Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Teoría Económica Internacional Código 611G01029
Titulación
Grao en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinación
Mendez Naya, Jose
Correo electrónico
jose.mendez@udc.es
Profesorado
Mendez Naya, Jose
Correo electrónico
jose.mendez@udc.es
Web
Descrición xeral Análisis teórico de los principales problemas de economía internacional, empezando por la presentación de las principales teorías del comercio internacional el análisis de las políticas comerciales y la instrumentación de las políticas macroeconómicas en el contexto de una economía abierta. Para seguir las explicaciones son necesarios unos conocimientos básicos de teoría tanto microeconómica como macroeconómica.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A12 Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Aplicación de la metodología económica al estudio de diferentes problemas relacionados con la economía internacional. A1
A2
A3
A4
A7
A8
A9
A12
C1
C6
C7
C8
Analisis crítico de diferentes fuentes de información relacionadas con la economía internacional, elaboración de informes y trabajo en equipo A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A12
A13
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Análisis y exposición de textos y lecturas especializadas A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A12
A13
C1
C3
C5
C8
Iniciación al proceso de investigación en la materia A2
A3
A4
A6
A7
A9
A10
A12
C1
C5
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
INTRODUCCIÓN 1- La globalización de la economía.

2- El alcance de la economía internacional.

3- Las ganancias del comercio internacional.

4- El proteccionismo.

5- La balanza de pagos y los mercados cambiarios.

6- Las políticas macroeconómicas en una economía abierta: coordinación internacional de políticas

PARTE I:TEORÍAS DEL COMERCIO INTERNACIONAL I.1- Teorías clásicas del comercio internacional. El modelo Ricardiano de comercio.

I.2 Teoría neoclásica del comercio internacional: el equilibrio internacional.

I.3 Dotación de recursos y comercio internacional: el modelo de Heckscher-Ohlin.

I.4 Las nuevas teorías del comercio Internacional: Economías de escala, competencia imperfecta y comercio internacional.

PARTE II: POLÍTICA COMERCIAL INTERNACIONAL II.1- Los instrumentos de política comercial

II.2- La economía política de la política comercial

II.3 Teoría de la integración económica

PARTE III: TEORÍA MONETARIA INTERNACIONAL III.1- Introducción: balanza de pagos y mercado de divisas

III.2- Mecanismos de ajuste automático de la balanza de pagos.

III.3 Políticas de ajuste


Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 17 34 51
Discusión dirixida 10 14 24
Estudo de casos 10 10 20
Seminario 4 0 4
Lecturas 5 15 20
Proba obxectiva 2 18 20
 
Atención personalizada 11 0 11
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el parendizaje
Discusión dirixida Cuestiones teóricas y prácticas para resolver en sesiones interactivas
Estudo de casos Se plantea un caso real y el alumno, en base a los conocimientos teóricos adquiridos, debe de analizarlo y comentarlo
Seminario Desarrollo de aspectos específicos de los temas expuestos en las sesiones magistrales así como aclaración de dudas relacionadas con la materia. Estos seminarios se desarrollarán en grupos reducidos de un máximo de 15 alumnos.
Lecturas Análisis de lecturas complementarias y exposición de las principales ideas recogidas en las mismas
Proba obxectiva Prueba escrita que puede combinar preguntas de respuesta múltiple, de ordenacion, de respuesta breve y/o de discriminación.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Discusión dirixida
Estudo de casos
Seminario
Descrición
Durante el desarrollo de las sesiones interactivas y seminarios se atenderá de forma individualizada o en grupo a los alumnos, haciendo un seguimiento de los problemas que se les puedan presentar así como la aclaración de las distintas cuestiones planteadas.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Lecturas Se valorará la exposición de la lectura y las respuestas dadas a las preguntas planteadas 10
Discusión dirixida Se valorarán las respuestas ofrecidas por los alumnos a las cuestiones prácticas y teóricas planteadas en las sesiones interactivas 10
Estudo de casos Se valorarán las soluciones propuestas así como los comentarios realizados en base a los conceptos teóricos de la asignatura 10
Proba obxectiva Se calificará la prueba escrita con diferentes ponderaciones para las diferentes cuestiones planteadas en función de su difucultad e importancia para la materia. En general, las cuestiones abarcarán todos los temas expuestos en las clases presenciales y habrá que contestarlas de forma concisa y clara 70
 
Observacións avaliación

La asistencia a las sesiones interactivas es imprescindible para la valoración de casos, discusiones y exposiciónes. Para superar la asignatura es imprescindible obtener un mínimo de 3 puntos sobre 7 en la prueba objetiva.


Fontes de información
Bibliografía básica Feenstra, R. C. y Taylor, A. M. (2011). Comercio Internacional. Barcelona: Reverte
Pugel, T. A. (2004). Economía Internacional. Madrid: McGraw-Hill
Salvatore, D. (2005). Economía Internacional. México: Limusa Wiley
Tugores, J. (2005). Economía Internacional. Madrid: McGraw-Hill
Chacholiades, M. (1992). Economía Internacional. México: McGraw-Hill
Tugores, J. (2006). Economía Internacional. Globalización e Integración Regional. Madrid: McGraw-Hill
Krugman, P. R.; Obsfelt, M. y Melitz, M. (2012). Economía Internacional. Teoría y Política. Madrid: Pearson
Krugman P. R. y Obsfelt, M. (2006). Economía Internacional. Teroría y Política. Madrid: Addison Wesley

Bibliografía complementaria Bhagwati (1984). Comercio Internacional: Textos Escogidos. Tecnos
Williamson, J. (1994). Estimating Equilibrium Exchange Rates. Washington D.C.:Institute for International Economies
Bilson, E. O. y Marston, R. C. (1984). Exchange Rate Theory and Practice. Chicago: University of Chicago Press
Samuelson, P. (1948). International Trade and the Equalizaion of Factor Prices. Economic Journal 58, pp. 163-184
Bhagwati (1987). International Trade: Selected Readings. M.I.T. Press
Porter, M. (1991). La Ventaja Competitiva de las Naciones. Barcelona: Plaza y Janés
Helpman, E. y Krugman, P. (1985). Market Structure and Foreign Trade. Cambridge: Mit Press
Bhagwati, J. (1988). Protectionism. Cambridge: MIT Press
Harold, J. (2001). The End of Globalization: Lessons from the Great Depression. Cambridge: Harvard University Press
Argy, V. y Porter, M. (1972). The Forward Exchange Market and the Effects of Domestic and External Disturbances under Alternative Exchange Rates Systems. International Monetary Fund Staff Papers 19, Pgs. 503-32
Ricardo, D. (1963). The Principles of Political Economy and Taxation. Homewood, IL: Irwin
Corden W. M. (1971). The Theory of Protection. Oxford: Clarendon Press


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Principios de Microeconomía/611G01001
Principios de Macroeconomía/611G01005
Matemáticas I/611G01009
Microeconomía e Mercados/611G01012
Macroeconomía/611G01017

Observacións

Para seguir la asignatura se recomienda que el alumno haya cursado las asignaturas de microeconomía y macroeconomía a nivel intermedio.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías