo.
B9 Capacidade para organizar e planificar.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AM1
AM2
AM3
AM4
AM5
AM6
AM8
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM7
BM8
BM9
CM1
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
LAS BASES DE LA INTEGRACIÓN EUROPEA Historia del proceso de integración
El dilema de conflicto de Estados independientes
Apertura de mercados y libre competencia como base de los procesos de integración
Reglas para la cooperación pacífica: El método comunitario
Una Comunidad Supranacional de Derecho
Los límites al proceso de integración
La ampliación de la UE
CONSTITUCION Y ORDEN JURIDICO-POLITICO DE LA ECONOMIA EUROPEA La Unión Europea como un sistema multinivel
El orden jurídico-político de la economía europea: El sistema institucional
La atribución de competencias: El tratado de Lisboa y el Tratado de Funcionamiento de la UE
Políticas y estrategias en la UE: El método de coordinación abierta
PRINCIPALES POLITICAS DE LA UE Ordenación y dirección económica de la unión: Competencia, Mercado Interior (Personas, Mercancías, Servicios, Capitales). Unión Aduanera y Política Comercial Común. Política Económica y Unión Monetaria.
Cohesión económica, social y territorial
Agricultura y pesca
Otras política internas: Medio Ambiente. Protección Consumidores. Transportes (las redes transeuropeas). Energía. Asuntos comunes de seguridad en materia de salud pública. Investigación, el desarrollo tecnológico y el espacio.
Las estrategias y métodos de coordinación abierta: La estrategia europea de empleo. La estrategia de Lisboa. Crecimiento y empleo.
Posición y perspectivas de la UE: La estrategia 2020

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida 6 30 36
Proba obxectiva 1 4 5
Presentación oral 15 15 30
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Debate en clase sobre los temas de las exposiciones y los materiales de estudio. Empleo de Página web de la UE.
Proba obxectiva Una prueba con respuestas tasadas.
Presentación oral Presentación oral por el profesor de los distintos temas. Se utilizarán presentaciones de power point y la web de la UE.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Discusión dirixida
Descrición
Discusión y debate en clase con los estudiantes sobre los temas del programa

Presentación por cada grupo de estudiantes de un tema de su elección para posterior debate en clase.

Presentación de los temas por el profesor y diálogo con los estudiantes.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Se valorarán los conocimientos sobre los materias del programa. 70
Discusión dirixida Se valorará la comprensión y los conocimientos en las intervenciones de los estudiantes en las discusiones de clase. 30
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Faíña, Andres y Novo Corti, Isabel (2003). Constitución y orden jurídico-político de la economía europea: ¿qué y para qué? . Madrid: Dijusa
Fernández Navarrete, Donato. (2010). Historia de la UE: España como miembro. Delta, [2010]
Faíña, Andres, García Lorenzo, Antonio y López Rodríguez, Jesús (2007). La Unión Europa y la paradoja de la autoridad: armonías y disonancias de la cooperación en paz y democracia. Ediciones Chyrime-k, Caracas
Linde Paniagua, Enrique. (2020). Las políticas económicas de la UE. GPS

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías