Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Políticas de emprego Código 611440013
Titulación
Mestrado Universitario en Xestión e Políticas Públicas (Plan 2009)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinación
Freire Seoane, Maria Jesus Luisa
Correo electrónico
maria.freire.seoane@udc.es
Profesorado
Freire Seoane, Maria Jesus Luisa
Correo electrónico
maria.freire.seoane@udc.es
Web http://www.observatorio.udc.es
Descrición xeral Los objetivos de esta asignatura consisten en:

-Conocer el funcionamiento del mercado laboral a nivel global, y particularmente la situación del caso español.

-Conocer las políticas públicas de empleo y sus repercusiones sobre la población activa teniendo en cuenta su capital humano.

-Fomentar conocimiento y las potencialidades para ser emprendedor.

-Analizar los factores más importantes que ayudan a conseguir un empleo.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A5 Identificar os actores e os intereses que poidan estar implicados no proceso de decisión, propoñendo os instrumentos capaces de afrontar e resolver posibles conflictos.
A6 Deseñar os procesos para a toma de decisións coa finalidade de favorecer a rápida adopción das políticas e a súa eficaz posta en funcionamento.
A7 Orientar ás institucións públicas implicadas no desenvolvemento das relacións interinstitucionais e co sector privado.
A8 Suxerir instrumentos de seguimento e control para observar os resultados.
A9 Acadar coñecementos e habilidades para analizar, decidir e implantar e optimizar actuacións vinculadas ao uso de novas tecnoloxías na xestión e nas políticas públicas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de aprender.
B4 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B7 Habilidade para traballar de forma autónoma.
B8 Traballo en equipo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conocer el funcionamiento del mercado laboral a nivel global, y particularmente la situación del caso español AM4
BM1
BM2
CM1
CM2
CM3
Conocer las políticas públicas de empleo y sus repercusiones sobre la población activa teniendo en cuenta su capital humano AM5
BM4
CM3
CM5
Los resultados que se esperan alcanzar son el estímulo entre los alumnos sobre las posibilidades de emprendimiento cuando se dispone del conocimiento adecuado para poder trabajar por cuenta propia AM6
AM8
BM7
CM6
El resultado predecible de este curso es el conocimiento por parte de los estudiantes de los factores que influyen en mayor medida en la consecución de un empleo. Para ello se les facilitará toda la información cuantitativa de las investigaciones realizadas a este respecto AM7
BM8
CM8

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 15 30 45
Proba mixta 1 3 4
Traballos tutelados 6 18 24
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral
Proba mixta
Traballos tutelados

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Proba mixta
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Traballos tutelados 80
Proba mixta 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Congregado et. al. (2008). El capital humano y los emprendedores en España. Valencia
Alonso et. al. (2009). El debate sobre las competencias. Madrid
vv.aa. (2008). En el camino hacia la convergencia europea: guía docente para enseñar competencias profesionales. Elche
Levy Leboyer (2008). Gestión de las competencias. Barcelona
Davia Rodríguez (2004). La inserción laboral de los jóvenes en la Unión Europea. Madrid
Freire Seoane (2009). Las competencias profesionales de los universitarios. A Coruña

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías