Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Avaliación de programas e proxectos públicos Código 611440004
Titulación
Mestrado Universitario en Xestión e Políticas Públicas (Plan 2009)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Economía Financeira e Contabilidade
Coordinación
Fernandez Castro, Angel Santiago
Correo electrónico
angel.fernandez.castro@udc.es
Profesorado
Fernandez Castro, Angel Santiago
Correo electrónico
angel.fernandez.castro@udc.es
Web
Descrición xeral Estudio de métodos cuantitativos y cualitativos, técnicas y habilidades necesarias para la evaluación de programas en el sector público. Utilización de conceptos y técnicas con las que los administradores del sector público y otras entidades puedan derivar en mejoras y cambios organizativos.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A2 Analizar e contribuír á definición dos problemas aos que as administracións públicas territoriais (e outras…) tratan de responder coas súas propias políticas.
A3 Recopilar, elaborar e interpretar informacións relevantes, cualitativas e cuantitativas para a toma de decisións.
A4 Identificar os instrumentos adecuados para lograr os resultados desexados e imaxinar os posibles escenarios.
A5 Identificar os actores e os intereses que poidan estar implicados no proceso de decisión, propoñendo os instrumentos capaces de afrontar e resolver posibles conflictos.
A8 Suxerir instrumentos de seguimento e control para observar os resultados.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conocer los principales conceptos y técnicas para la evaluación de programas y proyectos públicos, así como su alcance y limitaciones. AM2
AM3
CM2
Analizar aplicaciones de las técnicas de evaluación a problemas reales. AM1
AM2
AM3
AM4
AM7
CM1
CM2
CM4
CM6
Diseñar y/o desarrollar la evaluación de programas y proyectos. AM1
AM2
AM3
AM4
AM7
CM1
CM3
CM6
Presentar y debatir las ideas y trabajos propios. CM1
CM4
CM6

Contidos
Temas Subtemas
Introducción a la evaluación de programas y proyectos públicos
Mecanismos de evaluación de políticas.
Técnicas de evaluación económica.
Data Envelopment Analysis
Modelo CCR: Versiones fraccional y envolvente, análisis gráfico.
Modelo BCC.
Desarrollos. El Índice de Productividad de Malmquist.
Análisis Coste Beneficio
Análisis coste-efectividad, coste-utilidad y coste-beneficio.
Valoración de costes y beneficios: Bienes no intercambiados.
Otras metodologías de evaluación. Análisis multicriterio
PROMETHEE.
AHP.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 9 18 27
Estudo de casos 9 27 36
Prácticas a través de TIC 3 3 6
Proba mixta 1 3 4
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación por parte del profesor de contenidos teóricos:
- DEA.
- Análisis Coste Beneficio.
- Análisis multicriterio.
Estudo de casos Análisis, presentación y discusión de casos, con aplicaciones de las siguientes metodologías:
- DEA.
- Análisis coste-efectividad, coste-utilidad y coste-benefici.o.
- Análisis multicriterio.
Prácticas a través de TIC Prácticas:
- DEA - Software específico.
- Análisis multicriterio.
Proba mixta Prueba escrita para contrastar el aprovechamiento de las sesiones magistrales, los casos analizados y las TIC aplicadas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Prácticas a través de TIC
Estudo de casos
Descrición
La orientación necesaria para el desarrollo de las tareas asignadas se podrá obtener por los siguientes medios:
- Durante el horario oficial de tutorías presenciales.
- A través de correo electrónico, especialmente en el caso de cuestiones muy específicas.
- Concertando mediante el correo electrónico o por teléfono una cita personalizada.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta La prueba se orientará a contrastar la comprensión global de las metodologías consideradas. 50
Estudo de casos Se valorará especialmente la capacidad para identificar y estructurar los contenidos relevantes de los casos analizados. 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Fernández Castro, A.S. (1996). Análisis Coste Beneficio. Aplicación a la Selección de Inversiones (2ª ed.). Santiago de Compostela. Tórculo
Fernández Castro, A.S. (). Transparencias para el seguimiento de las clases teóricas . Moodle UDC

Bibliografía complementaria Charnes, A., Cooper, W.W. y Rhodes, E. (1978). Measuring the efficiency of decision making units; European Journal of Operational Research, 3, pp. 429 444.
Banker, R.D., Charnes, A. y Cooper, W.W. (1984). Some models for estimating technical and scale inefficiencies in Data Envelopment Analysis; Management Science, 30, pp.1078-92.
Fernández-Castro, A.S. (2002). “Capital budgeting in health organizations. Aplication of the multicriteria method PROMETHEE V”, Fuzzy Economic Review 7 (2), pp. 93-107.
Cuadras, X., Fernández Castro, A.S. y Rosés, J.R. (2002). “Productividad, competencia e innovación en la banca privada española (1900-1913)”, Revista de Historia Económica 20 (3), pp. 543-575.
Lasheras Goicoechea, C. y Fernández-Castro, A.S. (2002). “Selección de productos sanitarios mediante técnicas multicriterio”, Revista Galega de Actualidade Sanitaria 1 (4), pp. 262-265.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Xestión ambiental e desenvolvemento sostible/611440009
Políticas educativas/611440020
Políticas de sanidade/611440021

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

La metodología empleada es presencial interactiva, por lo que resulta imprescindible el seguimiento regular de las actividades de clase.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías