Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A7 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A12 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer a natureza e funcionalidade do Estado e do Sector Público |
A1 A2 A4 A12
|
|
C6
|
Interpretar e valorar un presuposto público |
A1 A2 A4 A7 A9 A10
|
|
C1 C4
|
Tomar conciencia dos principais programas de gasto do Estado actual |
A1 A2 A9
|
|
C1 C3 C4
|
Estudio económico da descentralización política e administrativa |
A2 A4 A8 A9
|
|
C1 C3
|
Capacidade de análise crítico dos coñecementos adquiridos e capacidade de aplicación práctica dos conceptos teóricos |
A3 A4 A9 A13
|
|
C1 C3 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Hacienda Pública y Sector Público |
1 Economía Pública y actividad financiera.
2. El Sector Público como sujeto de la actividad financiera.
3. Economía Pública; evolución del pensamiento y tendencias actuales.
4. Sector Público; las operaciones económicas. Medición.
5. Sector público en España.
|
Tema 2. Introducción a intervención pública. Elección colectiva. |
1. Las razones de la Intervención Pública.
2. Los fallos del Mercado.
3. Elección colectiva.
|
Tema 3. El Presupuesto público |
1. Principios generales de su ordenación.
2. Técnicas presupuestarias.
3. Gastos e ingresos públicos.
4. Crecimiento del gasto público. Teorías explicativas
5. El Estado de Bienestar. Principales programas de gasto |
Tema 4. Introducción a la imposición. |
1. Conceptos tributarios básicos.
2. Principales categorías de ingresos públicos.
3. Principios tributarios. |
Tema 5. Teoría General de la imposición |
1. Impuestos y eficiencia económica.
2. Distorsiones impositivas y exceso de gravamen. |
Tema 6. Federalismo Fiscal |
1. Justificación económica de la descentralización.
2. El número de niveles de gobierno y la división de responsabilidades.
3. Aspectos de la financiación mediante impuestos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
17 |
51 |
68 |
Traballos tutelados |
2 |
16 |
18 |
Presentación oral |
3 |
9 |
12 |
Obradoiro |
20 |
20 |
40 |
Proba obxectiva |
4 |
4 |
8 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Traballos tutelados |
Crearanse grupos de tres a cinco compoñentes para o desenvolvemento dun traballo proposto polo profesor. A finalidade dos traballos será promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes baixo a tutela do profesor. |
Presentación oral |
Os estudantes realizaran unha presentación do traballo tutelado realizado e/ou dos casos de estudio propostos polo profesor. Terá una duración máxima de 15 minutos por grupo. Posteriormente iniciarase un debate |
Obradoiro |
O estudiante se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto, individualmente ou por un grupo de persoas. O alumno debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un unha temática particular da materia proposta polo profesor, para chegar a unha decisión razoada, sexa individualmente ou a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo (3-5 estudiantes) |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de conceptos (formular cuestións en forma de pregunta directa sobre conceptos funamentais da materia), de ensaio (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.)). Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Destinadas a reforzar a aprendizaxe autónoma do alumno mediante o seguimento e a supervisión das distintas actividades programadas en relación aos traballos tutelados (busqueda de datos económicos, fontes bibliográficas, exposición dos traballos, etc) |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
Para a súa avaliación teranse en conta os seguintes aspectos: estrutura, contido, fontes de información utilizadas, a redacción e a análise crítica. |
10 |
Presentación oral |
Valorarase o soporte empregado na presentación, o dominio do tema e a capacidade de síntese |
10 |
Obradoiro |
O profesor plantexará os alumnos unha cuestión relacionada coas clases maxistrales o con noticias económicas sobre a actividade do sector público para o seu estudo polo alumno e posterior discusión na aula |
30 |
Proba obxectiva |
Consistirá nun exame escrito que combinará preguntas sobre conceptos fundamentais da materia con preguntas tipo ensaio |
50 |
|
Observacións avaliación |
A proba obxectiva se realizará nas datas fixadas
polo centro para as oportunidades do primeiro cuadrimestre e do mes de xullo,
respectivamente. A entrega dos casos de estudio, traballos e
a súa presentación oral se realizará nas datas que estableza o profesor dentro do período no que se desenvolvan as actividades
académicas docentes do cuadrimestre. A entrega e presentación oral posterior queda supeditada á existencia de causa de forza maior que impidise ao estudante facelo no período anteriormente mencionado. Terá cualificación de non presentado quen participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación
inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da puntuación acadada. Está
prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación
co exterior e/ou o almacenamento de información, agás os expresamente
autorizados polo profesor.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Albi Ibáñez; González-Páramo; Zubiri: (2009): Economía
Pública I y II. Ariel. Madrid Busto Gisbert, A. (2007): Lecciones de Hacienda Pública.
Ed. Colex, Madrid Paniagua Soto y Navarro Pascual (2011): Hacienda Pública
I y II. Pearson Education
Madrid. Rosen H.S. (2002): Hacienda Pública, Mc Graw Hill.
Madrid. Stiglitz, J.E. (1988): La Economía del Sector Público.
Antoni Boch (ed) 3ª edición 2000. Barcelona. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|