Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A3 |
Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A7 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
En xeral, capacidade para interrelacionar as variables macroeconómicas e identificar a influencia das expectativas en tales inter-relacións |
A3
|
|
|
En particular, no ámbito da determinación da actividade económica a partir da evolución do gasto agregado, identificar as inter-relacións entre os determinantes do gasto e os mercados financeiros e como das mesmas derívanse efectos sobre os desemprego, a inflación, déficit e débeda pública, balanza de pagos e mercados cambiarios |
A3 A4 A5
|
|
|
Po lo lado da oferta, capacidade para analizar a influencia das variables da estrutura produtiva (custos, produtividade, etc) sobre os desequilibrios macroeconómicos máis relevantes. |
A3 A4 A5 A7
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. O marco temporal na análise macroeconómica: curto, medio e longo prazo
|
1.1. Introdución
1.2. Os desequilibrios macroeconómicos relevantes
|
Tema 2. Primeira aproximación o entorno internacional. A balanza de pagos
|
2.1. Introdución
2.2. Os desequilibrios externos
2.3. As inter-relacións entre os fluxos comerciais e financeiros
|
Tema 3. A oferta agregada e o medio prazo. A influencia da estrutura produtiva nos desequilibrios macroeconómicos da inflación e o desemprego
|
3.1. Introdución
3.2. A fixación dos prezos polas empresas: grao de competencia nos mercados e estrutura de custos (custos laborais unitarios)
3.3. O funcionamento do mercado de traballo e os custos laborais. O papel das expectativas de prezos e a produtividade
3.3.1. Conceptos previos
3.3.2. Desemprego cíclico e estrutural ou natural
3.4. As variables estruturais nos procesos inflacionarios e no desemprego. A ecuación da curva de Phillips e a ecuación da oferta agregada
3.5. Os shocks de oferta
|
Tema 4. A oferta agregada e o curto prazo. O entorno financeiro e do gasto agregado como determinantes da actividade económica e o emprego (desemprego). A demanda agregada
|
4.1. Introdución
4.2. Os mercados financeiros. Determinantes dos prezos dos activos e as súas inter-relacións
4.2.1. Os mercados monetarios
4.2.2. Os mercados de renda fixa
4.2.3. Os mercados bolsistas
4.2.4. Os mercados financeiros internacionais. Os mercados de divisas. A determinación do tipo de cambio no curto prazo
4.3. Os determinantes do gasto agregado
4.3.1. O consumo das familias
4.3.2. O investimento das empresas
4.3.3. O gasto público. O déficit e a débeda pública como factor endoxeneizante
4.3.4. O gasto externo neto. O tipo de cambio real e a relación real de intercambio.
4.3.5. A curva de demanda agregada. A interrelación dos factores reais e financeiros. O modelo Mundell-Fleming. Os shocks de demanda
|
Tema 5. A dinámica do curto o medio prazo. A interacción da oferta e a demanda agregadas |
5.1. Introdución
5.2. O axuste de prezos e produción ante shocks de oferta e de demanda. A influencia das expectativas inflacionarias. A neutralidade do diñeiro
5.3. Os tipos de cambio a curto e a longo prazo |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
17 |
34 |
51 |
Discusión dirixida |
10 |
14 |
24 |
Estudo de casos |
10 |
10 |
20 |
Solución de problemas |
5 |
15 |
20 |
Seminario |
4 |
0 |
4 |
Proba mixta |
2 |
18 |
20 |
|
Atención personalizada |
11 |
0 |
11 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral e escrita, que pode ser complementada co uso de medios audiovisuais, incentivando aos estudantes para que realicen as oportunas preguntas co fin de aumentar a comprensión dos temas |
Discusión dirixida |
Valoraranse as respostas dos alumnos ás cuestións prácticas e teóricas expostas nas sesións interactivas |
Estudo de casos |
Valoraranse as solucións propostas polos alumnos na resolución dos casos |
Solución de problemas |
Valoraranse as respostas dos alumnos ás cuestións prácticas nas sesións interactivas |
Seminario |
Impartirase en grupos de 15 alumnos. Destinarase a resolver dúbidas en relación coa temática da asignatura, coa forma de avaliación, etc. |
Proba mixta |
Durante o período lectivo poderanse realizar probas escritas que complementarán a evaluación contínua e que computarán cara a cualificación final. No caso de non acadar na evaluación continua da clase (composta por discusión dirixida, estudo de casos, solución de problemas e probas escritas) a valoración polo menos de aprobado, realizarase unha proba obxectiva escrita final, a cal computará o 70 por cento da cualificación final. Esta proba constará de dous partes: unha primeira parte, de tipo test con penalización de respostas incorrectas e carácter eliminatorio, abordará unha panorámica de todos os temas con preguntas, principalmente, de tipo conceptual. Na segunda parte, co requisito dunha cualificación mínima (2,8 sobre 7), esixiranse respostas razoadas a diferentes cuestións sobre temáticas do programa |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Estudo de casos |
Solución de problemas |
Seminario |
|
Descrición |
Atenderase individualmente aos estudantes que requiran explicacións complementarias |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
Valoraranse as respostas dos estudantes ás cuestións nas sesións interactivas |
10 |
Estudo de casos |
Valoraranse as solucións dos alumnos nos casos expostos |
10 |
Proba mixta |
Durante o período lectivo poderanse realizar probas escritas que complementarán a evaluación contínua e que computarán cara a cualificación final. No caso de non acadar na evaluación continua da clase (composta por discusión dirixida, estudo de casos, solución de problemas e probas escritas) a valoración polo menos de aprobado, realizarase unha proba obxectiva escrita final, a cal computará o 70 por cento da cualificación final. Esta proba constará de dous partes: unha primeira parte, de tipo test con penalización de respostas incorrectas e carácter eliminatorio, abordará unha panorámica de todos os temas con preguntas, principalmente, de tipo conceptual. Na segunda parte, co requisito dunha cualificación mínima (2,8 sobre 7), esixiranse respostas razoadas a diferentes cuestións sobre temáticas do programa |
70 |
Solución de problemas |
Valoraranse as solucións e o razoamento dos estudantes aos problemas expostos |
10 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Olivier Blanchard (2006). Macroeconomía . Madrid, Prentice Hall
Belzunegui y otros (2002). Macroeconomía. Ejercicios y problemas. Madrid, Prentice Hall |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase un alto grao de participación nas clases. Resolver as dúbidas que xurdan nas explicacións do profesor e/ou no estudo persoal, recorrendo se fose necesario á atención personalizada |
|